Gå til innhold

Manglende menstruasjon etter vaksine

Fremhevede innlegg

Skrevet

Andre som opplever dette?

Fikk første dose moderna i mai, og andre dose i august. Har ikke hatt mensen siden før jeg fikk første dose. 
Begynner å bli smått bekymret. Hadde normale blødninger før vaksinene.

Fastlege ba meg gi det tid. Han hadde ikke hørt om dette, kun om alle som har motsatt effekt- kraftige og uregelmessige blødninger.

Anonymkode: bf3c1...fae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mistet mensen etter første dose og så vidt fått det tilbake etter andre dose nå. Merkelig greier. En venninne gikk fra mye blødning til nesten ingenting 

Skrevet

Mistet mens etter første dose i juni og fikk den igjen i oktober. Har fått tredje dose nå og håper den blir borte noen måneder igjen.

Anonymkode: be9bd...975

Skrevet

Takk for svar. Det er jo ikke akkurat plagsomt å slippe mensen, men man blir litt bekymret. Tror jeg dropper tredje dose av vaksinen.

• Liker 1
Skrevet

Har ikke hatt mensen siden første sprøyte i mai her heller.

Anonymkode: 92046...568

Skrevet

Jeg hadde små, men jevne blødninger med hormonspiral før vaksine. Jeg byttet hormonspiral (samme type tror jeg) og tok vaksine samtidig. Har ikke hatt blødninger siden det. Vet ikke hva som er årsaken.

Anonymkode: 7fedc...c4b

Skrevet

Interessante svar her. 
Forstår godt hvordan menstruasjon og syklus fungerer ja. Det er jo så klart derfor man blir bekymret når ting endrer seg såpass etter å ha tatt vaksine.
Det er ekstra leit dersom folk som prøver å bli gravide opplever denne bivirkningen. 

Lurer på om det finnes noe som kan sette i gang menstruasjon igjen. Jeg tenker i alle fall å bestille time hos gynekolog. 

Skrevet (endret)

Jeg tok pfizer, og mistet mensen et halvt år etter. 

Fastlegen svarte på spørsmålet mitt ved å uttale at hen visste at mange har hatt lignende plager. Mensen kommer gjerne tilbake etter kortere eller lengre tid, men hen vil likevel anbefale dose 3. Jeg har skjønt at FHI mener noe annet. Jeg vet ikke hvem jeg skal høre på, men det virker som det er FHI som vet best(?)

Jeg var iferd med å opprette en egen tråd om dette, men siden jeg fant denne tråden kan jeg stille mine spørsmål her istedet:

Hvor lang tid gikk det fra du tok den andre dosen, og til du mistet mensen?

Hadde du uventede mellomblødninger?

Har du kontaktet fastlegen din, og hvilket svar fikk du?

Har du meldt det inn til FHI, med eller uten legens "hjelp"?

Er du anbefalt å ta tredje dose av fastlegen?

Hvis du faktisk har fått mensen tilbake etter at du mista den (første eller andre dose) hvor lang tid gikk det før den kom tilbake?

Jeg fikk en "mellomblødning" halvannen uke før jeg skulle fått mensen, men neste mensen uteble. Det har nå gått et par måneder. Det er "greit", men samtidig ugreit å ikke ha mensen. Jeg blir også litt bekymret, men håper den kommer tilbake av seg selv.

Endret av Millimani
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Interessante svar her. 
Forstår godt hvordan menstruasjon og syklus fungerer ja. Det er jo så klart derfor man blir bekymret når ting endrer seg såpass etter å ha tatt vaksine.
Det er ekstra leit dersom folk som prøver å bli gravide opplever denne bivirkningen. 

Lurer på om det finnes noe som kan sette i gang menstruasjon igjen. Jeg tenker i alle fall å bestille time hos gynekolog. 

Det kommer jo veldig an på hvorfor mensen er borte. Jeg har en venninne som mistet mensen etter sprøyta, og hun fikk beskjed om at hun ikke lenger produserer progesteron, så hun kan aldri få barn. Hun er 27 og de skulle begynne å prøve til sommeren. 😭

Dette er et gigantisk eksperiment, der prøvekaninene overhodet ikke forstår konsekvensene.

Hjelper ikke med menstruasjon hvis man ikke har eggløsning, det er jo konseptet med p-piller, en falsk blødning som ikke inkluderer et egg.

Uansett om man ønsker barn eller ikke er fruktbarhet det ultimate symbolet på vitalitet og helse, fra et biologisk perspektiv. Å miste evnen til å reprodusere er en skrikende råd alarm fra kroppen, og jeg fatter ikke at det ikke tas mer på alvor av myndighetene og media. 😔

Anonymkode: fc312...9be

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror jeg ville tatt en tur til akupunktør for å prøve og få kroppen i balanse igjen. Det er det en venninne som gjorde da hun aldri fikk tilbake mensen etter p-pillebruk. Det hjalp! 

• Liker 1
Skrevet
Lovis Fenja skrev (2 minutter siden):

Jeg tror jeg ville tatt en tur til akupunktør for å prøve og få kroppen i balanse igjen. Det er det en venninne som gjorde da hun aldri fikk tilbake mensen etter p-pillebruk. Det hjalp! 

Jeg ønsker meg ikke hverken mann eller barn, men det hadde vært greit å få i gang menstruasjonen igjen likevel. Kanskje jeg skal prøve akupunktur da, det var et godt tips. Eller en annen form for hormonkur?

Skrevet
Millimani skrev (4 minutter siden):

Jeg ønsker meg ikke hverken mann eller barn, men det hadde vært greit å få i gang menstruasjonen igjen likevel. Kanskje jeg skal prøve akupunktur da, det var et godt tips. Eller en annen form for hormonkur?

Bedre med akupunktur først, så slipper du kanskje å tulle enda mer med systemet ditt.

• Liker 2
Skrevet

Ønsker ikke barn, har derfor gått på psprøyten i ca 20 år og ikke hatt mensen ila den tiden. Har fått tilbake blødninger etter vaksinen, både første og andre. Ikke noe fast, men «mini-mensen» flere ganger. Typ med noen ukers mellomrom, i et par dager. Null forutsigbarhet. 
Man kan ikke melde bivirkninger selv, det må via helsepersonell. Frustrerende at ikke undersøkelser inkl min aldersgruppe. Er rimelig opplagt for meg at vaksinen kødder med hormonene mine

Anonymkode: 98f59...ced

• Liker 3
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Forstår dere hvordan menstruasjon og syklus fungerer? Ingen menstruasjon, ingen fruktbarhet.

Anonymkode: fc312...9be

Om man får eggløsning da, men det varer og varer og stress over ikke å få til tiden  påvirker så det varer enda lenger? Man får mensen tilslutt. Jeg har hatt noen laaange sykluser, men får alltid mensen. 

Anonymkode: 71688...d8d

Skrevet

Tråden er ryddet for helseskadelig innhold, og stenges da diskusjonen inviterer til vaksinemotstand. 

Viser til følgende nye regel:

Perelandra, mod. 

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...