Gå til innhold

Hvordan kan jeg overbevise behandleren

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min at jeg trenger noe og slappe av med om kvelden? Det er stor urettferdighet at jeg ikke blir tatt seriøst når jeg sier jeg trenger noe avslappende i forbindelse med frykt.

Anonymkode: d7699...db1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du på beroligende medikamenter? Det er opp til behandler å avgjøre om det er noe du har behov for. Du må bare være ærlig og legge frem hvordan du har det. Hvis behandler ikke vil gi deg medikamenter så trenger du verktøy fra ham til hvordan du kan jobbe medc å dempe frykten uten.

Anonymkode: 3714b...60c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tenker du på beroligende medikamenter? Det er opp til behandler å avgjøre om det er noe du har behov for. Du må bare være ærlig og legge frem hvordan du har det. Hvis behandler ikke vil gi deg medikamenter så trenger du verktøy fra ham til hvordan du kan jobbe medc å dempe frykten uten.

Har du tips til å frem? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du tips til å frem? 

Jeg føler meg umyndiggjort, når jeg vet at andre har fått og ikke jeg, av samme person. 

Skrevet

Du må jo gå til fastlegen! 

Anonymkode: 983a2...926

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg føler meg umyndiggjort, når jeg vet at andre har fått og ikke jeg, av samme person. 

Sånn fungerer det bare ikke. At en annen pasient får utskrevet en type medikament fra en lege gjør ikke at du automatisk bør få samme medikamentet.

Du ber om beroligende midler. Det er ofte narkotiske stoffer, særlig om man skal ha noe som faktisk fungerer. Behandling er langt bedre, og mer langsiktig løsning.

Anonymkode: b03a3...976

• Liker 15
Skrevet

Sånn fungerer det bare ikke. At en annen pasient får utskrevet en type medikament fra en lege gjør ikke at du automatisk bør få samme medikamentet.

Du ber om beroligende midler. Det er ofte narkotiske stoffer, særlig om man skal ha noe som faktisk fungerer. Behandling er langt bedre, og mer langsiktig løsning.

Hva fungerer?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva fungerer?

Å la behandleren/legen vurdere hvilke medisiner du har behov for, basert på DIN helse.

Helsesituasjonen til en annen pasient er noe annet, og har ingenting med din situasjon å gjøre.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å la behandleren/legen vurdere hvilke medisiner du har behov for, basert på DIN helse.

Helsesituasjonen til en annen pasient er noe annet, og har ingenting med din situasjon å gjøre.

Det var ikke det jeg spurte om. Jeg spurte om hvilken middel som fungerer

Skrevet

Meditasjon, strikking, brodering fungerer for meg. 

Anonymkode: 84e60...cba

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det gjorde du ikke. Beroligende medisiner fungerer godt som beroligende medisiner.

Antihistaminer, antidepressiva og annet gjør ikke det på samme måte, men blir likevel ofte forskrevet i første og andre runde mot uro.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg ville prøvd mindfullness, en sånn bodyscan. Det har fungert for meg. 

Anonymkode: c98d4...6af

• Liker 1
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Hør med behandleren. Han vil gi deg verktøy som fungerer, det er hans jobb.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Meditasjon, strikking, brodering fungerer for meg. 

Anonymkode: 84e60...cba

Men jeg er ikke 70 år…

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg har sagt at jeg trenger noe og for bli rolig, spesielt om ettermiddagen/ kveld. Da må jeg få et eller annet som kan gjøre det. Det eneste jeg trenger og vite er hva eksakt jeg skal spørre etter. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg har sagt at jeg trenger noe og for bli rolig, spesielt om ettermiddagen/ kveld. Da må jeg få et eller annet som kan gjøre det. Det eneste jeg trenger og vite er hva eksakt jeg skal spørre etter. 

???????

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du skal ikke spørre etter noe som helst, du skal ikke "bestille" noen som helst medikamenter. Du skal forklare behandlere din hvordan akkurat du har det, og så finner behandler en metode, som enten er medikamentell eller ikke, for å løse dine problemer. 

• Liker 9
Skrevet
Teatrica skrev (3 minutter siden):

Du skal ikke spørre etter noe som helst, du skal ikke "bestille" noen som helst medikamenter. Du skal forklare behandlere din hvordan akkurat du har det, og så finner behandler en metode, som enten er medikamentell eller ikke, for å løse dine problemer. 

Har det vondt.  Synes livet er urettferdig. Spesielt siden ingen hjelper meg på vei, sånn at jeg kan få det andre får med samme symptomer. 

Skrevet

Alle mennesker kjenner på frykt. De fleste håndterer det, noen ikke. Poenget med å gå i behandling er å lære å håndtere frykt på en sunn måte. Kun de sykeste blir medisinert. 

Og sånn bør det være. Gjør en innsats, ikke flykt fra problemene dine. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har det vondt.  Synes livet er urettferdig. Spesielt siden ingen hjelper meg på vei, sånn at jeg kan få det andre får med samme symptomer. 

Men du har jo en behandler? Da får du jo hjelp? Hvor er urettferdigheten her?

Anonymkode: 37515...012

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...