Gå til innhold

Adhd eller ikke?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som barn var jeg veldig masete, pratet hele tiden og maste mye. Umoden og hadde veldig lett for å gi opp hvis jeg ikke fikk til ting. 
samtidig kunne jeg både lese og skrive før jeg begynte på skolen. 
på skolen kunne jeg ofte dagdrømme eller bare sitte å se fram og ikke skjønne noen ting. Dette gjorde at jeg ble klassens klovn og tullet og forstyrret andre. Også impulsiv. Kunne plutselig sende avgårde et papirfly uten å tenke meg om. Var også veldig oppmerksomhetssyk. 
i 15 års alderen fikk jeg angst. Og har slitt med det av og på siden. 
mer i full jobb og har egen familie. Hodet hviler aldri. Det er tankespinn hele tiden som gjør meg ganske sliten. Jeg kan virke lat men det er fordi jeg ofte føler meg sliten i hodet. 
relasjoner har også vært vanskelige til tider. Jeg har hatt samme venninner gjennom hele barndommen, men som voksen kommer jeg lett i konflikt med andre da jeg sier fra når jeg opplever noe urettferdig. Jeg blir ofte så følelsesmessig oppkavet at jeg sier fra på feil måte og folk blir sur. 

kan jeg ha adhd? 
jeg har et barn med adhd 

Anonymkode: 20afa...3ac

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som barn var jeg veldig masete, pratet hele tiden og maste mye. Umoden og hadde veldig lett for å gi opp hvis jeg ikke fikk til ting. 
samtidig kunne jeg både lese og skrive før jeg begynte på skolen. 
på skolen kunne jeg ofte dagdrømme eller bare sitte å se fram og ikke skjønne noen ting. Dette gjorde at jeg ble klassens klovn og tullet og forstyrret andre. Også impulsiv. Kunne plutselig sende avgårde et papirfly uten å tenke meg om. Var også veldig oppmerksomhetssyk. 
i 15 års alderen fikk jeg angst. Og har slitt med det av og på siden. 
mer i full jobb og har egen familie. Hodet hviler aldri. Det er tankespinn hele tiden som gjør meg ganske sliten. Jeg kan virke lat men det er fordi jeg ofte føler meg sliten i hodet. 
relasjoner har også vært vanskelige til tider. Jeg har hatt samme venninner gjennom hele barndommen, men som voksen kommer jeg lett i konflikt med andre da jeg sier fra når jeg opplever noe urettferdig. Jeg blir ofte så følelsesmessig oppkavet at jeg sier fra på feil måte og folk blir sur. 

kan jeg ha adhd? 
jeg har et barn med adhd 

Ja, dette ligner mitt barn som har adhd. Flere voksne/foreldre lar seg utrede etter barnet har fått diagnose. Da faller flere brikker på plass for foreldrene som har slitt med ulike utfordringer som kan relateres til adhd gjennom oppveksten.

Anonymkode: 0e9d5...ca9

Skrevet

Bare en utredning kan gi deg svar. 

Anonymkode: 91f3a...e74

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, dette ligner mitt barn som har adhd. Flere voksne/foreldre lar seg utrede etter barnet har fått diagnose. Da faller flere brikker på plass for foreldrene som har slitt med ulike utfordringer som kan relateres til adhd gjennom oppveksten.

Anonymkode: 0e9d5...ca9

Ja det kunne jeg virkelig trengt. Men psykologen jeg gikk til for noen år siden ville ikke høre snakk om det. Hun mener det er traumer og barndom osv. dette tror ikke jeg. For ingen av mine søsken har det slik. Men min mor har også adhd vibber, men vil ikke høre snakk om det 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bare en utredning kan gi deg svar. 

Anonymkode: 91f3a...e74

Spørs om jeg får komme inn da? Jeg var på dps tidligere på samtaler, pga angsten. Men en vet jo det at angst kan komme av adhd og tankekjør 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja det kunne jeg virkelig trengt. Men psykologen jeg gikk til for noen år siden ville ikke høre snakk om det. Hun mener det er traumer og barndom osv. dette tror ikke jeg. For ingen av mine søsken har det slik. Men min mor har også adhd vibber, men vil ikke høre snakk om det 

Be om henvisning til nevropsykolog. Dessverre har mange psykologer, spesielt på dps, veldig mange foreldede fordommer om hvordan man skal være og ikke når man har adhd. 

Skrevet
Jadzia skrev (24 minutter siden):

Be om henvisning til nevropsykolog. Dessverre har mange psykologer, spesielt på dps, veldig mange foreldede fordommer om hvordan man skal være og ikke når man har adhd. 

Ja, det tror jeg også. Hun jeg gikk til sa at om jeg oppsøker en nevropsykolog får jeg sikkert en diagnose for de jobber på en annen måte. Hvis du virkelig vil ha adhd finner du helt sikkert noen som vil gi deg diagnosen- var svaret jeg fikk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...