AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #1 Del Skrevet 21. desember 2021 Å få klikk er blitt veldig viktig for media og vi ser stadig overskrifter som skal lokke oss til en artikkel slik at avisen kan få annonseinntekter. Problemet er at media bruker enn del sterkere ord enn det er grunnlag for, slik at de få flere klikk. Dette har flere negative sider: Ordene mister sin verdi og styrke. Det blir uklart hva man egentlig mener og man må lage nye ord for å uttrykke den de sterke meningene. Eksempler på noen ord jeg føler blir misbrukt i media og som det ofte ikke er dekning for er: - Sjokk - Le seg i hjel - Livredd - Fatal - Naken - Blotter Noen andre ord dere ser blir misbrukt og utvannet? Er det greit at salg og clickbait ødelegger ord? Er det tegn på dårlig språkkunnskap, lite respekt for språket eller helt naturlig at alle kraftige ord etter hvert mister sin styrke? Anonymkode: 36fe6...d4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå