Pennant Skrevet 23. desember 2021 #21 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 21.12.2021 den 13.55): Hei Jeg vil gjerne takke dere på kvinneguiden for å åpne øynene til de som tror det er likestilling her i Norge. Når folk kan være anonyme kommer deres virkelige meninger frem. Og kvinneguiden oser av kvinnehat, objektivisering og gaslighting av kvinner til å godta dårlig behandling. Dette er virkeligheten og vi må lære oss å navigere oss i denne verdenen. En del menn ser på deg som mindre verdt og det er viktig å være klar over. En verden hvor vi bare er et hull, en fitte, et leketøy, en skitten hemmelighet eller en fetisj. Vi er mennesker, heldigvis, selv om en del ikke ser på oss som et. Anonymkode: 7ebfc...922 Avhengig av hvordan man velger å lese forumet vil man også se at det flommer over av mannehat her. 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #22 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Diskriminering, ikke rasisme. Anonymkode: 0e1c5...94e Er diskrimering av Afrikanere rasisme ? Anonymkode: 8aad0...9f3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #23 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Diskriminering, ikke rasisme. Anonymkode: 0e1c5...94e Mener du seriøst at det er umulig for en Japaner å mene at folk som ser ut som dem selv er overlegne lyshudede? Ja vel.. Du kan ikke ha særlig mye kunnskap til noe som skjer utenfor vesten. Eller forståelse for at også ikke-hvite er mennesker med følelser og tanker, både rasjonelle, irrasjonelle, hatefulle og vennlige. Anonymkode: 0bdf1...afe 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #24 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kan ikke kvinner stå opp for seg selv? Er det menn som må fikse kvinners problemer? Er det ikke kvinner som sier at, menn må stå opp for kvinner? Om kvinner ikke vil stå opp for menn, hvorfor skal da menn stå opp for kvinner? Anonymkode: 8aad0...9f3 Liiiiten forskjell på noen områder her da, siden det hovedsakelig er menn som er voldelige mot både kvinner og menn. Er det ikke menns ansvar å ta et oppgjør med mannskultur hvor menns voldtekt av kvinner og menn er så utbredt? Det ødelegger mange liv. Og det er den samme mannskultur som gjør det vanskelig for voldsutsatte menn og mannlige voldtektsofre å stå fram. Kan legge til at av det jeg har observert er det oftest kvinner som snakker om menns psykiske helse, den internasjonale mannsdagen, etc. Mange organisasjoner for voldsutsatte etc. som også tar i mot menn drives av kvinner. Anonymkode: 3e934...61a
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #25 Skrevet 23. desember 2021 Pennant skrev (12 minutter siden): Avhengig av hvordan man velger å lese forumet vil man også se at det flommer over av mannehat her. Ja, det er heller ikke bra. Men hvor mange menn blir skadet og drept på grunn av mannehat kontra kvinnehat? Det ene er dødeligere enn det andre. Anonymkode: 3e934...61a 2
Pennant Skrevet 23. desember 2021 #26 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, det er heller ikke bra. Men hvor mange menn blir skadet og drept på grunn av mannehat kontra kvinnehat? Det ene er dødeligere enn det andre. Anonymkode: 3e934...61a Vel, du må gjerne plassere all skylden hos mennene, men all den tid det alltid er kvinnene det går utover, så hadde det være taktisk å anerkjenne menns problemer i større grad enn det gjøres i dag.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #27 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Mener du seriøst at det er umulig for en Japaner å mene at folk som ser ut som dem selv er overlegne lyshudede? Ja vel.. Du kan ikke ha særlig mye kunnskap til noe som skjer utenfor vesten. Eller forståelse for at også ikke-hvite er mennesker med følelser og tanker, både rasjonelle, irrasjonelle, hatefulle og vennlige. Anonymkode: 0bdf1...afe Klart de kan mene det, men det vil være noe annet enn rasisme. Anonymkode: 0e1c5...94e
Pennant Skrevet 23. desember 2021 #28 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Klart de kan mene det, men det vil være noe annet enn rasisme. Anonymkode: 0e1c5...94e Nei, det vil være de facto rasisme.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #29 Skrevet 23. desember 2021 Pennant skrev (4 minutter siden): Vel, du må gjerne plassere all skylden hos mennene, men all den tid det alltid er kvinnene det går utover, så hadde det være taktisk å anerkjenne menns problemer i større grad enn det gjøres i dag. Hva skal kvinner gjøre da? Rope "ikke slå/voldta/drep oss!", som de har gjort lenge og som ikke fungerer? Anonymkode: 3e934...61a
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #30 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Klart de kan mene det, men det vil være noe annet enn rasisme. Anonymkode: 0e1c5...94e Rasisme er når noen blir utsatt for usaklig forskjellsbehandling eller diskriminering basert på etnisk tilhørighet, nasjonalitet eller utseende. Anonymkode: 8aad0...9f3 2
Pennant Skrevet 23. desember 2021 #31 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva skal kvinner gjøre da? Rope "ikke slå/voldta/drep oss!", som de har gjort lenge og som ikke fungerer? Anonymkode: 3e934...61a Jeg sa det jo nettopp, men du valgt å overse det.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #32 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Klart de kan mene det, men det vil være noe annet enn rasisme. Anonymkode: 0e1c5...94e Jeg lurer på om du synes sånn dum trolling er morsomt? (Håper i alle fall at det er trolling..) Anonymkode: 0bdf1...afe
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #33 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Kan ikke kvinner stå opp for seg selv? Er det menn som må fikse kvinners problemer? Er det ikke kvinner som sier at, menn må stå opp for kvinner? Om kvinner ikke vil stå opp for menn, hvorfor skal da menn stå opp for kvinner? Anonymkode: 8aad0...9f3 Kan ikke bare menn og kvinner stå opp for hverandre å slutte å krangle? Anonymkode: d59e1...e11
Druid Skrevet 23. desember 2021 #34 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 21.12.2021 den 13.55): Vi er mennesker, heldigvis, selv om en del ikke ser på oss som et. Hva mener du egentlig her? Du får det til å se ut som du tror det er noe verdi i å «være menneske». Det å være menneske har ingen verdi. Selv bikkja mi er mer verdt en deg som «menneske». Det finnes 7 milliarder kjøttposer der ute som kan defineres som mennesker; Tassen er den som logrer når han ser meg. Det er din verdi i relasjon til meg, som gir deg noen funksjon. Om det er som sexleketøy, er det vanvittig mye mer viktig for meg enn deg som menneske. De fleste går rundt og puster og spiser mat. 1
urenluren Skrevet 23. desember 2021 #35 Skrevet 23. desember 2021 Jeg tror ikke det man leser anonymt her på KG er representativt for hva de fleste menn tenker. De har ønsker å lire av seg sånne holdninger oppsøker vel gjerne forum på internett. Da er kvinneguiden attraktivt, siden det er mange kvinner her de kan nå ut til. De er sjeldent jeg møter noen som uttrykker slike holdninger personlig, de fleste menn er ålreite, og liker kvinner. Det har jeg inntrykk av ihvertfall. 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #36 Skrevet 23. desember 2021 Pennant skrev (58 minutter siden): Jeg sa det jo nettopp, men du valgt å overse det. Anerkjenne at menn har problemer. Kanskje. Har ikke så stor tro på at mer forståelse får noen til å slutte å voldta. Også er jeg så i mot at mer ansvar legges på offeret. All skylden er hos overgriperen og voldsutøveren. At gruppen som blir utsatt for sånt også må finne ut hvordan få slutt på det, det hjelper ikke. Anonymkode: 3e934...61a
Pennant Skrevet 23. desember 2021 #37 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Anerkjenne at menn har problemer. Kanskje. Har ikke så stor tro på at mer forståelse får noen til å slutte å voldta. Også er jeg så i mot at mer ansvar legges på offeret. All skylden er hos overgriperen og voldsutøveren. At gruppen som blir utsatt for sånt også må finne ut hvordan få slutt på det, det hjelper ikke. Anonymkode: 3e934...61a Jeg er heller ikke tilhenger av å legge skylden på offeret. Jeg bidrar så godt jeg kan til å oppdra andre menn til å være bedre mennesker. Jeg snakker likevel om et taktisk perspektiv for kvinner. For om menn har det bedre, så er det færre ofre i form av kvinner.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #38 Skrevet 23. desember 2021 urenluren skrev (41 minutter siden): Jeg tror ikke det man leser anonymt her på KG er representativt for hva de fleste menn tenker. De har ønsker å lire av seg sånne holdninger oppsøker vel gjerne forum på internett. Da er kvinneguiden attraktivt, siden det er mange kvinner her de kan nå ut til. De er sjeldent jeg møter noen som uttrykker slike holdninger personlig, de fleste menn er ålreite, og liker kvinner. Det har jeg inntrykk av ihvertfall. Håper det. Men vi vet jo at det er ganske mange kvinner som utsettes for overgrep og voldtekter. Men "ingen" kjenner voldtektsmenn og overgripere. Det er ikke sånn at en bitteliten gruppe menn voldtar et stort antall kvinner. Dessverre, da hadde det kanskje vært lettere å ta dem og få dem dømt. Men voldtekter utføres også av menn som folk rundt tror at er ordentlige og som ikke åpent uttrykker slike holdninger. Anonymkode: 3e934...61a
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #39 Skrevet 23. desember 2021 Morsomt når folk som allerede har et noe nedlatende syn på kvinner kommenterer i denne tråden at man må se forbi trollskapen. Problemet er jo at mange menn ikke ser at de er misogyne. Anonymkode: aa7ef...32c 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #40 Skrevet 23. desember 2021 Pennant skrev (7 minutter siden): Jeg er heller ikke tilhenger av å legge skylden på offeret. Jeg bidrar så godt jeg kan til å oppdra andre menn til å være bedre mennesker. Jeg snakker likevel om et taktisk perspektiv for kvinner. For om menn har det bedre, så er det færre ofre i form av kvinner. Så bra! Tror at for mange av disse mennene har det så mye mer tyngde når det kommer fra en mann enn en kvinne. Det kan hende. Men jeg har full forståelse for at mange kvinner som engasjerer seg i dette fokuserer på å hjelpe ofrene, det er der det brenner og det er naturlig nok der sympatien mest ligger. Men igjen, det er organisasjoner for psykisk helse, m.m. som drives av kvinner som også har tilbud til menn. Hvilke andre mannesaker er det du tenker på som kvinner burde engasjere seg mer i? Anonymkode: 3e934...61a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå