AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #1 Skrevet 21. desember 2021 Og ble psykologer kun for å dykke ned i egen psyke og galskap? Anonymkode: fef3c...00b
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #2 Skrevet 21. desember 2021 Mange har nok noe , er en grunn til å bli interessert i faget. Det betyr jo ikke at man ikke kan være profesjonell og hjelpe andre med problemer selv om man har egne Anonymkode: 271fd...3d9 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #3 Skrevet 21. desember 2021 Nei, her tar du kraftig feil. Anonymkode: 82464...98b 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #4 Skrevet 21. desember 2021 Nei, det er en godt sammensurium av en kg myte. Anonymkode: 0daf1...ec0 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #5 Skrevet 21. desember 2021 De er som alle andre men for å fungere over tid i jobb som psykolog må man være ganske trygg i seg selv, stå stødig i livet. Vet en jeg gikk til hadde en spesiell familie som gjorde han nysgjerrig på faget men han var frisk selv. Alle psykologer må gjennom x antall psykologtimer i løpet av utdannelsen for å rydde opp i evt grums i eget liv pluss de skal ha erfaring fra pasientens side av bordet. Anonymkode: 78ac6...020 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #6 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De er som alle andre men for å fungere over tid i jobb som psykolog må man være ganske trygg i seg selv, stå stødig i livet. Vet en jeg gikk til hadde en spesiell familie som gjorde han nysgjerrig på faget men han var frisk selv. Alle psykologer må gjennom x antall psykologtimer i løpet av utdannelsen for å rydde opp i evt grums i eget liv pluss de skal ha erfaring fra pasientens side av bordet. Anonymkode: 78ac6...020 Tror det er begge deler. Venninnen min hadde en psykolog en gang. Etter hun var ferdig der, så tok han livet sitt. Hun tør aldri p gå til psykolog igjen da psykologen har større problem enn hun selv. Alle mennesker har ei psykisk helse. Psykologer er ikke vernet fra å kjenne på vonde følelser og ha tunge tanker, selv om de sitter med verktøyet. bare å høre på podcasten til peder kjøs. Der ett ektepar er i terapi og begge jobber som psykologer. Dama er jo helt spør og mannen klarer nesten ikke snakke. Begge er psykologer. Anonymkode: 934e1...231
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #7 Skrevet 21. desember 2021 Nei, men personer som har behov for å henge ut en hel yrkesgruppe som syke kun fordi de har valgt en utdannelse som gir de mye kunnskap om menneskepsyken, er kanskje syke? Er du psykisk syk, TS? Anonymkode: 91324...446 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #8 Skrevet 21. desember 2021 Ja de fleste sliter, derfor går de også til psykolog selv. Anonymkode: 1e253...161
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #9 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De er som alle andre men for å fungere over tid i jobb som psykolog må man være ganske trygg i seg selv, stå stødig i livet. Vet en jeg gikk til hadde en spesiell familie som gjorde han nysgjerrig på faget men han var frisk selv. Alle psykologer må gjennom x antall psykologtimer i løpet av utdannelsen for å rydde opp i evt grums i eget liv pluss de skal ha erfaring fra pasientens side av bordet. Anonymkode: 78ac6...020 Vi måtte ikke gjennom en eneste psykoligtime selv, for å bli psykologer her jeg studerte i alle fall. Men vi får jo ganske tett oppfølging da. Alle de jeg kjenner gjennom studiet og jobb er svært stabile mennesker, så ev psykiske lidelser er i alle fall på nivå som lett lar seg kombinere med full jobb. Selv har jeg aldri hatt en psykisk lidelse, men er genuint opptatt av menneskets psyke likevel😊 Og til den som nevner selvmord; det trenger ikke skyldes psykisk lidelse. Anonymkode: 9d1b9...529 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #10 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nei, det er en godt sammensurium av en kg myte. Anonymkode: 0daf1...ec0 Sammen med at leger «spiser av lasset» 😅 Anonymkode: 8b602...4b4 1
Gjest BrittEkeberg Skrevet 21. desember 2021 #11 Skrevet 21. desember 2021 Slik er det i filmer. Psykologer er mennesker, klart de kan slite med personlige ting. Men de har egne psykologer de kan ha samtaler med og drøfte sine tanker med og slikt.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #12 Skrevet 21. desember 2021 Merkelig at disse mytene ennå ikke er avlivet. Er det fordi folk trenger dem? Anonymkode: 9f96b...3c6 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #13 Skrevet 21. desember 2021 Noen psykologer kan ha opplevd vonde ting i oppveksten, men de er robuste og klarer takle ting. Andre psykologer kjenner kanskje noen som sliter. Tror de fleste psykologer er veldig interessert i selve faget og ønsker å hjelpe andre til et bedre liv. Når det er psykologer som lever familieliv utenom jobben og fungerer i jobben, så er man ganske stabil og har pga psyke. Anonymkode: 7b037...951
Jane Eyre Skrevet 21. desember 2021 #14 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi måtte ikke gjennom en eneste psykoligtime selv, for å bli psykologer her jeg studerte i alle fall. Men vi får jo ganske tett oppfølging da. Alle de jeg kjenner gjennom studiet og jobb er svært stabile mennesker, så ev psykiske lidelser er i alle fall på nivå som lett lar seg kombinere med full jobb. Selv har jeg aldri hatt en psykisk lidelse, men er genuint opptatt av menneskets psyke likevel😊 Og til den som nevner selvmord; det trenger ikke skyldes psykisk lidelse. Anonymkode: 9d1b9...529 Synes det burde vært et krav å gå til psykolog når man er utdannet psykolog. Det er noe med å innta rollen som pasient og føle og oppleve seg selv i relasjon med en terapeut. Jeg tenker også at man som psykolog kan ha blindsoner som kan påvirke hvordan man oppfatter andre mennesker - og at disse kan avdekkes og adresseres i terapi. 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #15 Skrevet 21. desember 2021 Jeg har jobbet med mange psykologer og er psykolog selv, og min erfaring er at de aller, aller fleste er stabile folk. Nå vet man jo ikke helt hva som foregår på innsiden av andre, men de jeg kjenner er hvertfall folk som har livet «på stell». Selv har jeg opplevd noen vanskelige ting i barndommen min, og det hadde sikkert noe å gjøre med at jeg ble interessert i menneskesinnet. Men jeg har aldri slitt psykisk, har taklet vanskelige ting greit, blant annet med støtte fra gode venner. Har hatt opp og nedturer som alle andre, så klart, men det er jo helt normalt. Så jeg mener jo jeg ikke valgte dette yrket for å finne ut av meg selv, som tydeligvis er en seiglivet myte. For meg har det mer vært en genuin interesse for andre og et ønske om å hjelpe. Anonymkode: 9ae84...2f3 4
SoWhat? Skrevet 21. desember 2021 #16 Skrevet 21. desember 2021 Jeg har fordommer mot psykologer. Det er på grunn av tendensene jeg har sett. Jeg har selv aldri gått i behandling, men startet en gang. Jeg lurte på hva f....som feilte psykologen. Der droppet jeg fort ut, og hadde heldigvis en lege som var kompetent nok i situasjonen jeg var i. Bless him! Så er det de seks, syv jeg vet om. Merkelige skapninger alle sammen. Så av det jeg har hørt fra andre : at psykologer elsker å snakke om seg selv og virker til å kjede seg under timene. Tar jeg med såkalte kjendis-psykologer, er det komplett. Men jeg understreker at dette er mine fordommer. Og jeg er helt åpen for at de friske normale fins.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå