Gå til innhold

soppinfeksjon i kjeden PLIS SVAR

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

jeg er 20 år gammel og har aldri hatt noe problemer med kjeden før, helt til typen min kom hjem etter en uke vekke. plutselig så begynte det å svi når jeg skulle på do, utfloden endra seg og får en helt syk kløe rundt kjedeåpningen. har ikke gått på noe antibiotika, vaska for mye eller noe som forårsaker en soppinfeksjon. så er dette pga manglende hygiene på hannes part? vi har begynt å ha sex når jeg ikke har vært helt våt enda før jeg fikk soppinfeksjon, kanskje det er en grunn og?

Anonymkode: d6812...4b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan det være, men generelt er soppinfeksjon veldig vanlige hos kvinner. Det viktigste for deg nå er å prøve å forhindre at det kommer tilbake. Unngå trange bukser og bruk bomullsundertøy. Jeg hadde soppinfeksjon av og på i 5 år til sammen. Det er veldig vanskelig å bli kvitt når det først kommer tilbake. Hvis du ikke har vært hos legen så anbefaler jeg å ta turen.

Anonymkode: d8d8c...4a0

Skrevet

Du bør ta en gynekologisk undersøkelse for sikkerhets skyld. Soppinfeksjon kan komme av så mangt. Men du bør utelukke andre kjønnssykdommer. 

lykke til 

Anonymkode: 96c0c...ff5

Skrevet

Det kan bare være forstyrrelser i bakterieflora. Helt ufarlig å gjøre, egentlig sunt, er å kjøpe vivag vaginalkapsler på apoteket. Putt en inn i skjeden hver natt i 2- 3 netter. Disse inneholder masse sunne bakterier så miljøet i skjeden blir normalt. Har er par ganger trodd jeg har hatt sopp, men det var altså ikke det. 

Anonymkode: 70fd7...4a1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hei!

jeg er 20 år gammel og har aldri hatt noe problemer med kjeden før, helt til typen min kom hjem etter en uke vekke. plutselig så begynte det å svi når jeg skulle på do, utfloden endra seg og får en helt syk kløe rundt kjedeåpningen. har ikke gått på noe antibiotika, vaska for mye eller noe som forårsaker en soppinfeksjon. så er dette pga manglende hygiene på hannes part? vi har begynt å ha sex når jeg ikke har vært helt våt enda før jeg fikk soppinfeksjon, kanskje det er en grunn og?

Anonymkode: d6812...4b7

Soppinfeksjon er heeeelt vanlig... det kommer av endringer i bakterieflora. Dette skjer når dine safter blandes med typen din sin. Har ikke noe med hygiene å gjøre. Er du så uvitende? Fulgte du ikke med på skolen?

Anonymkode: 09c8d...d2d

Skrevet

høres mer ut som klamydia. hadde det en gang i 2004 var helt like symptomer.

Anonymkode: e7111...a69

• Liker 1
Skrevet

Om du aldri har hatt sopp før så skulle jeg kanskje dratt en tur til legen og sjekka at det var det. 
Det er veldig vanlig, tror ikke det har noe med dårlig hygiene å gjøre fra hans side. 
Det kan komme av mye forskjellig. 

For meg har det funket bedre å ta Diflucan (pille man svelger i munnen) to uker på rad for å drepe soppen helt. 
Disse kremene og stikkpillene på apoteket har bare fjernet symptomene for meg en stund, men så har soppen kommet tilbake før eller siden igjen. Jeg tror ikke disse pillene er på resept. Du kan jo spørre på apoteket hva de anbefaler. 

Anonymkode: 39303...0d6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Soppinfeksjon er heeeelt vanlig... det kommer av endringer i bakterieflora. Dette skjer når dine safter blandes med typen din sin. Har ikke noe med hygiene å gjøre. Er du så uvitende? Fulgte du ikke med på skolen?

Anonymkode: 09c8d...d2d

herregud slutt å døm TS da, rekk opp en hånd den som lærte om soppinfeksjon på skolen? 😂
Ikke jeg i hvert fall. Vi lærte så vidt om mensen. 

Anonymkode: 39303...0d6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...