AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #1 Skrevet 20. desember 2021 Har valgt å flytte ut av leiligheten jeg leier pga ett intenst bråk av dem oppe. Det er full rulle hele dagen + langt utover natta. Er også mye smårusk med leiligheten som jeg har gitt beskjed om, men ikke har blitt etterfulgt. Det har også toppet seg siste ukene da familien som bor oppe fikk besøk av familien fra hjemlandet. Usikker på hvor mange som bor der nå, men iallefall til sammen 6 barn og 5 voksne. Sendte melding om hvor lenge dem ble boende, for jeg sliter med at bråket har eskalert. Fikk da beskjed om at dem kom til å være her iallefall til våren. Jeg fikk meg en ny leilighet som jeg nå får ta over i januar. Jeg har råd til å betale dobbelt opp 3 mndr, men kjenner det sitter langt inne å betale når jeg måtte flytte ganske kjapt pga situasjonen der jeg bor nå. Har jeg noen rettigheter? Anonymkode: fc468...03e
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #2 Skrevet 21. desember 2021 Hvis du har signert en kontrakt, så har du nok ikke så mange andre muligeter enn å betale ut oppsigelsetiden. Selv hadde jeg flyttet ut og bare betalt, for min egen del. Dette høres litt voldsomt ut å bo i, så kom deg ut. Hva med depositumet? Kan det dekke siste måneders leie, hvis du flytter ut før tiden? Anonymkode: e24a5...771 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #3 Skrevet 21. desember 2021 Du fikk da svar på dette i den andre tråden om samme tema? Anonymkode: 43aae...44a
Tvist Skrevet 21. desember 2021 #4 Skrevet 21. desember 2021 Behold nøklene. Om noen andre flytter inn før oppsigelsestiden har gått ut, skal du slippe leie fra den dagen. 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #5 Skrevet 21. desember 2021 Har du skriftlig at du har klaget på de tingene du nevner? I så fall kan du jo prøve deg med at du i hht kontraken pga manglende oppfølging av henvendelser på blablabla sier opp leileforholdet uten å være knyttet til de avtalte tre mnd da du annser deres manglenge respons på dine henvendelser som kontrakstbrudd. Om det funker er en annen sak.. Anonymkode: 3576d...196
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #6 Skrevet 21. desember 2021 Hvis det er bråk etter 23:00 så må du være konsekvent med å ringe politiet, da har du i hvert fall dokumentasjon derifra på at det er et problem. Høres jo også ut som om boligen er overbefolket, politiet tar også tak i det og spesielt når det er barn inn i bildet. Anonymkode: 43b4d...9e5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå