Gå til innhold

Hvorfor vil ikke barnemor treffe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært samboer med barnets far i over ett år, men har enda ikke hilst på mor til barnet. 

Det var et stygt brudd mellom de, men det er jo lenge siden nå.. 

Syns det er både rart og dumt at hun ikke vil hilse på meg som er så mye sammen med barnet deres..

Anonymkode: ff208...9fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nekter hun å hilse eller hva?

Anonymkode: c331e...7a0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har vært samboer med barnets far i over ett år, men har enda ikke hilst på mor til barnet. 

Det var et stygt brudd mellom de, men det er jo lenge siden nå.. 

Syns det er både rart og dumt at hun ikke vil hilse på meg som er så mye sammen med barnet deres..

Ja, det er kjemperart.. Hva sier samboeren din? Antar han har spurt henne om det?

Jeg har ikke hilst på barnemor, etter snart 10 år sammen. Hun hadde bestemt seg, før han hadde møtt ei ny, at hun aldri skulle han noe med hans fremtidige kjæreste å gjøre.

Anonymkode: 5432e...199

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nekter hun å hilse eller hva?

Nekter å hilse på meg ja. Fått tilbud flere ganger, men får bare negative svar tilbake.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er kjemperart.. Hva sier samboeren din? Antar han har spurt henne om det?

Jeg har ikke hilst på barnemor, etter snart 10 år sammen. Hun hadde bestemt seg, før han hadde møtt ei ny, at hun aldri skulle han noe med hans fremtidige kjæreste å gjøre.

Anonymkode: 5432e...199

Trist.. Skjønner ikke det. Jeg ville i alle fall ha sett mennesket som bodde med fet kjæreste jeg har annenhver uke.. 

Han har spurt men bare fått negative svar som f.eks. at hun har ikke noe behov/lyst til det.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nekter å hilse på meg ja. Fått tilbud flere ganger, men får bare negative svar tilbake.

Aksepter det da, og slutt å mas? Hun vil ikke, punktum. Det kan ligge mye mer bak bruddet enn hva far forteller deg. Du sier bruddet var stygt, og da ligger det jo noe grums der hun kanskje ikke er kommet over. Bare la det ligge og aksepter situasjonen? 

og nei, jeg er ikke «en sånn». Jeg snakker kanskje mer med stemor enn jeg gjør med far vedr barna. Vi er venner vi. Men folk må lære seg å la ting ligge og ikke strebe etter at alle skal like en.

Anonymkode: fcaad...25f

• Liker 27
Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor barnemor ikke vil hilse på deg. Men selvsagt er det kjipt for barnas del at stemningen er slik mellom dere.

Anonymkode: dbb9b...3c0

• Liker 1
Skrevet

Kanskje er det ennå for vondt for henne. Du har nå fått hennes mann og hennes barn, hennes liv..

Anonymkode: 3cb8e...f89

• Liker 4
Skrevet (endret)

Akkurat dette syns jeg  kun skal være morens avgjørelse. Det er faktisk hennes barn, og da må henne ønske om kontakt eller ikke være det som gjelder.

Hun forholder seg jo til faren og får den info hun trenger. Hun stoler nok på hans valg når det gjelder deg som har med barna å gjøre.

Det er ikke kjipt for barna så lenge alle tar dette naturlig, og ingen snakker negativt om hverandre. Det viktigste er uansett at faren og barna liker deg. Ikke moren deres. 

Endret av SoWhat?
  • Liker 8
Skrevet

Hun har nok ikke lyst å forholde seg til deg, men det er jo fint st hun har tillit nok til å la deg være med barnet

Anonymkode: 926be...68e

• Liker 3
Skrevet

Sjalusi. Handler det om. Du er sammen med hennes mann i livet og ikke hun som har barn med han. 

At hun ikke er voksen nok til å se deg, tenker jeg det sikkert er en grunn her for at det er slutt. Får litt sånne vibber som at hun er en som lager mye ut av lite for å få viljen sin bla. 

Det beste er da å ikke møte henne før hun evnt ønsker det selv. Hun har sikkert også sjalusi for tiden du har med barnet hennes. Så det å ikke se deg for å kontrollere de følsene, må du bare respektere, hvis ikke så kan all eder og galle komme på en gang. 

Veldig rart syntes jeg da, at man ikke ville se eller vite noe om den som har barnet ditt så mye. Hva hvis det skjer noe. At det kan være litt vanskelig tidlig etter et brudd, er vel ganske normalt, men ikke flere år etterpå.... 

Anonymkode: 24985...da9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Slik er stemor mot meg, mor også. Så nå gidder jeg ikke presse meg på 

Anonymkode: 42dd9...e6f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er mange mødre som er syke i hodet sitt.. hevngjerrige og drittsekker. 
bare hev deg over det. Kjenner noen slike mødre jeg også, og hun ene er faktisk gal 

Anonymkode: 53c7d...98d

Skrevet

Slik er stemor mot meg, mor også. Så nå gidder jeg ikke presse meg på 

Anonymkode: 42dd9...e6f

Her også. Dvs hun hilser, men alle mine forsøk på vennlighet og mer kontakt har blitt avvist. jeg skulle gjerne kjent hun som tilbringer like mye tid med mine barn som jeg selv gjør bedre jeg. Men det er visst ikke aktuelt. Så nå har jeg gitt opp. Det viktigste er at hun har vært positiv for barna.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er det sånn at du strekker frem hånden og hun ikke tar den? Sier ikke hei? Eller er det sånn at hun ikke er så interessert i å ta et møte med deg? Det første er uakseptabelt, det siste kan derimot være forståelig.  Det er jo barnas far hun skal ha dialogen med, ikke deg. Min venninnes eks er nå på sin tredje samboer, og som hun sier - Hvorfor skal jeg engasjere meg i henne? (Jeg har forøvrig aldri hørt om en stefar som forlanger å få møte barnas far).

• Liker 6
Skrevet

Da tenker jeg at du får være den voksne her. Aksepter det og gå videre. Slutt å tenk på det., Hun vil ikke, enkelt og greit. Dere MÅ ikke ha noe forhold, det går helt fint. Vær allikevel voksen og hold barna lagt unna "konflikten". Snakk pent om deres mor osv.

Anonymkode: 707f2...011

• Liker 2
Skrevet

Jeg personlig synes det er kjemperart at barnets mor ikke vil møte den "nye" kjæresten til barnefar. Jeg tror jeg hadde ønsket det så fort som mulig, jeg vil jo vite hva slags menneske som er rundt barnet mitt?

Anonymkode: 0df07...f47

• Liker 2
Skrevet

Hun er sint, sjalu, bitter og sliter med at mannen har funnet ei ny. Det er hennes problem. Ikke la det bli til ditt. Bare hold avstand og gled deg til barna er så stor at dere slipper kontakt 

Anonymkode: 53c7d...98d

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg personlig synes det er kjemperart at barnets mor ikke vil møte den "nye" kjæresten til barnefar. Jeg tror jeg hadde ønsket det så fort som mulig, jeg vil jo vite hva slags menneske som er rundt barnet mitt?

Anonymkode: 0df07...f47

Men hvis jeg møter stemor og ikke kan fordra henne, så har jeg 0 å si på det, og må allikevel sende barna mine dit. Så det kan være mest behagelig å ikke møte henne, og bare håpe at hun er hyggelig.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...