AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #1 Skrevet 20. desember 2021 Har forberedt meg så godt jeg kan. Gaver er innkjøpt, jeg har bakt og vasket og pyntet. Alt så pedagogisk riktig som jeg klarer med våre tre tenåringer. Nå har jeg fått en forsmak allerede, da skolene stengte ned tidligere. Jeg kjenner på følelsen av ikke å strekke til! Uansett hvordan jeg forsøker og tilrettelegge, er det nesten aldri god stemning med alle. Ene datter vil kun ha meg alene, da resten er «sykt irriterende». Fellesting er uaktuelt fra hennes side. Storesøster er høyt og lavt, eksplosiv i et øyeblikk, og god og snill i neste. Mest ustabil i gjengen. Broren deres er tiltaksløs, han vil mest sitte på rommet og spille. Eventuelt stå på henda, hoppe og fjase høyt i stua. Irritere søstre er en stor- favoritt- aktivitet. Faren er grei nok, vi er gift. Utad en vellykket familie, men de skulle bare visst… Jeg er så sliten av å være tilrettelegger, trå varsomt, lage god stemning (for den eller de som er tilgjengelig for den akkurat da). Vil helst gjemme meg under dyna og komme frem på nyåret… Noen som har noen råd? Flere som gruer seg til jul? Anonymkode: 85d16...fde 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #2 Skrevet 20. desember 2021 Vil suga et godt råd? Senk forventningene! Jeg har bakt et slag, enda ikke vasket og handlet. Men det blir jul. Anonymkode: 7f1df...bfa 11
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #3 Skrevet 20. desember 2021 Pakk deg inn i dyna i morgen og lås døren. Barna er såpass store at de burde klare seg en dag uten moren sin. Be far ta over. Senk forventningene. Vi har hatt hjemmeskole og barna hjemme fra barnehagen. Samtidig er huset vårt felles møtested for vennene deres igjen. Så på det meste er det 6 barn ekstra i huset nesten hver dag. Fått unna baking, vasking og andre aktiviteter med alle ungene og vennene deres igjen. Det er krangling og diskusjoner. Men blir det for mye sier jeg at de får ordne dette selv. Da forsvinner jeg inn på rommet en time eller to. Barna mine er 5,6 og 9. De klarer seg fint uten meg den tiden. Anonymkode: 99e1e...852 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #5 Skrevet 20. desember 2021 Du kan tenke på de som sitter alene og alkoholiserte på julaften. Anonymkode: df0d0...044 1
Wade Skrevet 20. desember 2021 #6 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er krangling og diskusjoner. Men blir det for mye sier jeg at de får ordne dette selv. Da forsvinner jeg inn på rommet en time eller to. Barna mine er 5,6 og 9. De klarer seg fint uten meg den tiden. Hvem er de overlatt til da? Far eller seg selv?
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #7 Skrevet 20. desember 2021 det blir hva man gjør den til. når man på forhånd har bestemt seg for at den blir elendig, blir det selvsagt bekreftet. Det er noen dager, så går det over. Anonymkode: e108e...64c 3
Khloe P.T Skrevet 20. desember 2021 #8 Skrevet 20. desember 2021 Ta en prat nå før jul om å senke forventningene. Det trenger mange av oss i denne førjulstiden. 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #9 Skrevet 20. desember 2021 Wade skrev (3 timer siden): Hvem er de overlatt til da? Far eller seg selv? Barn på 5 år og oppover klarer seg fint alene i sitt eget hjem så fremt de har fått mat osv. Mine klarer seg alene. Jeg kan fint ligge på rommet alene noen timer. Det betyr ikke at de kan komme inn å spørre om hjelp til noe, men er det bare mas og krangling får de ordne opp seg i mellom. Samme om far er hjemme eller ikke 🙂 Anonymkode: 99e1e...852 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #10 Skrevet 21. desember 2021 Det er jo krangling med slike ungdommer. Jeg skal være alene. Skilt. Barnet hos pappaen fordi det er der ungene er. Han pakker opp gaver hos meg på dagen. Anonymkode: dc368...4de
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #11 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 20.12.2021 den 15.04): Har forberedt meg så godt jeg kan. Gaver er innkjøpt, jeg har bakt og vasket og pyntet. Alt så pedagogisk riktig som jeg klarer med våre tre tenåringer. Nå har jeg fått en forsmak allerede, da skolene stengte ned tidligere. Jeg kjenner på følelsen av ikke å strekke til! Uansett hvordan jeg forsøker og tilrettelegge, er det nesten aldri god stemning med alle. Ene datter vil kun ha meg alene, da resten er «sykt irriterende». Fellesting er uaktuelt fra hennes side. Storesøster er høyt og lavt, eksplosiv i et øyeblikk, og god og snill i neste. Mest ustabil i gjengen. Broren deres er tiltaksløs, han vil mest sitte på rommet og spille. Eventuelt stå på henda, hoppe og fjase høyt i stua. Irritere søstre er en stor- favoritt- aktivitet. Faren er grei nok, vi er gift. Utad en vellykket familie, men de skulle bare visst… Jeg er så sliten av å være tilrettelegger, trå varsomt, lage god stemning (for den eller de som er tilgjengelig for den akkurat da). Vil helst gjemme meg under dyna og komme frem på nyåret… Noen som har noen råd? Flere som gruer seg til jul? Anonymkode: 85d16...fde Typisk kvinneproblem. Vi har ansvaret for at hele familien hat det bra. Skjønner at du er drittlei. Har noen andre i familien stått på for at du og alle skal ha det bra? Nei, tror ikke det. Hvorfor skal kvinnen alltid stå på, uansett, og tilfredsstille alle i huset, til alle tider? Skjønner at du blir lei. Hva har DU lyst til?? Gjør det!! Anonymkode: 391ef...1df 9
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #12 Skrevet 21. desember 2021 Start med å ta ene datteren med på shopping, og så tar du resten litt som det kommer. Stå på henda er jo kult det da 😄 Skulle ønske mine interesserte seg for slikt Anonymkode: 0ef4d...12c
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #13 Skrevet 21. desember 2021 Ja, jeg skal tilbringe julaften med pappaen til barnet mitt, som jeg hater og ønsker død. Anonymkode: f359f...d95 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #14 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg skal tilbringe julaften med pappaen til barnet mitt, som jeg hater og ønsker død. Anonymkode: f359f...d95 Håper han dør før juleaften da, så slipper du det? Anonymkode: 5f9a7...87e 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #15 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Håper han dør før juleaften da, så slipper du det? Anonymkode: 5f9a7...87e Hadde vært fint. Anonymkode: f359f...d95 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #16 Skrevet 21. desember 2021 Har noen av barna flyttet ut allerede, og kommer hjem til jul? for ellers burde dere vel være vant til å sammen? Jeg prøver ikke å være spydig eller noe - jeg bare undrer. Jeg har ingen barn, så sånn sett kan det hende at det er noe jeg ikke forstår. Anonymkode: f4919...b96
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #17 Skrevet 21. desember 2021 Jeg har nettopp mistet og begravd pappaen min, så denne julen ligger nok sorgen rett under huden. Anonymkode: 8a6d0...d4f 3
Hmmmmmm Skrevet 21. desember 2021 #18 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, jeg skal tilbringe julaften med pappaen til barnet mitt, som jeg hater og ønsker død. Anonymkode: f359f...d95 Hvorfor må du det? 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #19 Skrevet 21. desember 2021 Senk kravene til deg selv. Jeg har kun jul med meg og min datter. Hun er mer opptatt av venner, enn meg. Av og til er jeg til og med verdens verste. Men, vi har det stort sett veldig fint og jula er fin med bare oss to. Vi baker et slag og spiser grøt, da ingen av oss er begeistret for julemat. Koker kakao og ser på en eller annen julefilm vi har sett 20 ganger før. Åpner gaver og blir glade for alle som tenker på oss, men som er for langt unna til at vi kan feire sammen. Jeg foreslo et år siden i juleferien, da ble det krise. Jeg forstod da at vår måte er den beste jeg kan gi henne. Foreslo syden ett år. Anonymkode: b3d66...0d7
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #20 Skrevet 21. desember 2021 Hmmmmmm skrev (2 minutter siden): Hvorfor må du det? Jeg er redd ham, får han ikke viljen sin så blir han aggressiv. Anonymkode: f359f...d95 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå