AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #1 Skrevet 20. desember 2021 Lurer på om jeg har en eller annen form for depresjon. Men det har vært sånn mange år. Jeg sliter med å engasjere meg i noe for eksempel konsentrere meg om film eller serier. Opplever det meningsløst å drive med mine hobbyer. Har ikke sexlyst eller behov for nærhet. Det er jo ingen plikt å ha et forhold men jeg ønsker det jo innerst inne, at det skal fungere også over tid. Har ikke glede av jobb, det oppleves bare som en hel rekke plikter som tar all energi fra meg. Kjenner at det å trene løfter humøret og gjør meg godt. Men jeg ønsker aldri å trene. Ville helst bare være hjemme i min trygge hule. Jeg lever i et vakuum, i et håp om at ting skal ordne seg og at det ligger noe fint i fremtiden. Det er jo ikke depressivt å ha slik fremtidshåp? Men hvorfor har jeg ikke lyst til å gjøre noe? Og bør ikke en depresjon gå over, det har vært slik i mange mange år? Har periodevis angst, søvnproblemer med påfølgende redusert energinivå. Har gode perioder der jeg kjenner glede, mestring og tiltakslyst men kanskje maks et halvt år og da har jeg samtidig sterkt angst/høyt stressnivå. Bør jeg gå til legen med det? Vet ikke hva jeg skal si. Fokuserer på håp og positivitet sammen med andre, liker å gi andre positiv energi. Ødelegger hele livet mitt det her, jobb, relasjoner, alt. Skjønner bare ikke hvorfor det er sånn eller hva som er i veien. Vil ikke klage og syte, har et godt liv sånn når jeg oppsummere overflaten. Anonymkode: 6f0a2...4f8
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #2 Skrevet 21. desember 2021 Dette kan høres ut som depresjon, og jeg ville bestilt legetime ❤️ Men kun om du har en flink lege, som evner å se hele bildet, og ikke bare setter deg på medisiner for å dempe symptomer. Du må finne grunnen til at du har det slik for at symptomene skal lette, om det er noe ubearbeidet i barndommen, negative tanker, for høye krav og press i forhold til hva du egentlig tåler, samt sjekke at du har gode rutiner for søvn, kosthold, aktivitet, og sunne relasjoner rundt deg. Depresjon er komplekst, og krever samarbeid med en god samtaleterapeut. Håper du blir bedre ❤️❤️❤️ Anonymkode: 2b2ae...10d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå