Gå til innhold

Snusens tid er endelig forbi


Vimsekoppen

Anbefalte innlegg

Endelig, etter 12 år som snuser skal jeg nå bli snusfri. Har gradvis snust mer og mer siden jeg var 18 år, alltid fått helt noia hvis snusboksen nærmet seg tom - måttet kjørt på butikken  å bunkret opp før søndager og helligdager så jeg var sikker på at det alltid var snus tilgjengelig. Har tenkt flere ganger at jeg skal slutte, men aldri vært ordentlig motivert så har aldri funket.

Men! Etter å ha snust 1 porsjonsboks om dagen, noen ganger enda mer, i flere år prøvde jeg nå fredagen som var å tenke at jeg var klar for å prøve å slutte. Kl 15 var boksen tom, og jeg droppet å kjøpe en ny. Tenkte det skulle bli helt forferdelig,  men til min store overraskelse gikk det jo faktisk veldig greit! Litt rastløs i helgen,  og litt klamsvett på kveldene - eller var det meste som  vanlig. Trodde jeg hadde fryktelig lyst på snus nå på søndagskvelden, etter 2 døgn uten - kjøpte meg en boks ikveld og snuste ett par- men kjenner at det var skuffende. 

Hjernen min innbilte meg at jeg trengte snus ikveld, og så var det pinadø ikke så godt som jeg skulle ha det til. Boksen ble kastet, og nå er jeg klar for å starte på min første uke som snusfri, har jo egentlig allerede greid 2 døgn - men starter med blanke ark nå kl halv 3 på natten (er på jobb.)

Litt skremmende,  men også en veldig god følelse, da jeg oppriktig fikk litt sjokk av hvor lite godt det var når jeg "endelig fikk tatt meg snus igjen ikveld. Velger å skrive dagbok for å kunne gå tilbake å lese hvis nikotinet skulle prøve å tilbakevende meg til å ville kjøpe snus igjen - husk at 2 døgn uten gikk HELT fint!

Lykke til til meg selv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var jo bra. Lykke til. Håper det går like lett videre👍 Har ikke vært like greit her. Jeg har også klart en dag eller to innimellom, men når jeg har falt for fristelsen igjen, har det smakt helt fortreffelig, dessverre😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke være enkelt! Tenker at du/vi må tenke at for hver dag man greier uten snus, så er det en dag kroppen din takker deg for at den slipper. Forskjellen for meg nå Vs når jeg har prøvd å slutte tidligere er at jeg den siste tiden begynte å ergre meg over snusen på en måte. Måtte ha den, elsket den, men samtidig ble jeg sur på meg selv for hver snus jeg tok fordi det egentlig ikke smakte så godt. Ble også mer oppmerksom på hvor stygt det egentlig lukter - og disse følelsene skal jeg prøve å ta med meg å dyrke hver eneste dag som går den uka her, hver gang jeg tipper jeg kommer til å ha så lyst på snus!:p 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...