Gå til innhold

"Mobiletikette"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis du har en venn/inne som du vet alltid er tilgjengelig på mobiltelefon og normalt (dvs. alltid) bruker 3 minutter i gjennomsnitt på å svare på en melding, plutselig bruker 2-3 dager på å svare på en melding. Hvordan tolker du det?

Og hvordan tolker du at du vet at folk leser meldingen din, men ikke gidder å svare?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

H*n kan ha glemt det, og trodd at h*n svarte. Eller mest sannsynlig: Synes at det blir litt mye, og ønsker å holde litt avstand.

"He is just not interested" var jo tittelen på den sjekkeboka/singelboka - som forklaring på hvorfor gutter ikke ringer når de har sagt de skal gjøre det ;)

Skrevet

Det kan hende vedkommende har lest meldinga på et tidspunkt det ikke passet å svare, og dermed er det lett at meldinga blir glemt. I hvert fall er jeg sånn. Dersom det skjer stadig oftere at vedkommende bruker så lang tid ville jeg nok tolket det som et forsøk på å "begrense kontakten".

Skrevet

Dette dreier seg om en god venninne som er invitert på hummerparty med partner. Skulle bare ønske at hun hadde sagt at hun hadde mottatt invitasjonen, istedet for at jeg måtte mase og spørre om meldingen var kommet frem...

Skrevet

Synes ikke det er nødvendig å sende svar for å si at "meldinga er kommet frem"jeg. Man KAN gjøre det, og det er jo hyggelig, men da er det en bonus.

Om det passer/man har tid sender man ofte et svar i det man får meldinga.

Men om det ikke passer så kan man jo like godt vente til man f.eks faktisk har fått sjekka med partner at man kan komme. (Ettersom dette var snakk om en invitasjon)

Jeg mener.... en sms ramler inn uavhengig av om du kjører bil, er i møte, er i begravelse, skifter bleier, står i kassa på Rimi o.s.v.

Det er en million situasjoner der det ikke er så enkelt å få svart.

Om man på død og liv vil ha svar med en gang eller vil være sikker på at informasjonen har nådd mottakeren så får man ringe i stedet.

Skrevet

- eller du KAN ha sendt den til feil mottaker - det skjer.

En venninne som skulle besøke meg i går - hadde sendt meg (trodde hun) en SMS i forrigårs hvor det sto - noe som "Det er kl. 1800 i morgen ikke sant? - gleder meg" - men den kom aldri til meg - men ble nok sendt en ekssamboer av en venninne...

Litt kjedelig kanskje (eller muligens ventet han i spenning på hva som skulle skje kl. seks i går :ler: - men hun ringte hvertfall når hun ikke fikk svar.

Skrevet

Ja, man kan ikke kreve svar på mottatt melding om du da ikke skrev det på sms'en?

Det har faktisk hendt flere ganger at sms jeg sender ikke kommer til mottaker. Spesielt en mottaker - og hennes sms hender det ikke kommer fram til meg heller... :overrasket:Kanskje det er "noen" som ikke mener vi burde ha kontakt...? :ler:;)

Uansett, hvis det er viktig for deg å få svar og hun normalt gir beskjed raskt, ja da har hun sikkert bare glemt den. Ring henne, evt. send en sms til! :)

Jeg har ei venninne som alltid er treig med å svare, sender jeg samme sms en gang til svarer hun som regel kjapt! ;) Jeg har sagt at jeg sender aldri mere enn 2 sms til henne, forventer at hun svarer hvis hun er interessert og gjør hun ikke det tokler jeg det dithen at hun ikke er interessert. Hun tok den beskjeden...;):)

Gjest Violetta
Skrevet

Synes ikke man kan forvente øyeblikkelig svar på sms. Sms bruker jeg når det ikke er så nøye med rask tilbakemelding. Om det haster ringer jeg heller.

Skrevet

Syns ikke du skal tolke for mye av seint svar på sms...

Vil du ha svar så ring eller send en ny sms. Og ja, det hender at meldinger ikke kommer fram ;) .

Skrevet

Kanskje hun har en annen invitasjon, og vil vente litt med å takke ja/nei. Ellers så kan det jo selvfølgelig være at teknikken har sviktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...