Gå til innhold

Samvær med far - dilemma

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nå sagt at de kan møtes en dag. Og jeg vil ikke nekte barnet å ringe han, men jeg hadde sett for meg at far skulle ta første steg, ikke barnet.

I slike tråder kommer ikke alltid et nyansert bilde frem, fordi historien er for lang. Men far har tidligere blitt dømt for vold mot barnet, og sonet straff for det, som han enda den dag idag ikke erkjenner. Han manipulerer barnet, har truet meg på livet og hatt besøksforbud et par ganger. At det har gått mnd'er, og nå et halvt år, uten kontakt, har tidligere resultert i at når helgesamvær har startet opp igjen, ønsker ikke barnet å være der likevel, og da har jeg måtte ringe rundt til bv og advokater for å få råd, fordi far mener at jeg nekter samvær. Det er et system som må settes i gang, bare fordi han roter til ting. Hvor jeg må snakke med nye mennesker hele tiden og fortelle hele historien fra start, for at de skal forstå situasjonen. Hvis han ikke får viljen sin, får jeg trusler og det nytter ikke snakke rolig med han. Dette er som sagt ikke "bare" en tufs, men en fyr man må være ganske forsiktig rundt.

TS

Anonymkode: 08700...834

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...