Gå til innhold

Foreldre som blander seg i hundehold!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bor i leilighet i samme hus som foreldra mine, jeg jobber hundre prosent og foreldrene mine er pensjonert. Jeg har en hund på 1,5 år. Elsker hunden min og han får alt han trenger, men foreldra mine blander seg i at jeg alltid har noe på tapeten og blir vekk i flere timer. Jeg er borte i maks ti timer, men det syntes de er for lenge, de låser seg ofte inn i leiligheten min og tar hunden inn hos seg, da får jeg ofte bilde av at hunden min kikker ut av vinduet med teksten «(Navn på hunden min) savner deg og venter på deg!» for å gi meg dårlig samvittighet! Kjenner jeg blir så irritert når de skal gi meg dårlig samvittighet sånn! Jeg syntes de overdriver! Hvem har rett her?

Anonymkode: 6ff05...273

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TI timer??? Er du gal menneske! At du har samvittighet. 

Anonymkode: 4ab26...fb1

• Liker 43
Skrevet

Jeg synes bare du burde vært takknemlig for at foreldrene dine tar ut hunden, den er sikkert ensom og kjeder seg alene og det å komme opp og få selskap er nok bare kjekt for den, gjør heller en avtale med de og snakk om hva du synes er greit og ikke men personlig ville jeg bare blitt glad for at de hadde tatt bryet og sosialisert hunden din.

• Liker 35
Skrevet

10 timer alene er veldig mye, spesielt om du regelmessig er borte 8-10 timer. Kunne aldri latt hundene mine vært alene så lenge. I en krisesituasjon? Ja. Til vanlig? Absolutt ikke. 

Skjønner at foreldrene dine reagerer. 

Hvorfor ikke la hunden være med de når du er på jobb? Det er jo langt bedre for hunden å være hos de enn å være alene, men du er kanskje mer opptatt av å ha rett, enn å gjøre det beste for hunden? 

Anonymkode: c7cd5...371

• Liker 27
Skrevet

Hvis du er borte ti timer eller mer på mer eller mindre daglig basis så er jeg enig med foreldrene dine. Hvis du er alene med ansvaret for en hund er 100% jobb mer enn nok fravær og du kan i praksis ikke finne på noe i fritiden som ikke involverer hunden. 

• Liker 22
Skrevet

Dette må (forhåpentligvis) være en tulletråd.

Anonymkode: aeff4...73c

• Liker 23
Skrevet

Du er absolutt vekke alt for lenge. Selv 8t er i grunn for lenge å la en hund være alene, men det er likevel godkjent fordi ingen som jobber fulltid kan klare noe mindre enn det. Men 10t er galskap, da burde du rett og slett ikke ha hund... i sverige er det f.eks rett og slett ULOVLIG å la en hund være alene mer enn 6t i strekk.

Anonymkode: 8527d...0d7

• Liker 12
Gjest hellokitty
Skrevet

Du er borte ti timer i strekk? Er du ikke engang hjemom etter jobb før du drar ut igjen? Skjønner godt at de blander seg. Det er ALTFOR lenge for en hund å være alene. Du skulle aldri hatt hund.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette må (forhåpentligvis) være en tulletråd.

Anonymkode: aeff4...73c

Uansett så er det mange som driver på slik. De finner på noe etter jobb. Og da går det fort ti timer. Skammelig.

• Liker 9
Skrevet

Hvorfor skaffet du deg hund egentlig? Det er jo tydelig at du ikke har tid til å ha den. du er HELDIG som har foreldre som henter hunden, og egentlig bør de ikke levere den tilbake. Det er ikke nok å være glad i hunder, og å elske sin egen hund. En hund krever TID!  Min eldste sønn ønsker seg hund, men innser at han ikke har tid til å gi hunden det den trenger, så han venter til livssituasjonen tilsier at han kan ha hund. Han har vokst opp med hunder, jeg har alltid hatt hund, så han vet hvor mye tid det krever for at hunden skal ha et godt liv.

• Liker 18
Skrevet

Du burde jo ha dårlig samvittighet.

Hjelper ikke at du "er kjempeglad i hunden"

Den tilbringer da 90% av livet sitt stirrende i veggen.

Du er heldig som har foreldrene dine.

• Liker 16
Skrevet

1. Vær glad for at foreldrene dine hjelper deg med hunden. 

2. Flytt et annet sted. 

• Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg ble fortalt av hundetrening at det i Norge anses som dyreplageri om hunden er alene i 8 timer eller mer. I Sverige ligger grensa på 6 timer. Jeg har ingen kilder på det. 

Rettelse. Nå ser jeg at en over skrev det samme😅

Endret av Majer
  • Liker 8
Skrevet

Jeg er en sånn foreldre… 😇

Jeg går ned til sønn/svigerdatter og låner katten deres. 
Ikke hver dag, men alltid når de er borte på kvelden👍🏼
Gjorde det samme da min lillebror bodde her, med sin lille hund. Den var Skjelden alene hjemme i mer enn 2-3 timer, men den bjeffet hele tiden den bar alene, så den trengte nok selskap…

Jeg hadde satt det som en forutsetning for alle mine leietakere som har dyr; at jeg kan komme ned å låne hunden/katten dersom dyret ellers må være alene i mange timer 😂

Sånn er jeg😊

Anonymkode: 6a84e...eba

• Liker 7
Skrevet

Du er borte fra hunden for lenge.

Hvorfor kan ikke foreldrene dine passe hunden fast når du er borte? Det er sikkert hyggelig for både dem og hunden og veldig praktisk når de bor i samme hus. Er jo absurd at hunden skal være alene hjemme når de er i samme bolig og gjerne vil ta seg av hunden. 

Anonymkode: 00e7a...d50

• Liker 13
Skrevet

Snu på det og vær heller glad for at du har noen som stiller opp for bikkja di når du er borte i 10 timer. 

• Liker 8
Skrevet

Skrivefeil eller? Du mente to timer sant? For du kan vel ikke oppriktig mene at du gir hunden alt den trenger om du er borte TI timer??????

Anonymkode: fd9bf...b6e

• Liker 12
Skrevet

Håper for hundens skyld at du bare troller… men dessverre vet jeg at det finnes sånne hundeeiere 

Anonymkode: 4ab26...fb1

• Liker 5
Skrevet

Du bør takke foreldrene dine. 

Anonymkode: d193c...48a

• Liker 7
Skrevet

De har rett og du burde faktisk ha dårlig samvittighet og gi de en stor takk for at de tar seg av hunden din. 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...