AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #1 Del Skrevet 19. desember 2021 Jeg har et par helt tomme og veldig fine notatbøker, sånne med litt illustrasjoner her og der og fint cover som man tar vare på. Stort sett er jeg vant til å bare bruke kladdebøker, som jeg hiver etter evt ha ført over det jeg trenger digitalt når jeg er ferdig med dem. Så jeg klarer ikke å komme på noe jeg kan bruke disse fine til, siden jeg vil fylle de med noe som er verdt å ta vare på. Noen idéer? Anonymkode: 6e1f3...d10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #2 Del Skrevet 19. desember 2021 Dagbok? Etter hvert som jeg blir eldre, så skulle jeg ønske jeg skrev mer dagbok, for det er så mye jeg har glemt. Årene går i surr, mennesker og steder glemmes. Tenker da ikke nødvendigvis på en sånn "kjære dagbok, jeg er så forelsket i Stian i parallelklassen og i dag spiste jeg fisk". Men en slags logg, hva man gjorde, lim inn en billett til konserten eller et bilde fra dagen. Jeg tror det er kjempegøy å se på når man blir eldre. Eller du kan skrive favorittoppskrifter. Gøy for eventuelle barn også å arve. Eller ting du hører som fester seg, livsråd, ordtak.. Anonymkode: 208bf...284 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #3 Del Skrevet 20. desember 2021 Jeg elsker slike kladdebøker. Jeg skriver glabok Hver dag skriver jeg ned noe jeg er glad for skjedde akkurat den dagen. Jeg har en regel det er at jeg ikke skriver dato. Da er det ikke noen dager som skiller seg ut som dårlige, når jeg leser igjennom boka senere. Noen dager er det store ting som bursdag, ferie og slikt, men de fleste dagene er det små ting som en morsom historie fra kaffepausen eller at jeg møtte noen jeg ikke har sett på en stund tilfeldig på gata eller at katta gjorde noe rart. Jeg fikk faktisk tips om en slik "dagbok" her på KG, for meg har det snudd litt av mentaliteten min fra å være litt negativ hele tiden til å se litt mer positivt på verden. Anonymkode: da8ad...7e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zooey Skrevet 20. desember 2021 #4 Del Skrevet 20. desember 2021 Jeg har samlet dikt og sitater jeg liker i slike notatbøker. Er fint å ta vare på 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 20. desember 2021 #5 Del Skrevet 20. desember 2021 Jeg har en slik notatbok med fint omslag til kokebok. Kjøpte den i 1991, og har siden da skrevet inn oppskrifter i den. Noen er limt inn, mange er håndskrevet inn. På innsiden av permen på første side står det navnet mitt og årstallet jeg kjøpte den, som er da jeg flyttet hjemmefra og måtte begynne og lage maten min selv Da tenkte jeg det var en god idé å skaffe seg en fin bok å samle oppskrifter i. Den er i A4 størrelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veggdyret Skrevet 20. desember 2021 #6 Del Skrevet 20. desember 2021 Dagbok - ikke dag for dag, men når det skjer noe minneverdig. Skrive litt om hva man gjorde i julen det året (spesielt hvis man har barn) - alt fra temperatur til gjester til fineste gaver. SKrive noen ord om årets ferieturer og spesielle merkedager og sånt. Bruke en kladdebok i året. Min mor dro frem en bok for et par år siden der hun hadde skrevet ned fisketurene vi tok da jeg var rundt 8 år, inkludert vekt på fiskene vi fikk, det var veldig morsomt. Kokebok - skrive ned dine favorittoppskrifter, eventuelt med egne tilpassinger, eller spørre slektninger om de kan dele sine spesialiteter så du kan skrive ned de også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå