Gå til innhold

Å ha migrene og barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan overlever dere?😅 Noen tips og triks?

Får ikke så ofte anfall heldigvis, 1-3 ganger i måneden, og de varer ikke så lenge så sant jeg får tatt tablett. Kanskje 6-12 timer vanligvis. Men det er jo forferdelig vondt, verst hvis jeg venter for lenge med å ta sumatriptan. Så jeg er jo ikke veldig plaget engang, vet mange har det verre. Har en snart 1-åring. Mye og høy lyd...

Anonymkode: 6bb92...b7c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er avhengig av hjelp fra mannen min for å få avlastning hvis jeg blir syk. Da kan jeg kun bli bedre om jeg tar medisin med en gang og legger meg i et mørkt kjølig rom. Er heldigvis ikke så ofte det skjer for meg heller, men har etter at jeg fikk barn blitt enda mer bevisst på hva som trigger anfall og gjør alt jeg kan for å unngå det. For meg handler det mye om å få nok søvn, stresse mindre, drikke mye vann og ikke gå for lenge uten mat. I helgene står vi tidlig opp med barna en dag hver, slik at den andre da kan sove lengre. Det er gull verdt for min del. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har migrene og trigeminus nevralgi. Fikk et etter jeg fikk barn. Migrenen er ikk så ofte eller av verste sort om jeg bare får tatt medisin raskt. 

Men TN er konstant murrende verkende halve ansikt, tinning,øre, tenner ect i grunn hele vintern. Går kun på migrene medisin (som og hjelper mot TN smertene mine) xcylocain spray og paralgin forte etter behov.

har også etter jeg fikk barn fått revmatisk sykdom i de store  ledda i kroppen.  

har derfor valgt å ikke bruke nervemedisin. 

Har måtte hatt mye hjelp fra foreldre og svigerforeldre, barnefar både jobber mye og bidrar lite dessverre. 

tips så er det jo selvsagt snakke med lege, bli henvist til riktigte folk som kanskje kan hjelpe. 
Mange får botox eller Aimovig som de sier virker. 

huff jeg gikk faktisk med hørselsvern og ørepropper en stund..ikke sånn at jeg ikke hørte, men dempa hylingen  

Jeg har brukt noe fra apoteket som heter migrenestift. Fen kjøler ned. Kiropraktor har hjelpt litt.

har blitt ufør og den roen har hjelpt litt faktisk

Anonymkode: e7e15...bc1

• Liker 2
Skrevet
Sandie skrev (1 time siden):

Jeg er avhengig av hjelp fra mannen min for å få avlastning hvis jeg blir syk. Da kan jeg kun bli bedre om jeg tar medisin med en gang og legger meg i et mørkt kjølig rom. Er heldigvis ikke så ofte det skjer for meg heller, men har etter at jeg fikk barn blitt enda mer bevisst på hva som trigger anfall og gjør alt jeg kan for å unngå det. For meg handler det mye om å få nok søvn, stresse mindre, drikke mye vann og ikke gå for lenge uten mat. I helgene står vi tidlig opp med barna en dag hver, slik at den andre da kan sove lengre. Det er gull verdt for min del. 

Ja, mannen min pleier å ta alt når han er hjemme men de gangene han er på jobb offshore så er det jo bare meg her. Og da sliter jeg. Sist var jeg heldig med at jeg rakk å ta tablett tidlig og babyen skulle tilfeldigvis sove dupp da så fikk sovet bort det verste. Men hvis jeg er for sein og babyen ikke vil sove og det er bare sutring og dårlig stemning, da... er det tøft😅

Prøver å få oversikt over hva som kan trigge det men ofte føler jeg det kommer utav det blå. Eller så er det en trigger som har gått fint lenge uten at det ble anfall og så plutselig blir det🤷‍♀️

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg har migrene og trigeminus nevralgi. Fikk et etter jeg fikk barn. Migrenen er ikk så ofte eller av verste sort om jeg bare får tatt medisin raskt. 

Men TN er konstant murrende verkende halve ansikt, tinning,øre, tenner ect i grunn hele vintern. Går kun på migrene medisin (som og hjelper mot TN smertene mine) xcylocain spray og paralgin forte etter behov.

har også etter jeg fikk barn fått revmatisk sykdom i de store  ledda i kroppen.  

har derfor valgt å ikke bruke nervemedisin. 

Har måtte hatt mye hjelp fra foreldre og svigerforeldre, barnefar både jobber mye og bidrar lite dessverre. 

tips så er det jo selvsagt snakke med lege, bli henvist til riktigte folk som kanskje kan hjelpe. 
Mange får botox eller Aimovig som de sier virker. 

huff jeg gikk faktisk med hørselsvern og ørepropper en stund..ikke sånn at jeg ikke hørte, men dempa hylingen  

Jeg har brukt noe fra apoteket som heter migrenestift. Fen kjøler ned. Kiropraktor har hjelpt litt.

har blitt ufør og den roen har hjelpt litt faktisk

Anonymkode: e7e15...bc1

Huff, det høres trasig ut å være så plaget :( Godt du har familie som stiller opp. Jeg har svigerfamilie i nærheten men er veldig dårlig på å be om hjelp. Har også brukt ørepropper til tider.

Migrenestift har jeg ikke hørt om, det skal jeg sjekke ut. Takk for tips :)

• Liker 1
Skrevet

Bruk ørepropper!

Anonymkode: 3ba51...045

• Liker 2
Skrevet

Migrenen min er grunnen til at jeg ikke har barn. Både fordi jeg ikke ville at evt barn skulle arve diagnosen,og fordi jeg ikke klarer tanken på å ha barn tilstede under anfall.

Anonymkode: 15a9f...82a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Migrenen min er grunnen til at jeg ikke har barn. Både fordi jeg ikke ville at evt barn skulle arve diagnosen,og fordi jeg ikke klarer tanken på å ha barn tilstede under anfall.

Anonymkode: 15a9f...82a

Huff ja 😕 Jeg forstår valget du har tatt. Det er en fæl sykdom å være mye plaget av. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...