Gå til innhold

Reise til besteforeldre uten mann

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.12.2021 den 18.26):

Hvor i all verden finner dere disse idiotene?

Anonymkode: 5db0a...aef

kanskje her på Kvinneguiden? :ninuskapus: 

man velger noen som er seg selv lik, ikke sant...      

Anonymkode: b05f8...521

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bodd 100 mil unna familie og begge to har tatt ett eller to barn med seg og reist og besøkt sin side av familien uten den andre forelderen.  Vi har nå flyttet nærmere og stadig vekk deler vi oss opp, men julaften gjør vi det ikke. 

Synes altså det er helt normal å reise alene med unger, foreldre er ikke helt sammengrodd. Hadde ikke godtatt å ikke ha noe frihet. Her reiser vi også på jobbreiser så mye vi vil, og venneturer uten familie. 

Anonymkode: 3ad4e...5e5

Skrevet

Hallo!!! Selvsagt skal du besøke familien din!!! Jeg bor 10 timer unna familien min. Hadde mannen min ikke ville vært med når vi skulle reist dit, så hadde ikke alternativet vært at vi hadde vært hjemme. Da hadde alternativet vært at han ikke hadde vært med.

Jeg er sikker på at familien og vennene hans "som mener det samme" ikke mener det samme. Jeg tror det bare er noe han sier. Det spiller uansett ikke hva familien og vennene hans mener. Han prøver å isolere deg. Det er din familie og dere bryr dere om hverandre. Det må du aldri la han ødelegge. Det at han prøver på det, sier mye om han og hvilken type person han er, og hva han prøver å gjøre mot deg.

Anonymkode: ac19d...c61

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hallo!!! Selvsagt skal du besøke familien din!!! Jeg bor 10 timer unna familien min. Hadde mannen min ikke ville vært med når vi skulle reist dit, så hadde ikke alternativet vært at vi hadde vært hjemme. Da hadde alternativet vært at han ikke hadde vært med.

Jeg er sikker på at familien og vennene hans "som mener det samme" ikke mener det samme. Jeg tror det bare er noe han sier. Det spiller uansett ikke hva familien og vennene hans mener. Han prøver å isolere deg. Det er din familie og dere bryr dere om hverandre. Det må du aldri la han ødelegge. Det at han prøver på det, sier mye om han og hvilken type person han er, og hva han prøver å gjøre mot deg.

Anonymkode: ac19d...c61

Spot on . Det handler om å isolere , kontrollere , manipulere . Lar seg sjelden kurere . 

Skrevet

Jeg kunne skjønt ham hvis han ellers er positiv til alt og du ville ta med deg ungene og være borte på julaften, forsåvidt...

Men det høres ikke ut som om det er det som er greia her. Det er helt normalt å ta med seg ungene og besøke foreldrene sine uansett om de bor 1000 mil unna eller 10 minutter..... Det er IKKE normalt at mannen blir sur for at man snakker med sin mor to ganger på telefonen en dag, eller fordi kone og barn drar alene til et sted han har sagt tydelig at han IKKE ønsker å være med....

Hvis dette er det eneste området han er vanskelig på, så er det en ting... Men noe sier meg at han ikke er ekstremt vanskelig her for så å være rund i kantene, fornuftig og medgjørlig på alle andre punkter?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.12.2021 den 23.58):

Jeg bor sammen med mann og barn en flyreise eller ca. 2 døgn med bil borte fra min familie. Mannen vil ikke reise til familien min, men jeg vil gjerne besøke familien ettersom jeg savner dem veldig. 

Mannen skaper seg og mener det er unormalt at jeg og barna reiser fra ham, og han mener at flere av hans familie og venner mener det samme.

Jeg besøker familien min kanskje 1 gang hvert halvår (alt for sjeldent, synes jeg.)

Har mannen min rett? Bare spør ettersom han tydeligvis mener dette er så unormalt.

Anonymkode: 3be8a...c8e

Er dere norske? Tenker på kulturforskjeller. 

Jeg reiste ofte med mine 2 barn 50 mil for å besøke mine foreldre. Reiste både med fly og tog. Mannen jobbet og hadde ikke mulighet til å reise annet enn i ferier, men jeg var hjemmeværende og reiste så ofte jeg kunne.

Anonymkode: 68833...71c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...