Gå til innhold

Øvrige nærkontaktee

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skolen sendte i 23-tiden i kveld ut melding om at en person tilknyttet datters klasse har fått påvist smitte.  Datter er definert som øvrig nærkontakt. Vi har time til pcr test i morgen tidlig,  og er anbefalt en ny pcr test 22.12. Hun er ikke i karantene siden hun er unde 18 år, men skal selvsagt leve som hun er det frem til svaret pp test 1 er klart. Hjemmskole neste uke, så det er jo litt flaks.  Tenker at sjansen for at hun er smittet er litt større enn vanlig nå......noen med liknende erfaring?

Anonymkode: 12e24...f44

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er lærer, og har vært "øvrig nærkontakt " 5 ganger de siste 2 mnd, sammen med resten av klassen min. Heldigvis har ingen blitt smittet av klassekamerater (enda). All smitte har kommet fra fritiden. Vet datteren din hvem som er smittet? Så lenge det ikke er en veldig god venn går det som oftest helt fint. På min skole sender vi ut en beskjed til de beste vennene/den som sitter ved siden av den som har covid og ber dem følge ekstra godt med.

Anonymkode: 845b4...521

• Liker 2
Skrevet

Vi har hatt en del smitte på vår skole etter at de "åpnet" opp og det har vært lite smitte videre blant de. Har blitt med den ene om gangen så den smitten de har hatt har de ikke fått gjennom klassen den har nok kommet fra fritiden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg er lærer, og har vært "øvrig nærkontakt " 5 ganger de siste 2 mnd, sammen med resten av klassen min. Heldigvis har ingen blitt smittet av klassekamerater (enda). All smitte har kommet fra fritiden. Vet datteren din hvem som er smittet? Så lenge det ikke er en veldig god venn går det som oftest helt fint. På min skole sender vi ut en beskjed til de beste vennene/den som sitter ved siden av den som har covid og ber dem følge ekstra godt med.

Anonymkode: 845b4...521

Hverken vi eller datter vet hvem som er smittet. Beskjeden er "en person med tilknytning til klassen hennes ". Vi tok pcr test på det som i flg beskjeden er dag, og skal også ta en ny pcr test på dag 7(veldig nærme julaften). Skal ha lav terskel for tidligere test om hun eller vi får symptomer. Lærer har skrevet info og sagt lærer er i karantene,  og venter på svar pp pcr test. Hjemmeskole her neste uke, så det er jo flaks. 

Utfordringer kommer om testen er pos.....jeg jobber i bhg, og skal gå på jobb likevel om jeg har neg hurtigtest på morningen. Vi er visstnok unndratt karantene...

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hverken vi eller datter vet hvem som er smittet. Beskjeden er "en person med tilknytning til klassen hennes ". Vi tok pcr test på det som i flg beskjeden er dag, og skal også ta en ny pcr test på dag 7(veldig nærme julaften). Skal ha lav terskel for tidligere test om hun eller vi får symptomer. Lærer har skrevet info og sagt lærer er i karantene,  og venter på svar pp pcr test. Hjemmeskole her neste uke, så det er jo flaks. 

Utfordringer kommer om testen er pos.....jeg jobber i bhg, og skal gå på jobb likevel om jeg har neg hurtigtest på morningen. Vi er visstnok unndratt karantene...

Det stemmer. Du er jo ikke nærkontakt så du skal gå på jobb. Ellers ville jo samfunnet knekt helt. Virker datteren din frisk og symptomfri?

Vi fikk tilsvarende beskjed lørdag morgen nå og venter svar på pcr. Vi har hatt mange tilsvarende runder, forskjellen for oss nå er at det er en som barnet mitt leker mye med. Vi har alltid gått negativ tidligere. 

Tilknyttet klassen høres ut som lærer eller Sfo voksen. Og kanskje ikke en som er så tett på. Spør barnet om de hadde vikar på torsdag/fredag eller om barnet la merke til om en voksen var syk, så vil du kanskje finne ut om det er en voksen de er mye med. 

Anonymkode: d1b41...a3b

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Om du er nærkontakt er du ikke umiddelbart unndratt karantene. Du kan teste deg ut av den etter tre døgn. Trodde forøvrig det holdt med en hurtigtest for datteren din så lenge hun er symptomfri?

Anonymkode: f9867...ce9

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det stemmer. Du er jo ikke nærkontakt så du skal gå på jobb. Ellers ville jo samfunnet knekt helt. Virker datteren din frisk og symptomfri?

Vi fikk tilsvarende beskjed lørdag morgen nå og venter svar på pcr. Vi har hatt mange tilsvarende runder, forskjellen for oss nå er at det er en som barnet mitt leker mye med. Vi har alltid gått negativ tidligere. 

Tilknyttet klassen høres ut som lærer eller Sfo voksen. Og kanskje ikke en som er så tett på. Spør barnet om de hadde vikar på torsdag/fredag eller om barnet la merke til om en voksen var syk, så vil du kanskje finne ut om det er en voksen de er mye med. 

Anonymkode: d1b41...a3b

Lærer har testet negativ.  Voksen på hennes Sfo gruppe hadde korona forrige mnd.....ingen vikarer eller barn borte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...