Gå til innhold

Øvrige nærkontaktee

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skolen sendte i 23-tiden i kveld ut melding om at en person tilknyttet datters klasse har fått påvist smitte.  Datter er definert som øvrig nærkontakt. Vi har time til pcr test i morgen tidlig,  og er anbefalt en ny pcr test 22.12. Hun er ikke i karantene siden hun er unde 18 år, men skal selvsagt leve som hun er det frem til svaret pp test 1 er klart. Hjemmskole neste uke, så det er jo litt flaks.  Tenker at sjansen for at hun er smittet er litt større enn vanlig nå......noen med liknende erfaring?

Anonymkode: 12e24...f44

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er lærer, og har vært "øvrig nærkontakt " 5 ganger de siste 2 mnd, sammen med resten av klassen min. Heldigvis har ingen blitt smittet av klassekamerater (enda). All smitte har kommet fra fritiden. Vet datteren din hvem som er smittet? Så lenge det ikke er en veldig god venn går det som oftest helt fint. På min skole sender vi ut en beskjed til de beste vennene/den som sitter ved siden av den som har covid og ber dem følge ekstra godt med.

Anonymkode: 845b4...521

• Liker 2
Skrevet

Vi har hatt en del smitte på vår skole etter at de "åpnet" opp og det har vært lite smitte videre blant de. Har blitt med den ene om gangen så den smitten de har hatt har de ikke fått gjennom klassen den har nok kommet fra fritiden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg er lærer, og har vært "øvrig nærkontakt " 5 ganger de siste 2 mnd, sammen med resten av klassen min. Heldigvis har ingen blitt smittet av klassekamerater (enda). All smitte har kommet fra fritiden. Vet datteren din hvem som er smittet? Så lenge det ikke er en veldig god venn går det som oftest helt fint. På min skole sender vi ut en beskjed til de beste vennene/den som sitter ved siden av den som har covid og ber dem følge ekstra godt med.

Anonymkode: 845b4...521