AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #21 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man kan få plass på en mer praktisk skole. Det er mange av de. Les deg opp. Dette er skoler som passer bedre for elever som ikke mestrer den vanlige skolen. Anonymkode: 2d3ad...ed7 Les meg opp? På hva da? I de fleste kommuner får man ikke plass på spesialskole selv om barnet har en utfordrende ADHD eller en bråte andre diagnoser som krever tett oppfølging i en undervisningssituasjon. Selv om det ofte kunne passe bedre. Fordi den politisk styrte utviklingen er at barn skal integreres i nærskolen i størst mulig grad og at behovene skal følges opp der. Dette har jeg rikelig både privat og profesjonell erfaring med. Anonymkode: 42c44...0d6 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #22 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er så mye klaging og drittslenging om lærere her inne at det er til å bli kvalm av. Okay.. da tar jeg det ikke personlig siden det er noe du åpenbart sliter på personlig nivå. Kanskje du tolket mitt innlegg på en litt ekstrem måte da. Anonymkode: 9a455...103 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #23 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Du, det prøvde vi forrige gang. Da fikk hun - som er ekstremt avhengig av å ha personer hun kjenner rundt seg på skolen - tilbud om å være sammen med en gruppe utagerende gutter som var to år eldre med en ufaglært voksen hun ikke kjente som "lærer." Tenker juleferie er helt fint, jeg. Men å påstå at det er hjemmeskole er jo bare tull. Det er et oppgavehefte. Anonymkode: 42c44...0d6 Oppgavehefte er bedre enn teams. Teamstingene kommer inn akkurat når det ikke passer ofte, mens med oppgavehefte kan vi sette oss ned med når det passer. Selvstendig arbeid er det jo ikke. De trenger endel hjelp. Anonymkode: 41883...819 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #24 Skrevet 17. desember 2021 Tredjeklasse. Heldigvis har de fått sitt eget oppgavehefte og noen oppgaver som skal filmes på Ipaden. Sendes så inn. Tar ikke hjemmeskolen så seriøst de få dagene før jul. Nettopp fordi jeg veit at ikke har hatt noe faglig innhold i hele desember. Anonymkode: c301d...ba0 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #25 Skrevet 17. desember 2021 Hvis barnet mitt trenger meg på hjemmeskole, så følger jeg han opp med den største glede. Da må jobben vente. Så enkelt er det faktisk 🙂 Anonymkode: 1bd62...16d 1
Christina82 Skrevet 17. desember 2021 #26 Skrevet 17. desember 2021 Ryddet for brukerdebatt og avsporinger. Christina82, mod
GammelKaktus Skrevet 17. desember 2021 #27 Skrevet 17. desember 2021 Jeg synes det er koselig med hjemmeskole vet jeg er i mindretall da. 😄 Men jeg setter pris på å få enda mer innsikt i hva de holder på med på skolen, gøy å høre hele gjengen sitte å gnåle om norsk og samfunnsfag på hangouts mens de i neste øyeblikk diskuterer hva de skal game etter kahoot og skolearbeid. Veldig kjekk lærer som har kontroll og gjør en utrolig god jobb, vi er veldig heldige. Selv kan jeg fint sitte å styre på med mitt for jeg blir ikke lett forstyrret av ting rundt og så er det jo plankekjøring med et barn hjemme. Hadde jeg hatt flere barn som hadde hatt en helt annen personlighet enn meg og mitt barn så kunne det lett blitt styr men her går det av seg selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå