Anonym350 Skrevet 16. desember 2021 #1 Del Skrevet 16. desember 2021 (endret) Hei, jeg har vært sammen med kjæresten min i snart et år nå. Vi har de siste mnd. levd i et avstandsforhold, og er veldig glad i hverandre. Likevel er jeg mye lei meg fordi jeg føler han ikke prøver å så min side eller bare legger på midt i samtalen hvis han hører jeg blir såret, hvis vi krangler. Jeg vil ikke miste han men skjønner ikke helt hva jeg kan gjøre for å få han til å forstå og ikke bare legge på når vi snakket over telefon fordi jeg blir lei meg, men vise at han bryr seg. Jeg kan legge ved den siste krangelen vår. Den handlet om at jeg hadde kommentert at han luktet litt mer svette enn han pleide (for noen dager siden da vi var sammen). Dette er noe vi begge har gitt utrykk for at vi ønsker at den andre skal kommentere. Dette endte med at han ved en senere anledning tok det opp over telefon og sa at jeg ikke hadde peiling på om han luktete mer svette enn vanlig eller ikke. Videre sa han at jeg hadde mye mer utflod enn normalt og burde sjekke det hos legen (da han sa normalt tenkte jeg generelt), noe jeg åpenbart syntes var veldig unødvendig og litt sårende. Da svarte jeg at han ikke skulle blande seg opp i det fordi han ikke har peiling på hva som er normalt og ikke. Han mente det jeg uttalte om svettelukten hans var akkurat det samme som det han uttalte om utfloden min. Jeg ble såret og håpet på forståelse og en unnskyldning. Hva tenker dere? Hva kan jeg gjøre for å unngå dette eller få han til å forstå? Eller er det jeg som tar helt feil? Endret 17. desember 2021 av Anonym350 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #2 Del Skrevet 16. desember 2021 Tydelig at han ikke tåler å høre sannheten, så heretter dropper du bare å fortelle om svettelukt etc. Han sa nok det om utflod fordi han følte seg angrepet og syntes kanskje det var flaut. Hadde bare lagt det ligge, menn har ikke peiling på utflod så det hadde jeg ikke tatt til meg i det hele tatt, så lenge du ikke merker forandring selv selvfølgelig. Anonymkode: 65767...256 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #3 Del Skrevet 16. desember 2021 Anonym350 skrev (1 minutt siden): jeg hadde kommentert at han luktet litt mer svette enn han pleide. Dette er noe vi begge har gitt utrykk for at vi ønsker at den andre skal kommentere. Dette endte med at han ved en senere anledning tok det opp og sa at jeg ikke hadde peiling på om han luktete mer svette enn vanlig eller ikke. "Grunnen til at jeg sa dette er fordi du tidligere har bedt meg om å gi deg beskjed om dette. Dersom du nå har ombestemt deg og ikke lenger ønsker at jeg skal si i fra, så vil jeg ikke lenger gi deg beskjed. Detter ikke noe å krangle om, fortell meg heller hva du har gjort i dag." Anonym350 skrev (3 minutter siden): jeg føler han ikke prøver å så min side "Ja, jeg forstår at du ser saken på den måten, men for meg oppleves det som (…). Selv om du ikke er enig i min opplevelse, kan du likevel ha forståelse for det?" Anonym350 skrev (4 minutter siden): bare legger på midt i samtalen hvis han hører jeg blir såret Prøv å komme ham i forkjøpet og styr samtalen vekk fra temaet før du blir lei deg og det blir krangling. Spar heller diskusjonen til en gang dere er i samme rom og kan snakke ordentlig sammen. Anonymkode: 6b431...e12 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silla123 Skrevet 16. desember 2021 #4 Del Skrevet 16. desember 2021 Svette og utflod... Hvor gamle er dere? Livet er virkelig for kort til å krangle om slikt. Hvis dette fortsetter så kommer forholdet aldri til å overleve en krangel om noe viktig, og det kommer før eller siden hos alle. Forresten ekstremt barnslig å legge på telefonen. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #5 Del Skrevet 17. desember 2021 Dårlig tema å ta opp over avstand. Du kjenner vel ikke akkurat svettelukt over Skype/telefon? Svette er konkret, men blir abstrakt på avstand. Et anna spørsmål er hva du mener at han skal gjøre med sterk smertelukt. Kjøpe ny deo? Dusje oftere? Bedre kosthold/mindre rus? Kontakte legen? Anonymkode: c5adf...c40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #6 Del Skrevet 17. desember 2021 Dere kan ikke være gamle... Hvorfor tok du deg nær av at du hadde mye utflod? Man får mer utflod når man er kåt. Du kan jo spørre om han heller vil ha deg knusktørr da? Anonymkode: b0a15...230 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #7 Del Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Dere kan ikke være gamle... Hvorfor tok du deg nær av at du hadde mye utflod? Man får mer utflod når man er kåt. Du kan jo spørre om han heller vil ha deg knusktørr da? Anonymkode: b0a15...230 Utflod/livmorhalsslim er egentlig ikke det at man blir våt, men handler om menssyklusen og evt tegn på sykdom i (sopp feks). Å bli våt/kåt/ha skjedesekret kommer i tillegg til utflodstegn fra syklusen. Utfloden er typisk lett brun rett før og rett etter mens, så hvit, så blankere med liksom tjukke tråder i nær eggløsning etc. Det folk vanligvis tenker på som "mye" (hvit) utflod er altså kroppen som sier at man ikke er fruktbar akkurat nå. Og veldig, veldig mye av det hvite, da har en kanskje fått sopp. https://www.kk.no/mamma/livmorhalsslimet/63940799 Anonymkode: c5adf...c40 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #8 Del Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Man får mer utflod når man er kåt. Anonymkode: b0a15...230 😳 ehhh nei! Anonymkode: d4114...55a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #9 Del Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): 😳 ehhh nei! Anonymkode: d4114...55a Eh jo. Men det trenger ikke å bety at du er kåt. Sitat Mer utflod når man blir kåt Skjeden er alltid fuktig, men når jenter er kåte vil kjertler i skjeden skille ut en væske som kalles skjedesekret eller lubrikasjon. Dette gjør skjeden glatt, slik at en finger eller en penis kan gli bedre i skjeden. Man kan ha vært litt kåt uten å ha lagt merke til det. Da merker man etterpå at det er fuktig i trusa. Forelskelse og den kriblingen man kjenner i kroppen, kan i seg selv gi mer utflod. Det er ulikt hvor våt ei jente blir når hun er kåt. Det kan være lurt å bruke litt tid på kyssing og annen kosing før samleie. Når jenta får utløsning/orgasme vil det også komme mer væske fra kjertler i skjeden. Mengden varierer fra jente til jente og kan også variere fra gang til gang. Noen kjertler ytterst i urinrøret produserer også en væske ved seksuell stimulering og orgasme. Denne væsken er som tynn skummetmelk og lukter søtt. Anonymkode: b0a15...230 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #10 Del Skrevet 17. desember 2021 Jeg tenker at sånne ting kan du droppe. Hvertfall over tlf. Du såret kjæresten og han såret deg. Men alikvel virker det som om at du mener at det er kun du som får lov til å bli såret. Når dere krangler så fælt er ikke forholdet liv laga. I mitt forhold som har vart i 8 år har vi aldri kranglet, slengt på tlf eller sakt ting til hverandre for å kritisere over tlf. Vi kan diskutere men aldri sånn at noen av oss blir såret. Her må du og kjæresten skjerpe dere 😤 Anonymkode: cfc4b...f7e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #11 Del Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eh jo. Men det trenger ikke å bety at du er kåt. Anonymkode: b0a15...230 OK, du får forholde deg til det ung.no lærer deg. Men det er altså snakk om to ulike former for utflod, hvor kun den første er hva man kaller utflod i dagligtale. Den andre er væske/glid som produseres når man er kåt. Dette står også i artikkelen, om du følger med. Anonymkode: d4114...55a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #12 Del Skrevet 17. desember 2021 Ærlig talt, dere klager over bagateller og lager tråd på KG om det. Skjerp dere. Anonymkode: 45f52...289 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 17. desember 2021 #13 Del Skrevet 17. desember 2021 Når man er enig om å si fra om slikt regner man vel ikke med å faktisk få høre det, og da har vel den som kommer med budskapet et ansvar for å si det i en fin setting, pakke det inn litt og sånn. Når det er sagt er avstand uansett alder en utfordring fordi man ikke pleier hverandre som man vanligvis gjør og det kan skape en kjærlighetsavstand også. At han ikke viser at han er der for deg når du blir lei deg kan være mange ting, kanskje han ikke vet hvordan, kanskje han blir lei seg eller bare lei hvis det skjer ofte - hvem vet, men at dere må jobbe med kommunikasjon er tydelig. Begge to. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #14 Del Skrevet 17. desember 2021 For meg høres det ut som dere var like gode til å såre den andre. Det er vanskelig for deg å gjøre noe med ham, men om dere snakker godt, er det lettere å forstå. Ikke si hva han gjør eller ikke gjør, men si hva du føler. Og like viktig er det å spørre om hva han føler og vise tegn på det du forstår. Avstand virker ekstra vanskelig. Anonymkode: 59487...015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 17. desember 2021 #15 Del Skrevet 17. desember 2021 Anonym350 skrev (8 timer siden): Den handlet om at jeg hadde kommentert at han luktet litt mer svette enn han pleide. Du skulle sagt dette mens dere var sammen fysisk, ikke tatt det opp i en telefonsamtale etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 17. desember 2021 #16 Del Skrevet 17. desember 2021 Kommunikasjon over telefon er vanskelig fordi vi mister alle nonverbale deler av kommunikasjonen. Det er store sjanser for at misforståelser oppstår. Når vi sier noe har vi ikke kontroll over hvordan budskapet blir fortolket av andre. Dere bør iallefall jobbe med kommunikasjonen dere i mellom, og kanskje lære dere å sjekke at dere har forstått partneren riktig ved å spørre "forstår jeg deg riktig når jeg oppfatter det du sier osv". Eksempelet du skriver om minner kun om to som kommuniserer dårlig der begge kanskje er såret men ikke klarer å snakke om akkurat det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #17 Del Skrevet 17. desember 2021 Havbris skrev (2 timer siden): Kommunikasjon over telefon er vanskelig fordi vi mister alle nonverbale Havbris. Jeg synes du har så gode svar alltid! Håper du svarer i masse andre tråder her inne også🌼 Anonymkode: c654c...635 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym350 Skrevet 17. desember 2021 Forfatter #18 Del Skrevet 17. desember 2021 Dævendøtte skrev (3 timer siden): Du skulle sagt dette mens dere var sammen fysisk, ikke tatt det opp i en telefonsamtale etterpå. Ser at dette ikke kom tydelig frem, men det var selvfølgelig noe jeg tok opp da vi var sammen. Så tok han det opp igjen over telefon som «noe du ikke har peiling på» 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #19 Del Skrevet 17. desember 2021 Uansett om svette og utflod er det samme eller ikke, så synes jeg du må tåle kommentaren om utflod på lik linje som han må tåle kommentaren om svette. Ellers får dere bli enige om å holde slike kommentarer for dere selv igjen, for tydeligvis tåler ingen av dere å høre slikt :-P Anonymkode: 8753f...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #20 Del Skrevet 17. desember 2021 33 minutter siden, Anonym350 said: Ser at dette ikke kom tydelig frem, men det var selvfølgelig noe jeg tok opp da vi var sammen. Så tok han det opp igjen over telefon som «noe du ikke har peiling på» Det kom tydelig frem, jeg nytte opp å sjekke om jeg leste feil Anonymkode: aaf6d...67c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå