Gå til innhold

Tips til lappen på automat

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er snart 29 og har aldri kjørt bil egentlig. Har bare prøvd å kjøre rundt og rundt for noen år siden.

Det som har stoppet meg, er at jeg har kviet meg for å bruke clutch og å gire, så jeg har bestemt meg for å ta lappen på automat. Jeg kjenner at jeg gruer meg litt til å sitte bak et ratt og kjøre på veier, men det får jeg ta etter hvert som det kommer.

Hvor lang tid jeg kommer til å bruke på å ta lappen, avhenger jo av hvor mange kjøretimer jeg trenger, det vet jeg jo. Men hvor lang tid kan det ta? Kan man rekke å ta lappen i løpet av et års tid for eksempel? 

Noen andre tips? Noen apper jeg burde kjøpe? 

Anonymkode: 7bb28...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

51 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor lang tid jeg kommer til å bruke på å ta lappen, avhenger jo av hvor mange kjøretimer jeg trenger, det vet jeg jo. Men hvor lang tid kan det ta? Kan man rekke å ta lappen i løpet av et års tid for eksempel? 

Ja klarer du det ikke innen et år så bør du revurdere om du skal ta den. Vil si 4-6 måneder litt avhengig av ventetid for oppkjøring

Anonymkode: 151d6...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 29 og tok lappen på 3 måneder. Aldri kjørt før det. 

Anonymkode: c1e8b...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig godt å høre! Jeg kjenner jeg er litt utålmodig med å komme i gang og få lappen 🙈

Anonymkode: 7bb28...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde 5 kjøretimer pluss de obligatoriske. Kom på totalt kr. 30 000,-.

Brukte tre måneder, kunne klart det på 1 hadde det ikke vært for ventetid på oppkjøring. 

Anonymkode: 7d900...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom du allerede har prøvd litt og kjenner deg utrygg på vegene, må du nok regne med litt lengre tid. Jeg tipper 2-3 år. 

Anonymkode: 56ffc...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chiroptera.
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ettersom du allerede har prøvd litt og kjenner deg utrygg på vegene, må du nok regne med litt lengre tid. Jeg tipper 2-3 år. 

Tror de fleste gruer seg litt for å skulle ut blant biler og inn trafikk når de ikke har kjørt noe særlig. Noe annet ville vært sært. Viser bare at hun vet at det kan være farlig og hun har respekt for det. Det er noe flere i trafikkbildet burde hatt, mange kjører som om de er udødelige verdensmestere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok lappen når jeg var 32 på automat. Tar jo litt tid med alt det obligatoriske, men tror jeg brukte 5 mnd. Sjekket hvor det var kortest ventetid på oppkjøring og meldte meg der…

Anonymkode: 33ce1...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiroptera. skrev (7 timer siden):

Tror de fleste gruer seg litt for å skulle ut blant biler og inn trafikk når de ikke har kjørt noe særlig. Noe annet ville vært sært. Viser bare at hun vet at det kan være farlig og hun har respekt for det. Det er noe flere i trafikkbildet burde hatt, mange kjører som om de er udødelige verdensmestere. 

Jeg er helt enig.

Jeg syns kommentaren over her på at hun burde klare det på et år - hvis ikke må hun revurdere hele prosjektet var kvass. Det kommer jo litt an på hvor mye tid og penger folk har, men jeg ser ingenting negativt med å sette av tid til å ta lappen. Det er veldig vanlig å stryke 1-3 ganger før man klarer det fordi kravene til å få førerkortet er strengere i dag enn før. Jo mer feil og ulykker øvrige bilister gjør i trafikken, jo strengere krav stiller vegvesenet til å la folk få lappen. Det er en bevisst strategi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...