AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #1 Del Skrevet 16. desember 2021 Jeg er snart 29 og har aldri kjørt bil egentlig. Har bare prøvd å kjøre rundt og rundt for noen år siden. Det som har stoppet meg, er at jeg har kviet meg for å bruke clutch og å gire, så jeg har bestemt meg for å ta lappen på automat. Jeg kjenner at jeg gruer meg litt til å sitte bak et ratt og kjøre på veier, men det får jeg ta etter hvert som det kommer. Hvor lang tid jeg kommer til å bruke på å ta lappen, avhenger jo av hvor mange kjøretimer jeg trenger, det vet jeg jo. Men hvor lang tid kan det ta? Kan man rekke å ta lappen i løpet av et års tid for eksempel? Noen andre tips? Noen apper jeg burde kjøpe? Anonymkode: 7bb28...f83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #2 Del Skrevet 16. desember 2021 51 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor lang tid jeg kommer til å bruke på å ta lappen, avhenger jo av hvor mange kjøretimer jeg trenger, det vet jeg jo. Men hvor lang tid kan det ta? Kan man rekke å ta lappen i løpet av et års tid for eksempel? Ja klarer du det ikke innen et år så bør du revurdere om du skal ta den. Vil si 4-6 måneder litt avhengig av ventetid for oppkjøring Anonymkode: 151d6...66d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #3 Del Skrevet 16. desember 2021 Jeg var 29 og tok lappen på 3 måneder. Aldri kjørt før det. Anonymkode: c1e8b...22d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #4 Del Skrevet 16. desember 2021 Det er veldig godt å høre! Jeg kjenner jeg er litt utålmodig med å komme i gang og få lappen 🙈 Anonymkode: 7bb28...f83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chiroptera. Skrevet 16. desember 2021 #5 Del Skrevet 16. desember 2021 Jeg tok min på fire mnd. Automatlappen er kjempelett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #6 Del Skrevet 16. desember 2021 Takk for svar! Det hjelper på motivasjonen!! Anonymkode: 7bb28...f83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #7 Del Skrevet 19. desember 2021 Hadde 5 kjøretimer pluss de obligatoriske. Kom på totalt kr. 30 000,-. Brukte tre måneder, kunne klart det på 1 hadde det ikke vært for ventetid på oppkjøring. Anonymkode: 7d900...55c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #8 Del Skrevet 19. desember 2021 Ettersom du allerede har prøvd litt og kjenner deg utrygg på vegene, må du nok regne med litt lengre tid. Jeg tipper 2-3 år. Anonymkode: 56ffc...bde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chiroptera. Skrevet 19. desember 2021 #9 Del Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ettersom du allerede har prøvd litt og kjenner deg utrygg på vegene, må du nok regne med litt lengre tid. Jeg tipper 2-3 år. Anonymkode: 56ffc...bde Tror de fleste gruer seg litt for å skulle ut blant biler og inn trafikk når de ikke har kjørt noe særlig. Noe annet ville vært sært. Viser bare at hun vet at det kan være farlig og hun har respekt for det. Det er noe flere i trafikkbildet burde hatt, mange kjører som om de er udødelige verdensmestere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #10 Del Skrevet 19. desember 2021 Tok lappen når jeg var 32 på automat. Tar jo litt tid med alt det obligatoriske, men tror jeg brukte 5 mnd. Sjekket hvor det var kortest ventetid på oppkjøring og meldte meg der… Anonymkode: 33ce1...870 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #11 Del Skrevet 19. desember 2021 Chiroptera. skrev (7 timer siden): Tror de fleste gruer seg litt for å skulle ut blant biler og inn trafikk når de ikke har kjørt noe særlig. Noe annet ville vært sært. Viser bare at hun vet at det kan være farlig og hun har respekt for det. Det er noe flere i trafikkbildet burde hatt, mange kjører som om de er udødelige verdensmestere. Jeg er helt enig. Jeg syns kommentaren over her på at hun burde klare det på et år - hvis ikke må hun revurdere hele prosjektet var kvass. Det kommer jo litt an på hvor mye tid og penger folk har, men jeg ser ingenting negativt med å sette av tid til å ta lappen. Det er veldig vanlig å stryke 1-3 ganger før man klarer det fordi kravene til å få førerkortet er strengere i dag enn før. Jo mer feil og ulykker øvrige bilister gjør i trafikken, jo strengere krav stiller vegvesenet til å la folk få lappen. Det er en bevisst strategi. Anonymkode: 56ffc...bde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå