AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #1 Skrevet 16. desember 2021 Startet i ny jobb for fire måneder siden, og jeg virkelig HATER jobben. Jeg var arbeidsledig, så jeg måtte bare ta det jeg ble tilbudt. Jeg føler ikke at jeg mestrer jobben, har ikke kommet inn i miljøet, og jeg er lei meg hver dag og gruer meg til å gå på jobb. Jeg har ingen utdanning og minimalt med jobberfaring, så det er ikke bare å bytte jobb heller. Men sånn som det er nå er jeg redd jeg blir oppsagt. Har fortsatt prøvetid, og da kan de vel si meg opp om de ikke er fornøyd. Jeg ser selv at jeg ikke gjør noen god jobb, og jeg merker at mine kollegaer er misfornøyde med meg. Nå har jeg gjemt meg på toalettet, sitter her å gråter og vil ikke gå ut igjen. Jeg klarer snart ikke mer av dette. Vet egentlig ikke hva jeg vil med dette innlegget, men jeg måtte få det ut, og jeg har egentlig ingen jeg kan snakke med om det. Anonymkode: 61927...c12 2
charlotte0 Skrevet 16. desember 2021 #2 Skrevet 16. desember 2021 Høres absolutt ikke noe særlig gøy ut! 😪 Hva slags jobb er det? Kan du ikke få mer opplæring, sånn at du kanskje får mer mestringsfølelse?
grim10 Skrevet 16. desember 2021 #3 Skrevet 16. desember 2021 Uff.. var i samme situasjon for litt siden. Det er ikke noe sunt i det hele tatt. Du burde ikke gå slik for lenge.. Livet er for kort til å ha det slik! Snakk med noen. 7
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #4 Skrevet 16. desember 2021 Jeg ville snakket med lederen din, og sagt rett ut at du føler du ikke gjør en god jobb og be om hjelp/mer opplæring til å føle at du mestrer. Spør om hva du kan gjøre for å bli mer effektiv eller lignende. Det er jo i lederens interesse at du presterer. Anonymkode: e7307...8b5 11
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #5 Skrevet 16. desember 2021 Høres ikke ut som du vil prøve å bli flinkere heller? Be om mer oppfølging og opplæring? Det er lov å si at du synes det er vanskelig, og at du trenger mer tid for å mestre. Men hvis du heller vil sitte på do og grine og vente på å bli oppsagt, så er jo det et valg du har rett til å ta. Hva slags jobb er det snakk om? Er det så vanskelig at du tenker at du ikke evner å lære det? Anonymkode: ba5a3...01b 5
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #6 Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ville snakket med lederen din, og sagt rett ut at du føler du ikke gjør en god jobb og be om hjelp/mer opplæring til å føle at du mestrer. Spør om hva du kan gjøre for å bli mer effektiv eller lignende. Det er jo i lederens interesse at du presterer. Anonymkode: e7307...8b5 På papiret, ja. I virkeligheten sier sjefer «Det er bare å slutte» fordi de vet at det er mange arbeidsledige der ute, spesielt nå i koronatider. Anonymkode: f60fd...82b 3
kri.star Skrevet 16. desember 2021 #7 Skrevet 16. desember 2021 Snakk med lederen din. Jeg har vært sjefen som har fått nyansatte inn på kontoret som har vært i samme situasjon som deg. Det er kjempedyrt å ansatte noen, så sjefen har virkelig troen på deg, og ønsker å gjøre alt for at du skal bli en produktiv og dyktig ansatt som trives! 4
grim10 Skrevet 16. desember 2021 #8 Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Høres ikke ut som du vil prøve å bli flinkere heller? Be om mer oppfølging og opplæring? Det er lov å si at du synes det er vanskelig, og at du trenger mer tid for å mestre. Men hvis du heller vil sitte på do og grine og vente på å bli oppsagt, så er jo det et valg du har rett til å ta. Hva slags jobb er det snakk om? Er det så vanskelig at du tenker at du ikke evner å lære det? Anonymkode: ba5a3...01b Du har hvertfall ikke vært i en sånn situasjon før hører jeg. Det handler sikkert ikke bare om mestring. Han sier han ikke passer inn i miljøet og.. 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #9 Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): På papiret, ja. I virkeligheten sier sjefer «Det er bare å slutte» fordi de vet at det er mange arbeidsledige der ute, spesielt nå i koronatider. Anonymkode: f60fd...82b Dette stemmer jo absolutt ikke. For det første er det arbeidstakers marked for tiden, spesielt når det gjelder ufaglærte jobber der man ikke trenger utdanning. I tillegg er det svært vanskelig å sparke noen, selv i prøvetid. Anonymkode: e7307...8b5 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #10 Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette stemmer jo absolutt ikke. For det første er det arbeidstakers marked for tiden, spesielt når det gjelder ufaglærte jobber der man ikke trenger utdanning. I tillegg er det svært vanskelig å sparke noen, selv i prøvetid. Anonymkode: e7307...8b5 Jo, det stemmer. Mange, spesielt i Oslo, har midlertidige jobber, og da er det lett å sparke folk. Anonymkode: f60fd...82b
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #11 Skrevet 16. desember 2021 29 minutter siden, AnonymBruker said: Startet i ny jobb for fire måneder siden, og jeg virkelig HATER jobben. Jeg var arbeidsledig, så jeg måtte bare ta det jeg ble tilbudt. Jeg føler ikke at jeg mestrer jobben, har ikke kommet inn i miljøet, og jeg er lei meg hver dag og gruer meg til å gå på jobb. Jeg har ingen utdanning og minimalt med jobberfaring, så det er ikke bare å bytte jobb heller. Men sånn som det er nå er jeg redd jeg blir oppsagt. Har fortsatt prøvetid, og da kan de vel si meg opp om de ikke er fornøyd. Jeg ser selv at jeg ikke gjør noen god jobb, og jeg merker at mine kollegaer er misfornøyde med meg. Nå har jeg gjemt meg på toalettet, sitter her å gråter og vil ikke gå ut igjen. Jeg klarer snart ikke mer av dette. Vet egentlig ikke hva jeg vil med dette innlegget, men jeg måtte få det ut, og jeg har egentlig ingen jeg kan snakke med om det. Anonymkode: 61927...c12 Hva slags jobb er dette? Kan da ikke være så vanskelig om jobben ikke krever utdanning eller erfaring. Anonymkode: 4b23c...11d
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #12 Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo, det stemmer. Mange, spesielt i Oslo, har midlertidige jobber, og da er det lett å sparke folk. Anonymkode: f60fd...82b Det stemmer ikke. Å ikke fornye kontrakten når den utløper, ja. Men å si opp folk underveis er ikke lett, selv om man er ansatt på engasjement. Men har du snakket med lederen din om dette, ts? Det er jo det som blir utslagsgivende her, hvordan hen reagerer og responderer. Anonymkode: 7d9cb...374 5
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #13 Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det stemmer ikke. Å ikke fornye kontrakten når den utløper, ja. Men å si opp folk underveis er ikke lett, selv om man er ansatt på engasjement. Men har du snakket med lederen din om dette, ts? Det er jo det som blir utslagsgivende her, hvordan hen reagerer og responderer. Anonymkode: 7d9cb...374 Å ikke fornye kontrakten eller gi sparken, er det stor forskjell for deg når resultatet er det samme, at man står uten inntekt? Anonymkode: f60fd...82b
charlotte0 Skrevet 16. desember 2021 #14 Skrevet 16. desember 2021 Hvis du kan si litt om hva slags jobb dette er, så er det kanskje lettere for folk her inne å komme med konkrete tips og råd! 😊 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #15 Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Å ikke fornye kontrakten eller gi sparken, er det stor forskjell for deg når resultatet er det samme, at man står uten inntekt? Anonymkode: f60fd...82b Det er stor forskjell for TS (som vi diskuterer her) som ikke har midlertidig kontrakt. Det er også de færreste jobber i Norge som er midlertidige. Anonymkode: e7307...8b5
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #16 Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er stor forskjell for TS (som vi diskuterer her) som ikke har midlertidig kontrakt. Det er også de færreste jobber i Norge som er midlertidige. Anonymkode: e7307...8b5 Ikke i Oslo Anonymkode: f60fd...82b 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #17 Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke i Oslo Anonymkode: f60fd...82b Joda. Det er vel kun rundt 8 prosent på landsbasis, de fleste av disse er vikariater, og svært mange er sesongarbeidere. Anonymkode: e7307...8b5 3
Stina234 Skrevet 16. desember 2021 #18 Skrevet 16. desember 2021 Det er opp til deg å da forsøke å komme inn i jobben og mestre den. Det er derfor det er prøvetid. Bruk den tiden skikkelig, spørr om an er usikker, prat med arbeidskollegaer. Det å gjemme seg på et toalett og grine er bare for tåpelig og hjelper deg overhodet ikke videre. De fleste har vært nye i en jobb på et eller annet tidspunkt og har følt seg bortkommen der, det går over. 2
Confusedandtired Skrevet 16. desember 2021 #19 Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Startet i ny jobb for fire måneder siden, og jeg virkelig HATER jobben. Jeg var arbeidsledig, så jeg måtte bare ta det jeg ble tilbudt. Jeg føler ikke at jeg mestrer jobben, har ikke kommet inn i miljøet, og jeg er lei meg hver dag og gruer meg til å gå på jobb. Jeg har ingen utdanning og minimalt med jobberfaring, så det er ikke bare å bytte jobb heller. Men sånn som det er nå er jeg redd jeg blir oppsagt. Har fortsatt prøvetid, og da kan de vel si meg opp om de ikke er fornøyd. Jeg ser selv at jeg ikke gjør noen god jobb, og jeg merker at mine kollegaer er misfornøyde med meg. Nå har jeg gjemt meg på toalettet, sitter her å gråter og vil ikke gå ut igjen. Jeg klarer snart ikke mer av dette. Vet egentlig ikke hva jeg vil med dette innlegget, men jeg måtte få det ut, og jeg har egentlig ingen jeg kan snakke med om det. Anonymkode: 61927...c12 Kan det hjelpe å ta en prat med fastlegen og nav? Og få veiledning og hjelp? Vet at nav er noe dritt, men folk må stå på så at det blir endring hos nav. At di hjelper og veileder. Håper det ordner seg for deg Lykke til 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #20 Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Å ikke fornye kontrakten eller gi sparken, er det stor forskjell for deg når resultatet er det samme, at man står uten inntekt? Anonymkode: f60fd...82b Ja. Det er stor forskjell på at et f.eks. toårig engasjement ikke blir forlenget, ettersom man har visst om sluttdatoen hele veien, og at man får sparken fire måneder inn i et toårig engasjement. Anonymkode: 7d9cb...374
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå