Gå til innhold

Væske i livmor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært hos gynekolog som så en svart flekk som han sa var væske i livmor eller veldig tidlig graviditet. Jeg så det på UL forrige gang jeg var der også, så jeg er sikker på at det er væske i livmor. Er det noen andre som har hatt dette? Hva var det for noe? Han kunne ikke se noe galt på egglederne mine, men sa det kunne være toksisk for et eventuelt embryo og at det er derfor vi sliter med å bli gravide.

Anonymkode: 47bb8...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. 
Dette fant de hos meg også, viste seg å være egglederen som var hoven og væskefylt som lakk ned i livmoren. Jeg måtte fjerne den før innsett (IVF) pga det skapte dårlig miljø i livmoren. 
Det var ingenting som vistes på ultralydene annet enn væske i livmor. De fant det ikke ut før de tok laparoskopi, da fjernet de den som var ødelagt.  

Anonymkode: 83737...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk påvist væske i livmoren etter å ha brukt nesespray før IVF. Da sjekket de for graviditet, noe det ikke var. jeg blødde en del de neste dagene, så mistenker det var en forlenget menstruasjon (over 10 dager) i forbindelse med "klussing" av hormoner under behandling. Ved neste kontroll så de ingenting hos meg :) 

Anonymkode: 64397...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hei. 
Dette fant de hos meg også, viste seg å være egglederen som var hoven og væskefylt som lakk ned i livmoren. Jeg måtte fjerne den før innsett (IVF) pga det skapte dårlig miljø i livmoren. 
Det var ingenting som vistes på ultralydene annet enn væske i livmor. De fant det ikke ut før de tok laparoskopi, da fjernet de den som var ødelagt.  

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg fikk påvist væske i livmoren etter å ha brukt nesespray før IVF. Da sjekket de for graviditet, noe det ikke var. jeg blødde en del de neste dagene, så mistenker det var en forlenget menstruasjon (over 10 dager) i forbindelse med "klussing" av hormoner under behandling. Ved neste kontroll så de ingenting hos meg :) 

Anonymkode: 64397...87c

Takk for svar, dere! 😊

De snakker om en sjekk av egglederne. Hvor lang tok prosessen med fjerning av eggleder før du kunne prøve? Jeg er 40, så er litt redd det skal brukes for mye tid på å rette opp i dette 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opererte forrige mnd og får innsett i januar, men de sa ikke noe om at jeg kunne prøve selv eller ikke 🙈 Jeg kan ikke bli gravid naturlig pga den andre egglederen er tett så spurte ikke. Men de sa på St.olav at man «mistet» 2 mnd med å operere. Dette er med venting på operasjon og «recovery»

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.12.2021 den 16.51):

Jeg opererte forrige mnd og får innsett i januar, men de sa ikke noe om at jeg kunne prøve selv eller ikke 🙈 Jeg kan ikke bli gravid naturlig pga den andre egglederen er tett så spurte ikke. Men de sa på St.olav at man «mistet» 2 mnd med å operere. Dette er med venting på operasjon og «recovery»

Takk for svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...