AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #1 Skrevet 16. desember 2021 Barnet mitt har forkjølelsessymptomer, så holder hen hjemme i dag. Må jeg bestille test hos teststasjon eller er det nok å bruke en selvtest jeg har kjøpt på mitt lokale apotek? Hvis testen er negativ, kan hen tilbake i barnehagen i morgen? Anonymkode: 02ce7...4d7
Gjest Dævendøtte Skrevet 16. desember 2021 #2 Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barnet mitt har forkjølelsessymptomer, så holder hen hjemme i dag. Må jeg bestille test hos teststasjon eller er det nok å bruke en selvtest jeg har kjøpt på mitt lokale apotek? Hvis testen er negativ, kan hen tilbake i barnehagen i morgen? Anonymkode: 02ce7...4d7 Selvtest er ok i dette tilfellet. Såfremt dere ikke har vært nærkontakter med noen som har fått påvist covid 19.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #3 Skrevet 16. desember 2021 Her er det to selvtester med 48 t mellomrom hvis allmenntilstanden stiger raskt. Anonymkode: c3c98...a67
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #4 Skrevet 16. desember 2021 Tror det skal holde 😊 jeg bestilte pcr-test til mitt barn da han ble dårlig, men det var fordi vi ikke får tatt selvtesten ordentlig, pcr-testen skal være mer sensitiv såvidt jeg har forstått og sannsynlig risiko for korona pga nylig smitte i barnehagen. Litt avsporing, men det står på fhi sine sider at man ikke skal bruke tvang for å unngå traumatisering, men hvilken toåring lar noen frivillig stikke en pinne 2cm opp i hvert nesebor og vri rundt inn til neseveggen? Anonymkode: ca835...081 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #5 Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror det skal holde 😊 jeg bestilte pcr-test til mitt barn da han ble dårlig, men det var fordi vi ikke får tatt selvtesten ordentlig, pcr-testen skal være mer sensitiv såvidt jeg har forstått og sannsynlig risiko for korona pga nylig smitte i barnehagen. Litt avsporing, men det står på fhi sine sider at man ikke skal bruke tvang for å unngå traumatisering, men hvilken toåring lar noen frivillig stikke en pinne 2cm opp i hvert nesebor og vri rundt inn til neseveggen? Anonymkode: ca835...081 Ja, der er jeg enig. Er litt spent på hvordan det skal gå å utføre selvtesten på hen for å være ærlig. Hen er fem, så skjønner jo litt mer enn en som er to, men er allikevel litt nervøs for dette.. noen som har noen gode tips til hvordan man utfører testen uten å traumstisere barnet? Anonymkode: 02ce7...4d7
Sirah Skrevet 16. desember 2021 #6 Skrevet 16. desember 2021 Selvtest bør være nok nå, men ta en PCR dersom symptomene ikke går over i løpet av noen dager
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #7 Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror det skal holde 😊 jeg bestilte pcr-test til mitt barn da han ble dårlig, men det var fordi vi ikke får tatt selvtesten ordentlig, pcr-testen skal være mer sensitiv såvidt jeg har forstått og sannsynlig risiko for korona pga nylig smitte i barnehagen. Litt avsporing, men det står på fhi sine sider at man ikke skal bruke tvang for å unngå traumatisering, men hvilken toåring lar noen frivillig stikke en pinne 2cm opp i hvert nesebor og vri rundt inn til neseveggen? Anonymkode: ca835...081 Godt spørsmål. En av mange åpne spørsmål i håndteringen av korona rundt barn. Jeg er ikke det minste overrasket over at smitten har fått spre seg på skolene, selv om FHI en periode mente at barn ikke var smittsomme... Jeg er glad for at barn sjeldent blir særlig syke, og at barn får tilnærmet normal hverdag - men jeg hater logiske brister og floskler, og det synes jeg det er mye av. Anonymkode: ef37e...710
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå