Gå til innhold

Katt og plutselig fobi

Fremhevede innlegg

Skrevet

I det siste har katten løpt i motsatt retning av døra hver gang jeg åpner den, selv om hensikten ikke er å slippe henne ut, men dra bort og dermed etterlate hun hjemme, eller noe så enkelt som å hente posten eller gå ut med søpla.. Noen som har katt med lignende fobi, og som kanskje vet hvorfor den plutselig oppsto? Såvidt jeg vet så har hun ikke vært i noen slåsskamper utendørs, har hvertfall aldri sett noen sår på henne..

Anonymkode: c432e...a18

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

I det siste har katten løpt i motsatt retning av døra hver gang jeg åpner den, selv om hensikten ikke er å slippe henne ut, men dra bort og dermed etterlate hun hjemme, eller noe så enkelt som å hente posten eller gå ut med søpla.. Noen som har katt med lignende fobi, og som kanskje vet hvorfor den plutselig oppsto? Såvidt jeg vet så har hun ikke vært i noen slåsskamper utendørs, har hvertfall aldri sett noen sår på henne..

Anonymkode: c432e...a18

Det kan være hva som helst. Det har mest sannsynlig skjedd noe skummelt ute og det er jo ikke så lett å vite. Kanskje så lite som at en bil kom for brått på, ble jaget av andre dyr eller kanskje noen dro hun i halen blant annet. Hvis hun fortsetter å bare vil være inne så ville jeg bare latt hun være der, ingen grunn til at hun må være ute hvis hun ikke vil. Men anbefaler deg å sette deg litt inn i hva innekatter trenger slik at katten ikke ender opp med å kjede seg eller bli deprimert.

Anonymkode: 1adbb...357

Skrevet

Som den over sier, kan være noe som har skjedd. Sjekk godt rundt og på hodet om du kjenner sår eller klumper. Bitt fra andre katter kan bli infiserte og påvirke oppførsel. 

Hvor gammel er katten? Om katten er gammel, så kan det være demens. 

Anonymkode: 2aa65...951

Skrevet

Hvis døra åpner rett ut og ikke ut i en gang, kan det også være at hun synes det er for kaldt ute.
Det gjør minstesnuppa vår. Men hun maser som et lokomotiv først for å få gå ut, og så løper hun inn i stua i fullt firsprang mens hun vræler så snart jeg åpner døra. Og så maser hun igjen, for det er selvfølgelig min feil at det er så kaldt at hun ikke "kan" gå ut XD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...