AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #1 Skrevet 15. desember 2021 Hei! (Beklager langt innlegg) Har et litt uvanlig «problem» og spørsmål på lur, som jeg selvsagt skal få undersøkt. Men som nygravid og konstant engstelig eksisterer ikke tålmodigheten. Jeg er litt over 7 uker gravid, og har vært på 1 tidlig UL hvor alt så bra ut. Selvsagt ikke blitt undersøkt nedentil på UL, men lurer på om jeg må be om det neste gang. Fastlegen har selv sagt hun anbefaler jordmor fremover til standard kontroller da hun ikke er ekspert på svangerskap etc, så har valgt å ikke ringe henne ang. dette, da jeg heller ikke finner noe som helst om dette på nett. MEN, her om dagen hadde jeg og samboer sex, og et par timer senere var vi igang igjen, men da påpekte han kjente noe med fingeren plutselig inni skjeden som ikke var der et par timer før. Kjente etter og var som jeg trodde: livmortappen! Den var plutselig rimelig langt ned i skjeden, og kjente den med en halv finger inn! Eneste jeg finner om dette er forandringer på den ila. syklusen, men syklus har jeg jo ikke. Og i og med at jeg ellers ikke roter oppi der selv, så aner jeg ikke når den har havnet lengre ned. Vet den alltids har vært ca 9-10 cm inn, men nå er det jo betydelig kortere avstand. Er dette normalt?? Unormalt?? Har noen opplevd dette?? Har ingen smerter. Gynekologen jeg skal til på mandag kunne visst ikke ta seg tid til en tlf for å svare på spørsmålet for å avklare om jeg bør inn før eller ikke. Anonymkode: 21e81...1c1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #2 Skrevet 15. desember 2021 Helt vanlig at dette forandrer seg gjennom en graviditet. Du er påvirket av hormoner og endringer i livmoren så lenge du ikke har vondt eller blør så skal det ikke være noe problem. Men nevn det gjerne til den som sjekker deg så du får noen til å se på det. Anonymkode: a5741...9b6
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #3 Skrevet 15. desember 2021 Jeg brukte progesteron kapsler i beg av graviditeten og ble derfor godt kjent med min egen innside når jeg måtte stikke inn kapslene vaginalt flere ganger daglig. Og rundt uke 10 merket jeg at det kjentes annerledes ut inni der, jeg mistenkte det kunne være livmortappen. Spurte gyn som undersøkte og han sa det var det jeg kjente og det var helt normalt. Anonymkode: fa733...c2f
Idrfje Skrevet 15. desember 2021 #4 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt vanlig at dette forandrer seg gjennom en graviditet. Du er påvirket av hormoner og endringer i livmoren så lenge du ikke har vondt eller blør så skal det ikke være noe problem. Men nevn det gjerne til den som sjekker deg så du får noen til å se på det. Anonymkode: a5741...9b6 Takker for betryggende ord! 🙂 Skal jeg gjøre!
Idrfje Skrevet 15. desember 2021 #5 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg brukte progesteron kapsler i beg av graviditeten og ble derfor godt kjent med min egen innside når jeg måtte stikke inn kapslene vaginalt flere ganger daglig. Og rundt uke 10 merket jeg at det kjentes annerledes ut inni der, jeg mistenkte det kunne være livmortappen. Spurte gyn som undersøkte og han sa det var det jeg kjente og det var helt normalt. Anonymkode: fa733...c2f Jøss, godt å høre! Mye rart man skal bekymre seg for!
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #6 Skrevet 15. desember 2021 Idrfje skrev (1 time siden): Jøss, godt å høre! Mye rart man skal bekymre seg for! Bare bra du er obs på endringer å stort sett er det jo helt ufarlig, men da kan du uansett komme med noe konkret hvis du trenger betryggelse fra feks lege. Anonymkode: a5741...9b6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå