AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #1 Skrevet 15. desember 2021 Har i flere måneder slitt med urin som er veldig illeluktende, men bare når jeg har gått 3+ timer uten å tisse. Har ingen andre symptomer på uvi, utenom kanskje litt sviing utenpå (?) Urinrøret etter at jeg har tisset, men føler ingenting når jeg faktisk tisser. Kan det være urinveisinfeksjon selv om? Anonymkode: 9b19e...e01
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #2 Skrevet 15. desember 2021 Gikk på dalacin kur i 3 dager for bv, og det virket faktisk som det hjalp mot lukten på urinen litt, men så kom det tilbake igjen rett etterpå Anonymkode: 9b19e...e01
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #3 Skrevet 15. desember 2021 Urinenlukten er en blanding av hva vi spiser/drikker/medisiner, og lukt fra underliv og bakterieflora. Å gå på antibiotika når man egentlig ikke har symptomer på urinveisinfeksjon er ikke anbefalt. Er du sikker på at det er urinen som lukter og ikke underlivet generelt? Eller er lukten noe som sjenerer andre på noen måte? Hvis ikke er det vel bare å akseptere at sånn lukter din urin, vil jeg tenke. Anonymkode: 120da...e25 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #4 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Urinenlukten er en blanding av hva vi spiser/drikker/medisiner, og lukt fra underliv og bakterieflora. Å gå på antibiotika når man egentlig ikke har symptomer på urinveisinfeksjon er ikke anbefalt. Er du sikker på at det er urinen som lukter og ikke underlivet generelt? Eller er lukten noe som sjenerer andre på noen måte? Hvis ikke er det vel bare å akseptere at sånn lukter din urin, vil jeg tenke. Anonymkode: 120da...e25 Er ikke underlivet, lukten kommer bare etter at jeg har tisset, og lukter ingenting i trusa eller av utfloden. Er litt kjipt når jeg er hos noen, og jeg må konstant drikke mye vann sånn at jeg må tisse hver andre time, sånn at ikke hele badet deres skal stinke i 10-20 minutter (om jeg glemmer meg og ikke drikker nok, må jeg passe på at de ikke går inn på do etter meg). Er en ekstrem lukt, har aldri hatt noe lignende før, selv når jeg har vært veldig dehydrert. Anonymkode: 9b19e...e01
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #5 Skrevet 15. desember 2021 Du får jo levere inn en urinprøve hos legekontoret ditt da, og be dem teste den? De kan fastslå om det er en infeksjon der eller ikke. Det finnes sterile urinprøveglass å få kjøpt på apoteker, koster ikke mye, noen tiere. Har du noen feber? UVI som har pågått over lang tid kan være farlig, fordi infeksjonen kan vandre opp til nyrene og slå ut dem. Og uten fungerende nyrer dør man, forklarte legen til meg en gang. Så man skal ikke tulle med "enkle" ting som urinveisinfeksjoner, selv om de virker harmløse. De kan utvikle seg videre. Anonymkode: ca41e...d83
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #6 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du får jo levere inn en urinprøve hos legekontoret ditt da, og be dem teste den? De kan fastslå om det er en infeksjon der eller ikke. Det finnes sterile urinprøveglass å få kjøpt på apoteker, koster ikke mye, noen tiere. Har du noen feber? UVI som har pågått over lang tid kan være farlig, fordi infeksjonen kan vandre opp til nyrene og slå ut dem. Og uten fungerende nyrer dør man, forklarte legen til meg en gang. Så man skal ikke tulle med "enkle" ting som urinveisinfeksjoner, selv om de virker harmløse. De kan utvikle seg videre. Anonymkode: ca41e...d83 Får vel gjøre det, ja. Og nei, har ikke feber, hadde dog vondt i livmoren (blæren ?? Helt nederst mellom magen og vagina) en stund, men det har gått over nå for ca en måned siden, så tror det var urelatert. Anonymkode: 9b19e...e01
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #7 Skrevet 16. desember 2021 Be om legetime, forklar hele situasjonen og lever inn urinprøve. Kan du beskrive hvordan det lukter? Anonymkode: 54ce8...c72
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #8 Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Be om legetime, forklar hele situasjonen og lever inn urinprøve. Kan du beskrive hvordan det lukter? Anonymkode: 54ce8...c72 Lukter egentlig bare som veldig sterk tisselukt, mye mer enn hva som var vanlig med meg før når jeg var dehydrert. Ikke søtt eller noe sånt, men jeg tror det luktet likt (og like sterkt) når søsteren min hadde uvi gang på gang, men det var for mange år siden, så er ikke sikkert jeg husker lukten rett. Anonymkode: 9b19e...e01
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå