Gå til innhold

Noe enkelt men likevel imponerende


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er jeg langt fra noen mester på kjøkkenet, men lammelår er jo enkelt og veldig godt. Og det er jo sesong for det og. Med feks hasselback-poteter og rødvinssaus, med en god rødvin til blir det knall!

Lykke til! :)

Endret av linck
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med wok? Bruk grønnsaker og kjøtt/fisk/skalldyr du liker, og kjøp en woksaus å ha over. Enkelt og godt, og i hvertfall noe min svigermor ikke pleier å lage selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med ovnsbakt fisk med masse grønnsaker og ris, pasta eller poteter til.

Det er lett å lage, du setter fisken i ovnen samtidig som du serverer forretten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laksepasta er lett og godt:

Kok tortellini eller annen pasta. Når den er ferdig, heller du ut vannet og lar pastaen ligge igjen i kjelen. Ha oppi litt marscaponeost, så mye røkelaks du vil og en bunke med fersk dill. Varm det opp litt, server med en salat. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sesselja

Butterdeigplater med deilig fyll som oliven, soltørket tomater, pesto og overstrødd med chevre, gjerne servert med hvitløk- og rosmarinpoteter eller en salat er både deilig, lettvint og ser flott ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også lammelår høres veldig greit ut. Det lager jo seg selv, og du kan ha poteter og grønnsaker rundt steken. Og mens steken hviler siler du sjyen over i en kjele og lager en god saus.

Eller hva med en gryterett. Jeg synes denne kyllinggryten er god. Jeg bruker frosne kyllinglår (tiner dem selvsagt først). Jeg bruner dem først raskt og tar dem ut. Så steker jeg løk og hvitløk mykt. Har i forskjellige grønnsaker (f.eks. gulrøtter, pastinakk, purre i store biter, frosne erter, hel champignon, kikerter, grønne bønner) og legger kyllinglårene tilbake. Heller over 1-2 bokser hermetiske tomater, rødvin, hønsebuljong, timian, oregano, paprikapulver, salt og pepper. Lar småkoke ca 45 minutter. Server med hjemmelaget potetmos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...