Bam Skrevet 16. desember 2021 #21 Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ta på munnbindet ved å feste over neseryggen først, munnbindet skal festes høyt oppe, ikke ved nesetippen. Klem godt rundt så det ligger helt inntil nesen, følg utover til til strikken og dra disse over ørene. Dra så ned munnbindet så det dekker haka, om nødvendig etterstram over nesen så det ligger helt inntil. Bruke munnbind flere timer i strekk på jobb sammen med briller, aldri et problem. Anonymkode: bd5f1...5e4 Om du bare jobber inne, så er det derfor.
Gjest Albbas Skrevet 16. desember 2021 #22 Skrevet 16. desember 2021 Kommer veldig an på brillene. Jeg har to forskjellige briller, det ene paret er lettere å få til å funke. De har nesepute og er ikke like tette mot ansiktet mitt. Dessverre finner jeg de ikke igjen, og brillene jeg bruker til vanlig nå er heilt håpløse, dugger som f uansett. Verste er jo ute, men er plagsomt inne også. Har heldigvis linser jeg kan bruke. 😅
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #23 Skrevet 16. desember 2021 Hr. Aktiv skrev (1 time siden): Linser og problemet forsvinner som dugg for solen. Ja, de som kan bruke linser er heldige Anonymkode: e2a76...072 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #24 Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Det hadde sikkert vært greit å ta høyde for at ikke alle mennesker er identiske? Ikke alle har like neser. Ikke alle har likt utformet ansikt. Ikke alle har briller med lik fasong. Ikke alle har samme kroppstemperatur og/eller svetter like mye. Ikke alle jobber med det samme og i samme temperatur eller alternativt i en stabil temperatur. Sånn, kanskje greit å være litt mindre påståelig neste gang? For øvrig er ikke alle munnbind like heller. Anonymkode: 46960...f3c Jeg er ikke påståelig, jeg sier noe som er rett. Jobber på en operasjonsavdeling med tresifret antall medarbeidere, samtlige bruker munnbind mesteparten av dagen, mange bruker briller fast, i tillegg brukes beskyttelsesbriller som sprutbeskyttelse av de som ikke er faste brillebrukere, alle klarer seg uten dogging på brillene. Til tross for ulike nese, ansikt, fasong, kroppstemp og svette så klarer alle å jobbe med komboen munnbind + briller. Merkelig det der, hvordan profesjonelle klarer det hver dag i flere år mens menigmann klager. Vi har forøvrig hatt mye ulike munnbind av svært varierende kvalitet de siste to årene, går fint det og skal jeg si det. AnonymBruker skrev (21 timer siden): Har du store eller små brilleglass? Jeg har store briller og kan si deg at det ikke fungerer Anonymkode: 8b5b0...d94 Midt mellom pr nå, men det har ikke noe å si. Jeg kan si deg at det fungerer bare du klemmer sikkerlig langs overkanten av munnbindet. AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jobber du inne? Jeg har heller ikke duggproblem med noen munnbind innendørs. Men samtlige fører til dugg ute, hvis det er kjøligere enn ca 10 varmegrader. Anonymkode: fb076...d82 Jobber inne, men tar buss til og fra jobb i for tiden null grader, og det går fint det. Dugger det på brillene er det når jeg går utenfra og inn på bussen pga temp forskjell, ikke pga munnbind. Anonymkode: bd5f1...5e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå