Pingvinboogie Skrevet 15. desember 2021 #1 Skrevet 15. desember 2021 Dette gjelder naturlig nok bare de som har hatt coronasmittede barn. Syvåringen min testet positivt for et par uker siden, og verken jeg (uvaksinert), faren (fullvaksinert) eller lillesøsteren ble smittet. Jeg hadde forventet at i alle fall jeg skulle bli smittet siden jeg er uvaksinert og han stort satt tett inntil meg og på fanget mitt hver dag, og til og med sov i samme seng en av nettene, men det skjedde ikke. Hva med dere andre? Begynner å lure på om jeg kan ha vært smittet tidligere 1
Gjest guttemusikken Skrevet 15. desember 2021 #2 Skrevet 15. desember 2021 Hvorfor er du ikke vaksinert??
Pingvinboogie Skrevet 15. desember 2021 Forfatter #3 Skrevet 15. desember 2021 Just now, guttemusikken said: Hvorfor er du ikke vaksinert?? Du finner temaet for denne tråden i hovedinnlegget 10
livmor Skrevet 15. desember 2021 #4 Skrevet 15. desember 2021 Mine tre barn ble smittet, og jeg ble smittet av dem. Far i huset ble ikke smittet (vi er begge fullvaksinert). Har hørt flere tilfeller der enten ett familiemedlem blir smittet mens resten av familien slipper unna, og der alle utenom en blir smittet. 2
Pingvinboogie Skrevet 15. desember 2021 Forfatter #5 Skrevet 15. desember 2021 1 minutt siden, livmor said: Mine tre barn ble smittet, og jeg ble smittet av dem. Far i huset ble ikke smittet (vi er begge fullvaksinert). Har hørt flere tilfeller der enten ett familiemedlem blir smittet mens resten av familien slipper unna, og der alle utenom en blir smittet. Merkelige greier. Lurer på hva det kommer av. Jeg er selvfølgelig glad for at jeg ikke ble syk, men samtidig er det irriterende å ikke vite om jeg har en eller annen form for beskyttelse. Som uvaksinert av medisinske grunner hadde det vært veldig greit å vite!
Ab_naturals Skrevet 15. desember 2021 #6 Skrevet 15. desember 2021 Pingvinboogie skrev (54 minutter siden): Merkelige greier. Lurer på hva det kommer av. Jeg er selvfølgelig glad for at jeg ikke ble syk, men samtidig er det irriterende å ikke vite om jeg har en eller annen form for beskyttelse. Som uvaksinert av medisinske grunner hadde det vært veldig greit å vite! Jeg tipper at du muligens har (enten/eller) et ekstremt velfungerende immunforsvar eller antistoffer fra tidigere infeksjon 🙂 3
Pingvinboogie Skrevet 15. desember 2021 Forfatter #7 Skrevet 15. desember 2021 3 hours ago, Ab_naturals said: Jeg tipper at du muligens har (enten/eller) et ekstremt velfungerende immunforsvar eller antistoffer fra tidigere infeksjon 🙂 Takk for svar Ja, det kan jo være sterkt immunforsvar. Jeg har vurdert å ta antistofftest for å se om jeg kan ha vært smittet tidligere, men det er vel ingen vits nå som omikron tar over, og ikke påvirkes like mye av vaksiner eller tidligere smitte
Piggsvinet Skrevet 15. desember 2021 #8 Skrevet 15. desember 2021 Familie på 7. 2 fullvaksinerte voksne. Et barn ble smittet på skolen, ingen av oss andre fikk det selv om vi ikke kunne isolere barnet 1
Enda en tulling Skrevet 15. desember 2021 #9 Skrevet 15. desember 2021 FHI har jo hevdet hele veien at barn i svært liten grad smitter videre.
Pingvinboogie Skrevet 15. desember 2021 Forfatter #10 Skrevet 15. desember 2021 20 minutter siden, Piggsvinet said: Familie på 7. 2 fullvaksinerte voksne. Et barn ble smittet på skolen, ingen av oss andre fikk det selv om vi ikke kunne isolere barnet Så bra!
Pingvinboogie Skrevet 15. desember 2021 Forfatter #11 Skrevet 15. desember 2021 17 minutter siden, Enda en tulling said: FHI har jo hevdet hele veien at barn i svært liten grad smitter videre. Ja, men den voldsomme skole- og barnehagesmitten tyder vel på noe annet? Hele barnehageavdelinger har stått tomme fordi så mange av barna var smittet. 1
Enda en tulling Skrevet 15. desember 2021 #12 Skrevet 15. desember 2021 Pingvinboogie skrev (1 time siden): Ja, men den voldsomme skole- og barnehagesmitten tyder vel på noe annet? Hele barnehageavdelinger har stått tomme fordi så mange av barna var smittet. Nå er det vel ingen som testes mer enn barn heller da.... Og om barna har fått virus-arvematerialet i nesa fra hverandre, fra familien, eller bare fra forurensing i omgivelsene er det nok heller ingen som kan si med sikkerhet.
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 15. desember 2021 #13 Skrevet 15. desember 2021 Her har begge barna hatt korona hver sin gang, ingen andre enn det ene barnet som var smitta ble syke. Første gangen hadde vi voksne bare fått én vaksinedose, andre gang var vi fullvaksinerte. Ingen av barna var/er vaksinerte, men smitta likevel ikke hverandre. Vi levde helt som før innenfor husets fire vegger. Veldig rart at det går an når man ser andre tilfeller der én person smitter halve byen på et arrangement.
gjest:) Skrevet 15. desember 2021 #14 Skrevet 15. desember 2021 3 hours ago, Pingvinboogie said: Ja, men den voldsomme skole- og barnehagesmitten tyder vel på noe annet? Hele barnehageavdelinger har stått tomme fordi så mange av barna var smittet. At barn smitter mindre trenger jo ikke bety at alle barn smitter mindre. Her var det corona på avdelingen i barnehagen, men ingen ble smittet av dette barnet. 1
Djungelvrål Skrevet 15. desember 2021 #15 Skrevet 15. desember 2021 Pingvinboogie skrev (7 timer siden): Merkelige greier. Lurer på hva det kommer av. Jeg er selvfølgelig glad for at jeg ikke ble syk, men samtidig er det irriterende å ikke vite om jeg har en eller annen form for beskyttelse. Som uvaksinert av medisinske grunner hadde det vært veldig greit å vite! Jeg har aldri hatt influensa, så jeg må ha et bra immunforsvar. Man kan unngå Corona på samme måten. Ikke sikkert jeg kan få det heller. 2
Pingvinboogie Skrevet 15. desember 2021 Forfatter #16 Skrevet 15. desember 2021 1 hour ago, Anonymus Notarius said: Her har begge barna hatt korona hver sin gang, ingen andre enn det ene barnet som var smitta ble syke. Første gangen hadde vi voksne bare fått én vaksinedose, andre gang var vi fullvaksinerte. Ingen av barna var/er vaksinerte, men smitta likevel ikke hverandre. Vi levde helt som før innenfor husets fire vegger. Veldig rart at det går an når man ser andre tilfeller der én person smitter halve byen på et arrangement. 21 minutter siden, gjest:) said: At barn smitter mindre trenger jo ikke bety at alle barn smitter mindre. Her var det corona på avdelingen i barnehagen, men ingen ble smittet av dette barnet. Ja, det er utrolig rart. Vet man hva som gjør noen til superspredere mens andre ikke smitter noen? Noen av disse supersprederne er jo i tillegg symptomfrie.
Pingvinboogie Skrevet 15. desember 2021 Forfatter #17 Skrevet 15. desember 2021 23 minutter siden, Peonjenta said: Jeg har aldri hatt influensa, så jeg må ha et bra immunforsvar. Man kan unngå Corona på samme måten. Ikke sikkert jeg kan få det heller. Jeg har heller aldri hatt influensa, så det kan være immunforsvaret ja.
Lalalalam Skrevet 15. desember 2021 #18 Skrevet 15. desember 2021 livmor skrev (8 timer siden): Mine tre barn ble smittet, og jeg ble smittet av dem. Far i huset ble ikke smittet (vi er begge fullvaksinert). Har hørt flere tilfeller der enten ett familiemedlem blir smittet mens resten av familien slipper unna, og der alle utenom en blir smittet. Hvor mange tester tok faren da? Vedder på at han ble smittet, men at det ikke dukket opp på testen akkurat da han testet.
livmor Skrevet 15. desember 2021 #19 Skrevet 15. desember 2021 Lalalalam skrev (8 minutter siden): Hvor mange tester tok faren da? Vedder på at han ble smittet, men at det ikke dukket opp på testen akkurat da han testet. Han tok hjemmetester i ti dager + to PCR-tester. I tillegg var han helt symptomfri. Så nei, han ble ganske sikkert ikke smittet.
Enda en tulling Skrevet 15. desember 2021 #20 Skrevet 15. desember 2021 Pingvinboogie skrev (33 minutter siden): Ja, det er utrolig rart. Vet man hva som gjør noen til superspredere mens andre ikke smitter noen? Noen av disse supersprederne er jo i tillegg symptomfrie. Det er så mye en kan bli møkka lei av i dette koronamarerittet. Alle mytene. Alt sensasjonsmakeriet. All søppelforskningen. Alle med bakenforliggende motiver, både økonomiske og politiske, som skal mele sin egen kake. En eller annen preprint legges ut og skaper enorme overskrifter, så forsvinner den i glemselens mørke men feilaktige inntrykk blir sittende igjen. FHI skrev om superspredere engang, eller rettere sagt supersprederHENDELSER. For man hadde ingen beviser for at det hadde noe med egenskaper hos enkeltpersoner å gjøre, det kunne likegodt ha å gjøre med forhold i omgivelsene. Bare sånn rent hypotetisk, et lufteanlegg som blåser viruspartikler ut over et helt lokale. For eksempel. Asymptomatisk smitte er en annen myte. Basert på noen få enkelttilfeller som sannsynligvis skyldtes usikkerhet ved smittesporing, falsk positive eller oversette symptomer. Man holder muligheten for at det kan forekomme i sjeldne tilfeller, men at det ikke er en driver for smittespredning. Det er forøvrig det samme for andre luftveisinfeksjoner. Merk at de aller fleste tiltak bare gir mening dersom asymptomatisk smitte er et tema. Pussig da, å ignorere alle rapporter som tyder på det motsatte. Her er et par artikler om temaet, for alle de som tror jeg bare dikter. https://www.hartgroup.org/asymptomatic-spread/ https://www.conservativewoman.co.uk/covid-the-woeful-case-for-asymptomatic-transmission/
Anbefalte innlegg