Gjest CecilieX Skrevet 15. desember 2021 #1 Del Skrevet 15. desember 2021 Her kan vi diskutere bransjen på generelt grunnlag; negativ påvirkning, skjult markedsføring, eksponering av barn, fraskrivelse av ansvar, påvirkning på samfunnet. I tillegg myndighetenes berøringsangst og manglende konsekvenser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 15. desember 2021 #2 Del Skrevet 15. desember 2021 Jeg starter med denne saken: https://www.vg.no/rampelys/i/pWV2g1/realityparet-delte-bilder-av-omstridt-tannbehandling-broet-loven Forbrukertilsynet har konkludert med svært klare brudd, likevel får det heller ikke nå noen konsekvenser. Paret har reklamert for tannbehandling med svært unge følgere. De har sagt til Nettavisen at det var sponset, men løy til FT om at de hadde betalt selv. Etter månedsvis med etterspørring etter dokumentasjon om gjennomført betaling så får FT det ikke «fordi PC ikke virker». De har altså både markedsført kosmetisk inngrep med unge følgere (noe som FT mente ville påføre kroppspress) og ikke merket reklamen. Likevel legger FT seg på «veiledningsnivå». Paret hadde til og med spurt hva som kunne bli konsekvensen, men fått vite at det ikke ville skje noe. Vi kommer ikke til å få endringer i bransjen hvis ikke FT endrer strategi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 8. januar 2022 #3 Del Skrevet 8. januar 2022 Er helt sykt dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 23. januar 2022 #4 Del Skrevet 23. januar 2022 Reklame og sponsede innlegg på sosiale medier må nå merkes om de er retusjert eller har filtre som endrer utseendet. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dlyWbj/naa-maa-influencere-merke-retusjert-reklame Her er det mange som ikke følger regelverket, dette burde det bli satt mer fokus på. Totalt håpløst å poste sminkevideoer på Instagram med filter/redigering. Vil tro de er så avhengig av filter/redigering at de ikke orker å se seg selv uten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå