AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #1 Skrevet 14. desember 2021 Er det noen sammenheng mellom ptsd, avvisning og hekt? Jeg skal utredes for ptsd og har vært i en helt helt siden en fyr brøt kontakten med meg for 2 år siden. Så lenge jeg kan huske har jeg aldri vært god nok for familie og folk jeg gikk på skole med. Jeg har blitt mest betatt av menn som er varm og kald mot meg og fått meg til å føle at jeg ikke er bra nok. Menn som minner om min far i væremåte. Nå som jeg jobber med meg selv ser jeg at hektet blir mindre samtidig som jeg endelig klarer å ta avstand til min far. Men er det noen sammenheng? Har man større sjanse for å havne i hekt hvis man har ptsd eller har blitt avvist hele livet? Filmen "unsane " fikk meg til å innse at denne hekten er unormal. Anonymkode: 86b48...b83 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #2 Skrevet 14. desember 2021 Har du vært utsatt for livsfarlige traumer i voksenliv eller grov omsorgssvikt og barndomstraumer? Hvis ikke så skjønner jeg ikke hvorfor du skal utredes for ptsd. Beklager at jeg må spørre men du skriver ingenting om det, du behøver ikke å svare hvis du ikke vil. Men ja noen av de som utsettes for omsorgssvikt kan få problemer med nære relasjoner i voksenlivet. Men hekt er noe som kan skje alle. Anonymkode: 699df...92a 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #3 Skrevet 14. desember 2021 Langvarig mobbing kan gi ptsd. I tillegg er det fysisk avstraffelse. Men det var legen som mente at jeg mest sannsynlig har det. Jeg trodde det var depresjon, men legen mente noe annet. Det finnes forskjellig grad av ptsd. Uansett så lurer jeg på om det er noen sammenheng med hekt. Hekta på et håp om kjærlighet jeg ikke fikk i barndommen. Anonymkode: 86b48...b83 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #4 Skrevet 14. desember 2021 Vet ikke hva hekt er men jeg har ptsd antagelig og opplevd endel avvising. Det er helt jævlig for jeg er mann å føler livet raser forbi å man vil ha en kjæreste men aldri hatt så en faller helt ut av samfunnet og resignerer. Du må bli kjent med deg selv, og jeg anbefaler virkelig ikke menn (eller kvinner) som driver varm/kald spill om du har ptsd med mindre du er dum. Har man ptsd trenger man stabilitet og trygghet. Ikke noen som ikke er trygg på følelsene sine. ser du nevner din far oppe i det hele og har du som mange andre jenter hatt en fraværende far så burde du snakke om det med psykolog du stoler på. For jeg ser et mønster der på mange jenter jeg ser som holder på sånn som jeg ikke hadde likt min datter gjorde å jeg kjenner fedrene å vet at det har større påvirkning en folk flest aksepterer i det politiske korrekte samfunnet vi lever i. Anonymkode: f86e7...d3a 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #5 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Vet ikke hva hekt er men jeg har ptsd antagelig og opplevd endel avvising. Det er helt jævlig for jeg er mann å føler livet raser forbi å man vil ha en kjæreste men aldri hatt så en faller helt ut av samfunnet og resignerer. Du må bli kjent med deg selv, og jeg anbefaler virkelig ikke menn (eller kvinner) som driver varm/kald spill om du har ptsd med mindre du er dum. Har man ptsd trenger man stabilitet og trygghet. Ikke noen som ikke er trygg på følelsene sine. ser du nevner din far oppe i det hele og har du som mange andre jenter hatt en fraværende far så burde du snakke om det med psykolog du stoler på. For jeg ser et mønster der på mange jenter jeg ser som holder på sånn som jeg ikke hadde likt min datter gjorde å jeg kjenner fedrene å vet at det har større påvirkning en folk flest aksepterer i det politiske korrekte samfunnet vi lever i. Anonymkode: f86e7...d3a Ja jeg står på venteliste til psykolog/psykiater. Derfor jeg skrev at jeg skal utredes. Dum er jo et dumt ordvalg her. Mange smarte mennesker havner i forhold med feil mennesker. Ikke fordi de er dumme, men fordi de har havnet i et mønster på grunn av sine traumer. Jeg er i gang med å jobbe med meg selv, og har valgt å ikke treffe menn på en god stund helt til jeg har funnet mer ut av meg selv. Men det virker som at mange med barndomstraumer sliter med relasjoner i voksen alder. Det er derfor jeg lurer på om det også har sammenheng med hekt. Anonymkode: 86b48...b83 5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #6 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja jeg står på venteliste til psykolog/psykiater. Derfor jeg skrev at jeg skal utredes. Dum er jo et dumt ordvalg her. Mange smarte mennesker havner i forhold med feil mennesker. Ikke fordi de er dumme, men fordi de har havnet i et mønster på grunn av sine traumer. Jeg er i gang med å jobbe med meg selv, og har valgt å ikke treffe menn på en god stund helt til jeg har funnet mer ut av meg selv. Men det virker som at mange med barndomstraumer sliter med relasjoner i voksen alder. Det er derfor jeg lurer på om det også har sammenheng med hekt. Anonymkode: 86b48...b83 Hva er hekt? men ja. Mange med traumer ikke nødvendigvis barndom har problemer med relasjoner. å slutte å treffe menn/kvinner er ikke nødvendigvis en fasit men man må revurdere hva slags type menn man går etter. Jeg ser det ofte, pene jenter skjønnhetsmessig men finner gang på gang drittsekker. Eller kanskje de finner dem. En rapport viste engang at kvinner som ble slått i forhold pleide å finne en ny partner som slår. Men du er reflektert så det er nok håp. anbefaler webpsykologen. Mange gode videoer, og det finnes flere bøker man kan lese også. Viktigste er å få kunnskap på området, de færreste gjør det og det kan hjelpe deg like mye som en annen person kan. Anonymkode: f86e7...d3a 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #7 Skrevet 14. desember 2021 Les deg opp om limerence, det forklarte mye for meg. Hekt satt i potens. Anonymkode: ae8cc...627 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #8 Skrevet 15. desember 2021 Har du lest om kptsd? Anonymkode: 9d8b5...855
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #9 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Har du lest om kptsd? Anonymkode: 9d8b5...855 Nei, men gjorde det nå. Det får være opp til behandleren å vurdere hvilken type ptsd jeg har. Anonymkode: 86b48...b83
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #10 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er hekt? men ja. Mange med traumer ikke nødvendigvis barndom har problemer med relasjoner. å slutte å treffe menn/kvinner er ikke nødvendigvis en fasit men man må revurdere hva slags type menn man går etter. Jeg ser det ofte, pene jenter skjønnhetsmessig men finner gang på gang drittsekker. Eller kanskje de finner dem. En rapport viste engang at kvinner som ble slått i forhold pleide å finne en ny partner som slår. Men du er reflektert så det er nok håp. anbefaler webpsykologen. Mange gode videoer, og det finnes flere bøker man kan lese også. Viktigste er å få kunnskap på området, de færreste gjør det og det kan hjelpe deg like mye som en annen person kan. Anonymkode: f86e7...d3a Helt er når man er hekta på et håp om kjærlighet fra en person har har avvist deg. Du håper at han skal komme tilbake, innerst inne elsker deg også og stalker personen for å se etter tegn på at den er singel, eller på vei til å kontakte deg. Du kan leve i håpet i årevis og glemme alt annet rundt deg. Hektet blir hovedfokuset i livet ditt. Du ønsker kjærlighet fra den som avviste deg. Anonymkode: 86b48...b83
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #11 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 14.12.2021 den 18.56): Er det noen sammenheng mellom ptsd, avvisning og hekt? Jeg skal utredes for ptsd og har vært i en helt helt siden en fyr brøt kontakten med meg for 2 år siden. Så lenge jeg kan huske har jeg aldri vært god nok for familie og folk jeg gikk på skole med. Jeg har blitt mest betatt av menn som er varm og kald mot meg og fått meg til å føle at jeg ikke er bra nok. Menn som minner om min far i væremåte. Nå som jeg jobber med meg selv ser jeg at hektet blir mindre samtidig som jeg endelig klarer å ta avstand til min far. Men er det noen sammenheng? Har man større sjanse for å havne i hekt hvis man har ptsd eller har blitt avvist hele livet? Filmen "unsane " fikk meg til å innse at denne hekten er unormal. Anonymkode: 86b48...b83 Hei Jeg vet ikke om det er noen sammenheng, men jeg kjente meg veldig igjen i det du beskriver i innlegget. Merkelig følelse. Har ptsd, en far som har avvist veldig i barndommen.. Jeg kan lett få hekt på menn, og ser at det gjerne er de mennene som er av/på, der hvor jeg på en måte må kjempe for at de skal synes jeg er god nok. Og oppi det hele er jeg ekstremt redd for avvisning/at de skal like noen andre. For min del er disse hektene nesten litt selvskading-aktig…jeg sliter med å stanse de, selv om de ikke gjør meg godt - og tror samtidig jeg er veldig forelska. Vet ikke om dette var noe nyttig for deg, eller om du bare hjalp meg til å se sammenhenger i egne erfaringer Anonymkode: 913e8...979 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #12 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei Jeg vet ikke om det er noen sammenheng, men jeg kjente meg veldig igjen i det du beskriver i innlegget. Merkelig følelse. Har ptsd, en far som har avvist veldig i barndommen.. Jeg kan lett få hekt på menn, og ser at det gjerne er de mennene som er av/på, der hvor jeg på en måte må kjempe for at de skal synes jeg er god nok. Og oppi det hele er jeg ekstremt redd for avvisning/at de skal like noen andre. For min del er disse hektene nesten litt selvskading-aktig…jeg sliter med å stanse de, selv om de ikke gjør meg godt - og tror samtidig jeg er veldig forelska. Vet ikke om dette var noe nyttig for deg, eller om du bare hjalp meg til å se sammenhenger i egne erfaringer Anonymkode: 913e8...979 Ja det høres ut som at du har det på samme måte. Det virker som at hekten hos meg også er knyttet til forholdet jeg har med far. Anonymkode: 86b48...b83 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #13 Skrevet 15. desember 2021 Normale mennesker hekter deg ikke. Cluster B folk gjør det helt bevisst, les mer på blogg: psykopati og kjærlighet, søk opp hekt. Anonymkode: b4b44...1cd
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #14 Skrevet 16. desember 2021 Jeg hadde en vond barndom hvor jeg stadig ble avvist og nedverdiget. Jeg kjenner meg altfor godt igjen i det med å tiltrekkes dem jeg må kjempe for å få. De som jeg må anstrenge meg for å imponere. De som jeg beundrer og ser opp til. De som overser meg den ene dagen (og da føles det som om livet er forbi) og er superhyggelig og varm dagen etter (da svever jeg av lykke). En stabil mann som er tydelig på at han vil ha meg, at jeg er bra nok? Nei, glem det. Hva skal jeg med en mann som jeg ikke en gang trenger å anstrenge meg for? Tar han meg, så tar han hvem som helst. Grusomt mønster, jeg vet. Jeg tror absolutt det er en tragisk konsekvens av å ha vært uønsket og uelsket som barn. Anonymkode: 3cbd5...c31 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #15 Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg hadde en vond barndom hvor jeg stadig ble avvist og nedverdiget. Jeg kjenner meg altfor godt igjen i det med å tiltrekkes dem jeg må kjempe for å få. De som jeg må anstrenge meg for å imponere. De som jeg beundrer og ser opp til. De som overser meg den ene dagen (og da føles det som om livet er forbi) og er superhyggelig og varm dagen etter (da svever jeg av lykke). En stabil mann som er tydelig på at han vil ha meg, at jeg er bra nok? Nei, glem det. Hva skal jeg med en mann som jeg ikke en gang trenger å anstrenge meg for? Tar han meg, så tar han hvem som helst. Grusomt mønster, jeg vet. Jeg tror absolutt det er en tragisk konsekvens av å ha vært uønsket og uelsket som barn. Anonymkode: 3cbd5...c31 Det som er vanskelig er å bryte mønsteret og velge en som er bra for oss. Det er helt umulig. Vi må nok bearbeide det vonde i barndommen før vi klarer å løsrive oss fra mønsteret. Anonymkode: 86b48...b83 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå