AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #1 Del Skrevet 14. desember 2021 Jeg har en frist for EU-kontroll. Men er i utlandet og kommer ikke hjem før en stund etter fristen. Bilen står i garasjen og blir ikke brukt. Kan jeg kjøre den EU-kontroll så fort jeg kommer hjem? Anonymkode: a2132...c28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #2 Del Skrevet 14. desember 2021 https://www.vegvesen.no/kjoretoy/eie-og-vedlikeholde/eu-kontroll/glemt-eu-kontroll/ Anonymkode: 5d0a3...094 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #3 Del Skrevet 14. desember 2021 Få noen andre til å kjøre den til EU-kontrollen. Eier må ikke møte opp, så om du har familie/venner, spør de om de kan ta den med til time. Får kjøretøyet bruksforbud fordi fristen har gått ut, så er det ulovlig å kjøre den ned til verkstedet for å få gjennomført EU-kontroll. Da må du enten betale for å få den fraktet ned, eller så må du levere skiltene til en trafikkstasjon og kjøpe prøveskilt før du kjører den ned til verkstedet. Anonymkode: b0db7...395 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #4 Del Skrevet 14. desember 2021 Det skjer ingenting annet enn at du får et begjær om avskilting i Digipost. I Praksis betyr det kun at DERSOM du blir stoppet av politi eller vegvesen kan de avskilte deg. Det går fint å kjøre til verksted når du kommer hjem, med mindre du har maks uflaks og kjører i en kontroll. Anonymkode: 044fd...d33 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #5 Del Skrevet 14. desember 2021 Du får en purring før begjæring om avskilting. Anonymkode: cd842...210 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #6 Del Skrevet 14. desember 2021 Jeg bor bare 2 km unna verkstedet så jeg tok sjansen og kjørte den dit tre dager over fristen. Hadde jeg kommet i kontroll av politiet eller i en ulykke kunne det blitt avskilting, bot og kanskje straff. Ingen på verkstedene bryr seg vel om at det er noen dager for sent. I ettertid fikk jeg vite at jeg kunne parkert bilen utenfor verkstedet innen fristen og gitt de nøkkel selv om de ikke hadde tid til den før tre dager senere. Anonymkode: 6df4a...43c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #7 Del Skrevet 14. desember 2021 Jeg bommet med et helt år på EU kontrollen… Det gikk fint, men jeg skjønner at jeg hadde flaks! 😂 Anonymkode: 06da4...49e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #8 Del Skrevet 14. desember 2021 Du kan kanskje søke om utsettelse av kontrollen. Fylle ut skjema og sende inn. Anonymkode: 26d51...b56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 16. desember 2021 #9 Del Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 14.12.2021 den 17.56): Jeg har en frist for EU-kontroll. Men er i utlandet og kommer ikke hjem før en stund etter fristen. Bilen står i garasjen og blir ikke brukt. Kan jeg kjøre den EU-kontroll så fort jeg kommer hjem? Anonymkode: a2132...c28 HVis du bor i utlandet kan du søke om utsettelse til du kommer hjem. Null stress. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 19. desember 2021 #10 Del Skrevet 19. desember 2021 Whistler skrev (På 16.12.2021 den 23.19): HVis du bor i utlandet kan du søke om utsettelse til du kommer hjem. Null stress. Dette. Spesielt når bilen ikke blir brukt i mellomtiden. Men mye lettere å få en annen levere den til EU-kontroll, så den er ferdig til du kommer tilbake, TS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #11 Del Skrevet 19. desember 2021 Du blir uniddelbart forvist fra alle EU-land, pluss Madagaskar. Anonymkode: 89c91...c4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bienvilleparish Skrevet 10. januar 2022 #12 Del Skrevet 10. januar 2022 Det skjer ikke noe annet enn at du får mail om bruksforbud Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå