Gå til innhold

Adhd spm

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har et barn på 17 pr som har adhd. 
Vi har også et barn på 13 som vi har tenkt ikke har adhd. 
Vi har sammenlignet barna og de er jo veldig ulike. 
det vi ser nå er at 13 åringen har alle symptomene på adhd uoppmerksom type. Hvorvanlig er det for gutter? Og kan to brødre har så forskjellig adhd? 
vi høres stadig fra skolen at han dagdrømmer, er sjenert, stille og rolig. Men sliter med konsentrasjon til tider. Men når han er påkoblet er han på. 
ofte når jeg snakker med han sier han ofte: Hææ? Detter ut i samtaler, og må si ting op nytt. 

Anonymkode: 8b366...b02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utred

Anonymkode: 4cdbe...37a

Skrevet

Gutter kan også ha ADHD uoppmerksom type, men de blir ofte oversett fordi det er mer typisk for gutter å ha den hyperaktive delen. 

Selv har jeg to barn med ADHD, en med hyperaktiv type og en med uoppmerksom type. 

Anonymkode: 9804e...d08

Skrevet

Her har barnet heller ikke den typiske hyperaktive biten. Men en veldig uro inni seg. Eller små bevegelser som tromming med fingrene osv. Ingen som ikke kjenner han godt som ville trodd at han var adhd. For de tenker bare typiske adhd trekk.

Jeg har det selv, han og jeg har veldig like symptomer, å har uroen på innsiden.

Selv om de er brøde og kanskje har adhd begge to tenker jeg at de kan være vidt forskjellige uansett. Søsken uten adhd kan jo være vidt forskjellige også.

Anonymkode: b4e5d...607

Skrevet

Vi er 5 søsken og noen av oss,  blant annet meg har adhd, men vi har helt ulike typer.  Det ditt barn på 13 har, det er den jeg har.

Det er viktig at han føler at han er verdifull også snakker dere om adhd utredning fint sammen. 

Husk å trapp rolig opp med medisinen, så slipper han bivirkninger. Det er viktig at han får trygghet og  vite at han er verdifull. 

Anonymkode: 8e314...1e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...