AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #1 Skrevet 14. desember 2021 Hei, Jeg har adhd og er voksen kvinne. Har slitt mye med en slik " tåke" i hodet. Som om hodet er fullt av bomull. Jeg har hatt krystallsyken før og har tenkt at dette var en bieffekt av denne sykdommen. Men så oppdaget jeg at min sønn har adhd og ble så utredet. Jeg har fått ritalin som var bra i starten, men så fungerte ikke denne medisinen. Jeg får nå Aduvanz, som er en type medisin som varer hele dagen. Jeg har hatt fantastisk effekt avmedisinen og det var som å bli ung igjen i hodet, tenkte klart og jobbet godt på jobb. Opplevde så at den laveste dosen ikke fungerte etter en måned, og trappet opp. Men nå føler jeg det er for mye?? Hele dagen er jeg helt zombie. Rar tåke i hodet og merkelig kløe i huden. Sliter med å uttrykke meg med ord. Men jeg har god motivasjon og får ordnen i alt jeg trenger. Så det fungerer, men det er så slitsomt å kjenne på denne bommullen i hodet. Så blir klokken 14 ( om jeg tar medisinen klokka 9 ) og jeg blir klokkeklar i hodet. Akkurat som om jeg treffer et godt balansepunkt på dosen klokken 14. altså etter 5-6 timer. Noen andre som opplever dette med doseøkning? Anonymkode: bd4ec...c48
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #2 Skrevet 14. desember 2021 Viktig å spise litt oftere og drikke mye vann. Jeg blir også ør i hodet visst jeg har både spist og drukket lite. Jeg gikk en stund på 60mg daglig, men har trappet ned til 30mg (mindre bivirkninger på lav dose + jeg sleit litt med høy hvilepuls på 60mg). Har normalisert seg litt nå Anonymkode: 0e7a4...0c6
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #3 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Viktig å spise litt oftere og drikke mye vann. Jeg blir også ør i hodet visst jeg har både spist og drukket lite. Jeg gikk en stund på 60mg daglig, men har trappet ned til 30mg (mindre bivirkninger på lav dose + jeg sleit litt med høy hvilepuls på 60mg). Har normalisert seg litt nå Anonymkode: 0e7a4...0c6 hmm....men jeg skriver jo i posten min at jeg blir helt klokkeklar i hodet etter at 6 timer har gått. Har ikke så mye med mat å drikke å gjøre selv om jeg er enig i at det er viktig. Det virker som at jeg når et sted klokka 15 da hvor medisinen mister styrken og jeg får en fin balanse. fra 9 til 15 er det som jeg har for mye medisin i meg for å kunne fungere. Jeg blir spontan ; får mange ideer, mange bekymringer, sender meldinger til folk, litt. små euphorisk og hyper, glad, kan gråte litt også. Og så blir jeg megarolig og klokkeklar fra 15 og utover på kvelden. Og så litt engstelig før jeg legger meg. Lurer på om det går an å ta medisinen før jeg legger meg. Eller stå opp og ta den kl 5, og så sove. Klokka 9 er jeg da forbi værste svimlingen. Anonymkode: bd4ec...c48
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #4 Skrevet 14. desember 2021 Jeg tar medisinene kl 04 og står opp ca kl 06. Litt styrete, og det hender at jeg sovner igjen før jeg rekker å strekke ut hånden mot nattbordet for å ta dem. Når jeg ikke sovner for fort, så fungerer det veldig bra. Hodet er på riktig plass når jeg da står opp. Dessverre er effekten omtrent borte rundt lunsj. Mulig du skulle gått noe ned i dose, utfra sånn som du beskriver det. Anonymkode: f2a63...dc8
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #5 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg tar medisinene kl 04 og står opp ca kl 06. Litt styrete, og det hender at jeg sovner igjen før jeg rekker å strekke ut hånden mot nattbordet for å ta dem. Når jeg ikke sovner for fort, så fungerer det veldig bra. Hodet er på riktig plass når jeg da står opp. Dessverre er effekten omtrent borte rundt lunsj. Mulig du skulle gått noe ned i dose, utfra sånn som du beskriver det. Anonymkode: f2a63...dc8 Dette høres utrolig tungvint ut? Hvorfor gjør du dette? Jeg tok medisinene i dag klokka 5 for å se om denne ørreten forsvinner. Føler meg faktisk litt bedre. Men ganske ør nå. Anonymkode: bd4ec...c48
Caevel Skrevet 15. desember 2021 #6 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette høres utrolig tungvint ut? Hvorfor gjør du dette? Jeg tok medisinene i dag klokka 5 for å se om denne ørreten forsvinner. Føler meg faktisk litt bedre. Men ganske ør nå. Anonymkode: bd4ec...c48 Etter mye prøving frem og tilbake med doser, tidspunkt og intervaller så er det dette som fungerer best for meg. Det er lettere å stå opp når medisinene har begynt å virke, fordi jeg starter ikke dagen med tankekjør.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #7 Skrevet 16. desember 2021 Caevel skrev (På 15.12.2021 den 15.21): Etter mye prøving frem og tilbake med doser, tidspunkt og intervaller så er det dette som fungerer best for meg. Det er lettere å stå opp når medisinene har begynt å virke, fordi jeg starter ikke dagen med tankekjør. Vel nå har jeg tatt aduvans klokka 5 i flere dager og synes at min hverdag er noe lettere enn den var mandag og søndag. tror jeg sover forbi den værste svimlingen og våkner uten den værste svimlingen. er ganske produktiv og fornøyd, generelt sett så det kan love godt. Anonymkode: bd4ec...c48
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå