Gå til innhold

kake som julegave til avdelingen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenker å gi julegave til de voksne i avdelingen til sønnen min. Men jeg vet ikke hva jeg skal gi. Så jeg kom på en ide at jeg kan bake/kjøpe en kake til alle i avdelingen (både barn og voksne).

Lurer på om det er vanlig å gi kake som "gave"? Eller høres det teit ut?

siden det er mitt første barn så vet ikke helt hva folk gir i gaver til de voksne i bhg.

Anonymkode: 0f21a...5de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første så tenker jeg at det ikke er noe man MÅ gjøre. Jeg ga ingenting i fjor, men i år følte jeg på en enorm takknemlighet for den jobben de har gjort for å trygge barnet mitt, så skrev et kort og kjøpte innpakka sjokolade som kan stå på pauserommet eller lignende. Vi er midt i ei ny smittebølge, fra torsdag er det gult nivå i barnehagene, så tenker at spesielt nå er det greit å tenke litt smittevern.

Jeg vet ikke hvor vanlig det er at de får noe i vår barnehage, så jeg tenkte at om det blir mye så er dette noe som kan bli stående litt uten å bli dårlig. 
De jeg kjenner som jobber i barnehage synes gjerne det å få et kort og en tegning fra barnet er minst like hyggelig som å få noe mer. Her er det snakk om då mange(og redd for å glemme noen) så ga et felles kort, og da føltes det riktig å gi litt mer. 

Anonymkode: 00ec4...4df

• Liker 1
Skrevet

Kjøp heller sjokolade. De spiser jo gjerne med barna, så vanskelig med kake. 

Anonymkode: b1204...07f

Skrevet

?

Skrevet

Jeg bakte en fin kake til personalet i barnehagen til ungene en gang (før korona). Jeg baker en del på bestilling, så har utstyr og hygiene osv på stell. Ville likevel ikke gjort det nå i koronatid for jeg antar at folk flest ikke vil ha hjemmelaget mat fra «fremmede» hjem i disse dager. Jeg jobber i barnehage nå, og ville ikke rørt det. Ville heller ikke spist av noe som ikke var emballert. 

Til skolen og barnehagen til ungene i år har jeg laget til gaveposer med diverse snacks, kaffe/te osv, alt innpakket fra butikk. Ble godt mottatt!

Anonymkode: 8d6ba...019

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg bakte en fin kake til personalet i barnehagen til ungene en gang (før korona). Jeg baker en del på bestilling, så har utstyr og hygiene osv på stell. Ville likevel ikke gjort det nå i koronatid for jeg antar at folk flest ikke vil ha hjemmelaget mat fra «fremmede» hjem i disse dager. Jeg jobber i barnehage nå, og ville ikke rørt det. Ville heller ikke spist av noe som ikke var emballert. 

Til skolen og barnehagen til ungene i år har jeg laget til gaveposer med diverse snacks, kaffe/te osv, alt innpakket fra butikk. Ble godt mottatt!

Anonymkode: 8d6ba...019

Den kaken du snakker om ..var det kun til personalet eller til barna også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...