Gå til innhold

Bilen starter ikke når det er minus grader 😑

Fremhevede innlegg

Skrevet
Whistler skrev (2 timer siden):

Hva ligger det i dette?  At du lader batteriet over tid eller bare fester ladeklipsene på batteriet?

Bare fester ladeklipsene, har startet flere ganger bare jeg har festet de og satt meg i bilen 1 min etterpå.

Anonymkode: edaad...004

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kan det være starteren tru?? Men merkelig om det er tilfelle når den ALLTID starter når det er plussgrader ute 😑

Det kan være også en gammel batteri. OM batteri var den som fulgte med bilen, BØR den skiftes med en gang. 

Skrevet

Det gjør ikke min 2009 diesel heller om jeg vrir om tenningen direkte.

Må alltid "gløde" (?) i ca 5 sekunder først. Det vil si, vri om nøkkelen halvveis, la den stå der til en lampe på dashboardet slutter å lyse, så vri helt om. Da starter den alltid uten problemer. 

Anonymkode: 813a6...d86

Skrevet
Whistler skrev (7 timer siden):

Det kan være dårlig kontakt mellom batteripolene og batterikabelklemmene.  Selv om de tilsynelatende sitter godt kan det være nok med litt frossen fukt mellom som gjør at du ikke får nok kontakt.  

Løsne klemmene fra batteriet, litt sandpapir, smør med polfett (eller noe annet kliss) og fest kabelklemmene skikkelig.  

Alternativt bare fest klemmene skikkelig...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare fester ladeklipsene, har startet flere ganger bare jeg har festet de og satt meg i bilen 1 min etterpå.

Anonymkode: edaad...004

Da foreslår jeg at du strammer klemmene på batteripolene som beskrevet i mitt første innlegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...