AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #1 Del Skrevet 14. desember 2021 Noen som har noe kjennskap til bil her og har vært borti samme problem😅 Har en Touran 2009 modell som ikke starter i minus grader, vrir om nøkkelen og lampene slår seg på men ikke en lyd når jeg vrir om tenninga. Setter jeg på laderen til batteriet eller venter til det blir mildere, litt lengre utpå dagen starter den😅 ingen problem om sommeren. batteriet er helt nytt og vi har sjekket om det er noe som tapper den for strøm men batteriet har like mye strøm dagen etter jeg har parkert så det kan det ikke være. Kan det være starteren tru?? Men merkelig om det er tilfelle når den ALLTID starter når det er plussgrader ute 😑 Anonymkode: edaad...004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #2 Del Skrevet 14. desember 2021 Bensin eller diesel?, brukes den mye til småkjøring?. Anonymkode: 3bde5...761 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 14. desember 2021 #3 Del Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Noen som har noe kjennskap til bil her og har vært borti samme problem😅 Har en Touran 2009 modell som ikke starter i minus grader, vrir om nøkkelen og lampene slår seg på men ikke en lyd når jeg vrir om tenninga. Setter jeg på laderen til batteriet eller venter til det blir mildere, litt lengre utpå dagen starter den😅 ingen problem om sommeren. batteriet er helt nytt og vi har sjekket om det er noe som tapper den for strøm men batteriet har like mye strøm dagen etter jeg har parkert så det kan det ikke være. Kan det være starteren tru?? Men merkelig om det er tilfelle når den ALLTID starter når det er plussgrader ute 😑 Anonymkode: edaad...004 Tipper noe feil med innslaget i starteren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 14. desember 2021 #4 Del Skrevet 14. desember 2021 Det kan være dårlig kontakt mellom batteripolene og batterikabelklemmene. Selv om de tilsynelatende sitter godt kan det være nok med litt frossen fukt mellom som gjør at du ikke får nok kontakt. Løsne klemmene fra batteriet, litt sandpapir, smør med polfett (eller noe annet kliss) og fest kabelklemmene skikkelig. Alternativt bare fest klemmene skikkelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #5 Del Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Bensin eller diesel?, brukes den mye til småkjøring?. Anonymkode: 3bde5...761 Det glemte jeg å skrive, det er diesel 1,9tdi Anonymkode: edaad...004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #6 Del Skrevet 14. desember 2021 Den blir brukt mest frem og tilbake til jobb ca. 30-40 min hver vei, hender det blir noen små turer hitt og ditt såklart.. Anonymkode: edaad...004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #7 Del Skrevet 14. desember 2021 Kan være dynamoen, da vil du få dette problemet til tross for godt batteri Anonymkode: 63454...7ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermann38 Skrevet 14. desember 2021 #8 Del Skrevet 14. desember 2021 Prøvd å gløde noen ganger først? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #9 Del Skrevet 14. desember 2021 trøndermann38 skrev (Akkurat nå): Prøvd å gløde noen ganger først? Det prøver jeg hver gang, men den er heeeelt død. Har hendt at jeg bare har trengt å sette på batteri laderen også har den startet med en gang uten noe problem. Anonymkode: edaad...004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #10 Del Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan være dynamoen, da vil du få dette problemet til tross for godt batteri Anonymkode: 63454...7ee Hm, ja.. men ville ikke jeg da hatt vanskeligheter med å starte ellers også? Ikke bare ved minusgrader og kun første gang den skal starte den dagen.. 🤔 men takk, jeg skal få sjekket opp dynamoen 😊 Anonymkode: edaad...004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 14. desember 2021 #11 Del Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hm, ja.. men ville ikke jeg da hatt vanskeligheter med å starte ellers også? Ikke bare ved minusgrader og kun første gang den skal starte den dagen.. 🤔 men takk, jeg skal få sjekket opp dynamoen 😊 Anonymkode: edaad...004 Det høres ut som et kondens eller fuktproblem som bokstavelig talt krystalliserer seg når det er minusgrader. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #12 Del Skrevet 14. desember 2021 Whistler skrev (11 minutter siden): Det høres ut som et kondens eller fuktproblem som bokstavelig talt krystalliserer seg når det er minusgrader. Takk for svar! Jeg skal få undersøkt dette 😊 Anonymkode: edaad...004 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #13 Del Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det glemte jeg å skrive, det er diesel 1,9tdi Anonymkode: edaad...004 AnonymBruker skrev (1 time siden): Den blir brukt mest frem og tilbake til jobb ca. 30-40 min hver vei, hender det blir noen små turer hitt og ditt såklart.. Anonymkode: edaad...004 Dieselbiler er ikke særlig egnet til småkjøring, det som skjer om vinteren er at batteriet aldri rekker å bli fulladet på korte turer. Gløding trekker mye strøm og i tillegg så brukes lys, varmeapparat, varmetråder i bakruten og kanskje varme i setene. Et batteri som ikke er fulladet er også veldig utsatt for frostskader på cellene, skal bilen brukes til småkjøring så er det nødvendig med vedlikeholdslading og motorvarmer. Anonymkode: 3bde5...761 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #14 Del Skrevet 14. desember 2021 Glødestiftene kan være dårlige. Da funker starteren dårlig, eller ikke o det hele tatt, i kaldt vær, men funker som vanlig ellers Anonymkode: 5e45a...794 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bam Skrevet 14. desember 2021 #15 Del Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Dieselbiler er ikke særlig egnet til småkjøring Hen kjører jo 30-40 min hver vei til jobb, jeg vil anta fem dager i uken. Da er ikke småkjøringen skadelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huldra-78 Skrevet 14. desember 2021 #16 Del Skrevet 14. desember 2021 (endret) Feil tråd😂 Endret 14. desember 2021 av Huldra-78 Feil tråd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bam Skrevet 14. desember 2021 #17 Del Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen som har noe kjennskap til bil her og har vært borti samme problem😅 Har en Touran 2009 modell som ikke starter i minus grader, vrir om nøkkelen og lampene slår seg på men ikke en lyd når jeg vrir om tenninga. Setter jeg på laderen til batteriet eller venter til det blir mildere, litt lengre utpå dagen starter den😅 ingen problem om sommeren. batteriet er helt nytt og vi har sjekket om det er noe som tapper den for strøm men batteriet har like mye strøm dagen etter jeg har parkert så det kan det ikke være. Kan det være starteren tru?? Men merkelig om det er tilfelle når den ALLTID starter når det er plussgrader ute 😑 Anonymkode: edaad...004 Kjøp deg ny bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #18 Del Skrevet 14. desember 2021 Bam skrev (16 minutter siden): Hen kjører jo 30-40 min hver vei til jobb, jeg vil anta fem dager i uken. Da er ikke småkjøringen skadelig. Jo det er skadelig, 30 minutter med kjøring er ikke nok til holde batteriet oppladet når man i tillegg bruker annet elektrisk utstyr. Når det i tillegg er småkjøring utenom dette så baller det på seg. Anonymkode: 3bde5...761 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 14. desember 2021 #19 Del Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Setter jeg på laderen til batteriet Hva ligger det i dette? At du lader batteriet over tid eller bare fester ladeklipsene på batteriet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #20 Del Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jo det er skadelig, 30 minutter med kjøring er ikke nok til holde batteriet oppladet når man i tillegg bruker annet elektrisk utstyr. Når det i tillegg er småkjøring utenom dette så baller det på seg. Anonymkode: 3bde5...761 Jo, det er nok. Vi skriver ikke 1970 lenger. Anonymkode: 5f2b2...db5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå