PITTY Skrevet 21. desember 2021 #22 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): født og oppvost i Drammen. Anbefaler absolutt Nybyen i drammen. Ligger rett under konnerud, starten av bakken opp. 100m til drammnesbadet og trening 300-400m fra togstasjonen, gåavstand til togstasjonen må jo være bra! Du er ganske nær skog og mark om du går litt oppover bare. Gullskogen senter 500-600m Det er et ganske fint område, og ik snobbete som Konnerud. Anonymkode: c8a18...589 Og Kjeksmarka( i høyden over Drammen, et fantastisk område. Selv om jeg bor i Oslo har jeg dratt dit mange ganger for å sykle. Hvis man liker litt aktivitet på fritiden.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #23 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Toten! Anonymkode: d1ea9...e7a Hvem er den flotteste lesba på Toten. Anonymkode: 3ada8...7b6
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #24 Skrevet 21. desember 2021 Det vil jo gå helt fint å bo hvor som helst i nærheten av toget. De fleste steder har tog som går fra en side av byen til en annen. Feks Ski, Holmlia, Kolbotn, Ås, Vestby, Langhus til Lysaker eller sentrum vil ikke være noe problem. Det samme med steder som Lillestrøm, Fetsund, Lørenskog eller lenger vest som Lier, Drammen osv. Nittedal kan også være et godt alternativ. Som noen andre foreslo her ville jeg også vurdert leilighet eller rekkehus. Der kan det allikevel være minst like bra fasiliteter ute i hage/fellesareal samtidig som dere bruker mindre tid på vedlikehold og derfor kan bruke mer tid sammen som familie. Da vil dere kunne bo steder som Trasop/Oppsal, Hellerudtoppen, Lambertseter osv. Anonymkode: 91452...5d1
Hr. Aktiv Skrevet 21. desember 2021 #25 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 14.12.2021 den 10.16): Jeg og mannen har fått jobber i/utenfor Oslo (midt i sentrum og ved Lysaker), og må nå flytte. Vi kommer nordfra, og kommer derfor fra et boligmarked hvor vi har en stor, flott enebolig som er verdt ca 4 millioner. Vi er derfor godt vant, men har ikke allverdens med egenkapital å rutte med etter boligsalg. Budsjettet vårt blir vel på ca 7 mill, hvilket jeg har forstått at er ganske begrenset sørpå. Vi aner nå ikke hvor vi skal lete etter bolig. Ideelt ønsker vi oss en enebolig med minst 3 soverom (vi har to barn - men skulle ideelt hatt et gjesterom/kontor i tillegg til de tre soverommene), nærhet til marka, barnevennlig område, ikke snobbete men likevel ressurssterkt område (min erfaring er at skoler og barnehager er bedre i mer ressurssterke områder). Alt dette innen max 40 min pendleavstand til jobbene våre (slik at vi får til å hente i barnehagen tidsnok). Er dette helt, totalt urealistisk å finne? Hvilke områder bør vi i så fall lete? Og hva vil vi ha sjans til å få av bolig? Vi har noe slekt i Drammen og Asker, så ville foretrukket på den siden av Oslo. Men dette er kanskje dyrere enn andre siden? Har sett litt på Konnerud i Drammen (der vi har slekt), men de bruker svært lang til på å komme seg til jobb i Oslo. Jeg ser ikke helt at vi skal få dagene til å gå rundt med såpass reisevei og barn i barnehagen. Anonymkode: f4270...16c Regn med en strømregning på 10 lapper eller mere i mnd. også i regnestykket ditt.
Nasse Nøff Skrevet 21. desember 2021 #26 Skrevet 21. desember 2021 Jeg ville sett på Lommedalen eller Bærums Verk i Bærum. Ikke sikkert du kan få enebolig, men kanskje. Og rekkehus tror jeg skal være mulig
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #27 Skrevet 21. desember 2021 Det må bli Lier, tenker jeg. Eller Heggedal i Asker. Ville kanskje reist og sett hva dere foretrekker. Lier blir litt mer "landig" men Heggedal igjen er litt mer kronglete med tog, må byttes i Asker. Også Slemmestad, har båt inntil Oslo og Lysaker.. Men det igjen blir veldig usentralt. MÅ du ha enebolig? Kan hende du kan revurdere og gå for noe mindre men nærmere. For 7 mil kan du få leilighet i Bærum (eller rekkehus i Bærums verk og Lommedalen) og rekkehus i "Gamle Asker". Når du først flytter til Oslo, flytter dere hare pga jobb, eller til dels pga barna og fritidsaktiviteter? For da må du kanskje se hvor er skibakke, isring, eller basseng, eller hva ser dere etter.. Anonymkode: 30d9c...7c8
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #28 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 14.12.2021 den 11.56): Hei Hvis dere ser på Jessheim, Ski, Ås, eller inn til Østfold, ikke for langt inn, men Fredrikstad og Sarpsborg, er det mye billigere enn i Oslo. Anonymkode: a8d22...35c Og utover langs Kongsvingerbanen. Mye innflyttere utover her, bor selv et sted med ressurssterke folk i meget gode jobber og med god inntekt, som bare NEKTER å betale Oslo-priser for bolig. De fleste jobber da i Oslo. Her vi bor har vi 30 min tog til jobb i Oslo, det går fint, (nesten) alltid sitteplass på toget begge veier og veldig fine oppvekstforhold for barna. Og PS. Konsgvingerbanen har endestasjon i Asker. Så om dere har slekt utover der finnes en togforbindelse ut den veien også. Så, mye rikfolk her. God lønn og å ikke bo seg ihjel gir mye penger på konto En fin nyere enebolig med utleiedel ligger på 8-10 mill her, da sånn 6 min å gå til stasjonen. Uten utleiedel en 5-7 mill. Vi har enebolig med 4 soverom, 2 bad, men ikke verdens største. 8 min å gå til stasjonen (barnehage på veien). 12 år gammel hus nå, verdt litt over 5 mill. Så vi har blant de rimeligere eneboligene her som er såpass nye. Pga kun 120 kvm. Men vi stortrives. Anonymkode: 5ed72...64d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå