Rosa Dartle Skrevet 14. desember 2021 #1 Skrevet 14. desember 2021 Er det noen som har testet dette? https://www.elkjop.no/product/styling-og-velvare/harfjerning-for-kroppen/ipl-harfjerning/24639/braun-silk-expert-ipl-pro-5-lysbasert-harfjerning-pl5124?fbclid=IwAR0R1oSQ5EzfAcFKF1a-GnvWEFR24UT3naNLph-lSTwXq0By5ovBvTkxXNI_aem_Ab57epkaOLVLsND8rQYfxbir2j8LeM4SKUtSKudFCqCzP7WCY1MAy-mnsea6-HtZ2DaE0MrO25WlZqOF-rmtfBiFP24LCI4b5xuyk0Xpy8Mr1upZZ0zSefS_Xjcyy_ate8hhS_8lNakd2eS2s5FqZ1sX Jeg har litt for lyse og tynne hår for laser, blir IPL det samme?
Blingblingtahei Skrevet 14. desember 2021 #2 Skrevet 14. desember 2021 Funker gull på meg, men jeg har mørke tykke hår. Står at det funker dårlig på lyse hår da lyset som får hårsekkene til å gå i dvale bruker melanin for å trenge inn i hårsekkene. Så jo mørkere hår og jo lysere hud jo bedre funker det. 2
Kaur Skrevet 14. desember 2021 #3 Skrevet 14. desember 2021 Hvis du har lyse hår funker det ikke desverre. Og jeg syns braun silk expert er dårlig men IPL generelt funker ja
OxBall Skrevet 15. desember 2021 #4 Skrevet 15. desember 2021 Jeg har ikke testet, men med vinterblek hud og mørke hår, bør det være optimale forhold for IPL. 1
AprilLudgate Skrevet 16. desember 2021 #5 Skrevet 16. desember 2021 Jeg har den og den virker absolutt, men ikke på lyse hår. Jeg er blek som en fiskepudding og har mørkere hår der jeg ønsker fjerne.
Blingblingtahei Skrevet 16. desember 2021 #6 Skrevet 16. desember 2021 Fløff skrev (11 timer siden): Jeg har den og den virker absolutt, men ikke på lyse hår. Jeg er blek som en fiskepudding og har mørkere hår der jeg ønsker fjerne. Jeg tror ikke du er så blek 😁
AprilLudgate Skrevet 17. desember 2021 #7 Skrevet 17. desember 2021 Blingblingtahei skrev (10 timer siden): Jeg tror ikke du er så blek 😁 😂 Nesten ikke overdrivelse faktisk 😅👻🐟
Skyblue7 Skrevet 19. desember 2021 #8 Skrevet 19. desember 2021 Det funker! Men det funker nok best om man kjøper en dyrere variant. Jeg har hatt mandy skin i ca ett halvt år, og den har først begynt å virke nå.. skulle virket etter 12 uker, men tok minst det dobbelte… hårene blir ikke helt borte, men vokser MYE saktere og det blir mindre hår. *Sparer til Silk Epil*
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #9 Skrevet 21. desember 2021 Blingblingtahei skrev (På 14.12.2021 den 14.15): Funker gull på meg, men jeg har mørke tykke hår. Står at det funker dårlig på lyse hår da lyset som får hårsekkene til å gå i dvale bruker melanin for å trenge inn i hårsekkene. Så jo mørkere hår og jo lysere hud jo bedre funker det. Enig, mørke hår på lys hud er jo typisk nordmann, funker som bare det på oss to også Anonymkode: f23d2...a19
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #10 Skrevet 21. desember 2021 Jeg har kjøpt en lignende maskin og har drevet på i fire uker etter beste evne men ser ikke så stor forskjell ennå. Tror ikke det er maskinen sin feil. Det funker nok bra om man gjør det akkurat som beskrevet i bruksanvisningen. Leggene er like hårete, og det har minket litt under armene og i bikinisonen. Problemet mitt er at jeg ikke klarte å huske nøyaktig hvor jeg hadde holdt maskinen så jeg fikk ikke tatt alle områdene på leggene. Og så dro jeg maskinen alt for fort, fordi den var veldig varm (det gjør mere vondt enn i reklamen selvfølgelig, men er ikke så ille som epilator) og jeg var redd for å ødelegge huden. Lukter en smule svidd på badet etterpå. Det er nok en treningssak. Det funker ikke på lyse hår, så om jeg var deg, ville jeg ikke ha brukt penger på dette. Anonymkode: c61de...5a2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #11 Skrevet 21. desember 2021 jeg tok IPL på klinikk for mange år siden, og det funket forsåvidt der og da, men alle hårene kom tilbake. Nå går jeg til laser. Det er vel en kjent sak at IPL ikke funker, så jeg ville ikke dillet med det - verken hjemme eller på klinikk. Anonymkode: 0897d...817
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #12 Skrevet 21. desember 2021 Jeg har faktisk den samme maskinen, bare med litt mere utstyr. Lett å bli "lurt" til å tro at håret er borte etter 4 uker: "som i løpet av kun 4 uker gir deg permanent hårreduksjon" står det i beskrivelsen. Lengre ned så står det "synlig hårreduksjon på 3 måneder". Så man må kjøre etterbehandlinger ca en gang i måneden etter de første fire ukene. OBS: Det er sikkert flere enn jeg som ikke var klar over at IPL ikke skal brukes om sommeren når du får sol på huden. Derfor gikk jeg i gang allerede nå. Gjelder bare å gidde å barbere leggene og ta en ny vedlikeholdsbehandling. Må alltid barbere før man bruker IPL-maskinen så det er litt tiltak 😋 Anonymkode: c61de...5a2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #13 Skrevet 21. desember 2021 Kjøpte denne i sommer. Var ikke spesielt imponert over den da. Men da var jeg jo (til meg å være) brun. Fortsatte å bruke den og nå i høst har jeg virkelig merket forskjell. Har blitt betydelig mindre hår på leggene og det vokser saktere. Er helt glatt i ca tre dager etter barbering, tidligere merket jeg stikking allerede etter ett døgn. Armene har blitt helt hårløse. Under armene har jeg merket minst effekt, men er også der det tar kortest tid å barbere. Jeg har veldig blek hud og mørke hår. Anonymkode: 25f61...ae6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå