Gå til innhold

110.000 uvaksinerte over 45

Fremhevede innlegg

Skrevet
Gibralfaro skrev (2 minutter siden):

Jeg synes heller det understreker alvoret i situasjonen, som rundt 110.000 nordmenn over 45 år ikke har sett. 

Hva du synes spiller ingen rolle om det ikke er slik. Og det er jo ikke slik.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, PetterKanin said:

Det er akkurat det som er problemet. At man er så forferdelig delt, og man har to parter som ikke forstår hva den andre parten tenker med/på. Enhver debatt mellom partene er fullstendig bortkastet, for det blir null enighet, og det eneste man skaper er økt avstand og mere splid. Ser ikke helt hva dette er å hige etter.

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, PetterKanin said:

Underbygg denne påstanden.

• Liker 2
Skrevet
Gibralfaro skrev (Akkurat nå):

Det er akkurat det som er problemet. At man er så forferdelig delt, og man har to parter som ikke forstår hva den andre parten tenker med/på. Enhver debatt mellom partene er fullstendig bortkastet, for det blir null enighet, og det eneste man skaper er økt avstand og mere splid. Ser ikke helt hva dette er å hige etter.

Problemet er ikke at man er delt. Problemet er at noen tar feil.

• Liker 1
Skrevet
PetterKanin skrev (1 minutt siden):

Jo, det trenger man. 

Ok, men da er det nok bare å legge ned helsenorge :flagg:

Skrevet
Tamsi skrev (Akkurat nå):

Ok, men da er det nok bare å legge ned helsenorge :flagg:

Nei, det finnes rikelig med ansatte som er i stand til å respektere pasientene.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, PetterKanin said:

Underbygg påstanden.

• Liker 3
Skrevet

Med den byrden uvaksinerte påfører helsevesen og samfunnet er det helt utrolig at dere i innlegg etter innlegg skriker etter respekt. Selvfølgelig blir dere sett på som egoistiske idioter, dere kan virkelig ikke forvente noe annet. Vær glad for at sanksjonene dere opplever enn så lenge kun er sosiale. 

• Liker 4
Skrevet
Katten.2.0 skrev (1 minutt siden):

Underbygg påstanden.

Hvorfor skal jeg bruke tid på andres feil? Hborgor skal de ikke ta ansvar for egne feil?

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, PetterKanin said:

Ja, det er helt utrolig hvor mange pandemieksperter (på begge sider) som har dukket opp de siste to årene, men som har null erfaring eller utdanning innen det, men som vet bedre enn eksperter og myndigheter. Merkelig at ikke alle disse jobber sammen for å løse denne situasjonen. 

• Liker 1
Skrevet
XaoS skrev (3 minutter siden):

Med den byrden uvaksinerte påfører helsevesen og samfunnet er det helt utrolig at dere i innlegg etter innlegg skriker etter respekt. Selvfølgelig blir dere sett på som egoistiske idioter, dere kan virkelig ikke forvente noe annet. Vær glad for at sanksjonene dere opplever enn så lenge kun er sosiale. 

At ansatte i helsevesenet skal respektere sine padienter er minimum av det man bør kunne forvente.

• Liker 1
Skrevet
PetterKanin skrev (2 minutter siden):

At ansatte i helsevesenet skal respektere sine padienter er minimum av det man bør kunne forvente.

Når under 10% av uvaksinerte fyller opp over 50% av sykehusene, og samfunnet må stenge ned pga byrden de påfører alle er det ikke rart at respekten hos både helsepersonell og folk flest blir rimelig tynnslitt. 

• Liker 4
Skrevet
XaoS skrev (2 minutter siden):

Når under 10% av uvaksinerte fyller opp over 50% av sykehusene, og samfunnet må stenge ned pga byrden de påfører alle er det ikke rart at respekten hos både helsepersonell og folk flest blir rimelig tynnslitt. 

Jo, det er faktisk meget rart at folk som har som jobb å respektere sine pasienter ikke respekterer sine pasienter.

• Liker 3
Skrevet
Katten.2.0 skrev (1 time siden):

Klart, jeg bare unngår dem så godt det er mulig (har allerede vært i en ulykke forårsaket av en uerfaren sjåfør som skiftet felt i 90-sone uten å sjekke blindsonen).

På samme måte unngår jeg uvaksinerte så godt det er mulig. Heldigvis er alt av venner og familie vaksinert.

Hva om familien din var uvaksinerte, du hadde kuttet de ut?

• Liker 1
Skrevet
Just now, zemer said:

Hva om familien din var uvaksinerte, du hadde kuttet de ut?

Jeg kommer fra et møblert hjem, så det slipper jeg heldigvis. Om fjerne tanter og onkler er uvaksinerte har jeg intet behov for å omgås dem.

• Liker 5
Skrevet
PetterKanin skrev (11 minutter siden):

Jo, det er faktisk meget rart at folk som har som jobb å respektere sine pasienter ikke respekterer sine pasienter.

Respekt skal en i helsevesenet ha som er faglig forsvarlig. 

• Liker 1
Skrevet
Example skrev (8 timer siden):

På tide å påby vaksinering mot korona. Det vil jeg støtte 100 %. Hvorfor skal alle lide seg gjennom tiltak på grunn av noen få? Tiden er overmoden for obligatorisk vaksinering. 

Det er på tide med kraftig make over på helse sektoren, støtter det 100%. Hvorfor skal vaksinerte og uvaksinerte lide på grunn av regjeringens nedskjæringer og manglende handle evne å gjøre en kraftig snu operasjon. Tiden er overmoden med mindre pekefinger bruk og mer handlekraftige aksjoner. 

Helsevesen i andre land kneler av vaksinerte pasienter, wake up people. 

• Liker 2
Skrevet
Timsy skrev (9 timer siden):

Er det ikke grunn nok at man vil avvente med å ta en vaksine som er tilvirket i all hast til det foreligger forskning på eventuelle langtidsbivirkninger? Er riktignok ikke over 45, men så langt jeg vet er jeg frisk og ved god helse, og akter ikke å ta vaksinen før det foreligger mer forskning. Er forøvrig ikke anti-wax, har alle vaksiner jeg har tatt i barndommen og påfyll av enkelte hvert 5-10.år. Men etter erfaring med svineinfluensa-vaksinen er det vel ikke så rart om noen ønsker å avvente? Vi lever i et fritt land, og så lenge man følger smittevernreglene som til enhver tid gjelder ser jeg ikke problemet.

det er satt nesten 12 milliarder vaksinedoser. Hvor stor mener du egentlig en vaksinestudie skal være?

• Liker 2
Skrevet (endret)
zemer skrev (5 timer siden):

De sier at 3 dose ikke hjelper mot omikron, men du skylder forsatt på de uvaksinerte?

hvem sier det? tvert imot sier "de" at 2 doser gir 70 prosent beskyttelse motalvorlig omikronsykdom

Endret av Lucille
  • Liker 3
Skrevet
Hellisinhello skrev (11 timer siden):

Det må jo være fint for de 110 000 menneskene som tenker at alle de andre millionene i Norge som er vaksinerte, er idiotene 😂 

Dette er en hard kjerne som det ikke nytter å forsøke å snakke til fornuft. De søker bare informasjon som støtter opp om eget verdenssyn, og finnes ikke kildekritiske. FHI og norske helsemyndigheter lyver, etc etc. Det er bare å la de holde på, ikke gi de oppmerksomhet.

Her går du i en klassisk kognitiv felle ved å først ante «de andre» som en homogen gruppe med samme motivasjon for sine valg.

Deretter går du rett i felle nummer 2 ved å påstå at «de andre» kun søker informasjon som støtter opp om deres verdenssyn. News flash for deg - tendensen til å godta informasjon som styrker eget verdenssyn,  og å forkaste informasjon som bryter med denne er en menneskelig tilbøyelighet og ikke noe bare «de andre» gjør.

Det oser av innlegget ditt at du ser på «de andre» som mindre intelligent enn deg, men det er i grunn du som fremstår som i beste fall gjennomsnittlig. 

Hilsen vaksinert som er drit lei av at folk skal rakke ned på andres valg.

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...