Tiuren Skrevet 14. desember 2021 #81 Skrevet 14. desember 2021 18 minutter siden, zemer said: Ei venninne sa i går at om hennes voksne sønn hadde vært uvaksinert så hadde han ikke fått komme på besøk. Dette skiller familier. Slikt får meg til å lure på mennesker, eller forstå hva som skjede på Balkan for endel år siden. Dette enorme behovet for å skape en fiendegruppe. Hva er problemet hennes med å ha besøk av sin uvaksinerte sønn, hun er vel vaksinert og vil ikke bli smittet/alvorlig syk? Altså hva er problemet når man ser bort fra at hun åpenbart hater han på grunn av hans valg... 5
Menchit Skrevet 14. desember 2021 #82 Skrevet 14. desember 2021 Anonio skrev (6 timer siden): Poenget er at vaksinen hjelper mot innleggelse. Hvor de som blir innlagt kommer fra er en avsporing så lenge man kan fikse og forhindre den store majoriteten av innleggelsene med vaksinen. At du fortsetter å snakke om utlendinger sier mer om deg og er forøvrig ganske urrellevant i store datasett som det vi snakker om her. Spesielt når vaksinen har så god effekt mot alvorlig forløp. Poenget er enkelt og greit at den gjengse nordmann under 45 ikke trenger hjelp mot innleggelse fordi det er så godt som 0 av dem som blir lagt inn. 6
Anonio Skrevet 14. desember 2021 Forfatter #83 Skrevet 14. desember 2021 Just now, Menchit said: Poenget er enkelt og greit at den gjengse nordmann under 45 ikke trenger hjelp mot innleggelse fordi det er så godt som 0 av dem som blir lagt inn. Nå er denne tråden om folk over 45. Så jeg vet ikke helt hva du fisker etter. 4
Katten.2.0 Skrevet 14. desember 2021 #84 Skrevet 14. desember 2021 1 hour ago, Tiuren said: Slikt får meg til å lure på mennesker, eller forstå hva som skjede på Balkan for endel år siden. Dette enorme behovet for å skape en fiendegruppe. Hva er problemet hennes med å ha besøk av sin uvaksinerte sønn, hun er vel vaksinert og vil ikke bli smittet/alvorlig syk? Altså hva er problemet når man ser bort fra at hun åpenbart hater han på grunn av hans valg... Det er en økt sannsynlighet. Selv om jeg har på meg sikkerhetsbelte, kjører i fartsgrensen og i en meget sikker bil, så aksepterer jeg ikke at folk rundt meg skal øke sannsynligheten for at jeg har en ulykke kun fordi jeg mest sannsynlig ikke vil bli alvorlig skadet. Man leker ikke med helsa til andre. 7
Tiuren Skrevet 14. desember 2021 #85 Skrevet 14. desember 2021 39 minutter siden, Katten.2.0 said: Det er en økt sannsynlighet. Selv om jeg har på meg sikkerhetsbelte, kjører i fartsgrensen og i en meget sikker bil, så aksepterer jeg ikke at folk rundt meg skal øke sannsynligheten for at jeg har en ulykke kun fordi jeg mest sannsynlig ikke vil bli alvorlig skadet. Man leker ikke med helsa til andre. Men du aksepterer, eller er tvunget til å akseptere, at andre trafikanter er mindre erfarne og dårligere sjåfører en deg så lenge de er sertifisert for å kjøre på veien? 6
Katten.2.0 Skrevet 14. desember 2021 #86 Skrevet 14. desember 2021 5 minutter siden, Tiuren said: Men du aksepterer, eller er tvunget til å akseptere, at andre trafikanter er mindre erfarne og dårligere sjåfører en deg så lenge de er sertifisert for å kjøre på veien? Klart, jeg bare unngår dem så godt det er mulig (har allerede vært i en ulykke forårsaket av en uerfaren sjåfør som skiftet felt i 90-sone uten å sjekke blindsonen). På samme måte unngår jeg uvaksinerte så godt det er mulig. Heldigvis er alt av venner og familie vaksinert. 4
Tiuren Skrevet 14. desember 2021 #87 Skrevet 14. desember 2021 (endret) 2 minutter siden, Katten.2.0 said: Klart, jeg bare unngår dem så godt det er mulig (har allerede vært i en ulykke forårsaket av en uerfaren sjåfør som skiftet felt i 90-sone uten å sjekke blindsonen). På samme måte unngår jeg uvaksinerte så godt det er mulig. Heldigvis er alt av venner og familie vaksinert. Med mindre du avkrever vaksinebevis så er det ingen som kommer til å fortelle deg om de ikke er vaksinert, det er fordømmelsens psykologi. Og da blir det som på veien, du ser ikke hvem av bilistene på motorveien som er uerfarne. Endret 14. desember 2021 av Tiuren 6
Katten.2.0 Skrevet 14. desember 2021 #88 Skrevet 14. desember 2021 1 minutt siden, Tiuren said: Med mindre du avkrever vaksinebevis så er det ingen som kommer til å fortelle deg om de ikke er vaksinert, det er fordømmelsens psykologi. Med alt av venner og familie mener jeg naturligvis de jeg omgås med på en jevnlig basis, ikke de perifere jeg ser en gang hver femte år. Her kan jeg garantere at samtlige er vaksinert. Dog hadde det vært kjekt å kreve vaksinepass for å komme inn i huset mitt. 3
PetterKanin Skrevet 14. desember 2021 #89 Skrevet 14. desember 2021 (endret) Katten.2.0 skrev (3 minutter siden): Med alt av venner og familie mener jeg naturligvis de jeg omgås med på en jevnlig basis, ikke de perifere jeg ser en gang hver femte år. Her kan jeg garantere at samtlige er vaksinert. Dog hadde det vært kjekt å kreve vaksinepass for å komme inn i huset mitt. Selv ikke familie og venner kan man vite om har fått covidvaksine eller ikke. Med mindre man bevitnet det selv eller sett dokumentasjon på det. Endret 14. desember 2021 av PetterKanin 3
Tiuren Skrevet 14. desember 2021 #90 Skrevet 14. desember 2021 Just now, Katten.2.0 said: Med alt av venner og familie mener jeg naturligvis de jeg omgås med på en jevnlig basis, ikke de perifere jeg ser en gang hver femte år. Her kan jeg garantere at samtlige er vaksinert. Dog hadde det vært kjekt å kreve vaksinepass for å komme inn i huset mitt. Det har du all rett til, men det kan muligens virke litt fundamentalistisk? 4
Katten.2.0 Skrevet 14. desember 2021 #91 Skrevet 14. desember 2021 2 minutter siden, PetterKanin said: Selv ikke familie og venner kan man vite om har fått covidvaksine eller ikke. Med mindre man bevitnet det delv. Jeg kan garantere ganske mye selv om jeg ikke har personlig bevitnet det. 2 minutter siden, Tiuren said: Det har du all rett til, men det kan muligens virke litt fundamentalistisk? Dét er det selvfølgelig, men jeg er kommet i den alderen at jeg er veldig selektiv med hvem jeg omgås med. Egoister og konspirasjonsteoretikere er mennesker jeg velger bort fra livet mitt. Og ja, jeg har tatt avstand fra flere av disse opp gjennom årene (før covid), og er nede i kun én på Facebook. Og det er for mye morsomt som publiseres der til at jeg fjerner den personen foreløpig. Samtidig er det for mye idioti til at jeg klarer å ha mer enn én. 4
PetterKanin Skrevet 14. desember 2021 #92 Skrevet 14. desember 2021 Katten.2.0 skrev (Akkurat nå): Jeg kan garantere ganske mye selv om jeg ikke har personlig bevitnet det. Dét er det selvfølgelig, men jeg er kommet i den alderen at jeg er veldig selektiv med hvem jeg omgås med. Egoister og konspirasjonsteoretikere er mennesker jeg velger bort fra livet mitt. Og ja, jeg har tatt avstand fra flere av disse opp gjennom årene (før covid), og er nede i kun én på Facebook. Og det er for mye morsomt som publiseres der til at jeg fjerner den personen foreløpig. Samtidig er det for mye idioti til at jeg klarer å ha mer enn én. Det er det mange som kan. Ofte er det ikke særlig lurt? 3
Gjest Tamsi Skrevet 14. desember 2021 #93 Skrevet 14. desember 2021 PetterKanin skrev (3 timer siden): Hvor mange er disse? 2 stk? 3 stk? 20 stk? De er uansett ikke annet enn en parentes i debatten. De aller fleste som ikke har vaksinert seg har null problemer med at andre har vaksinert seg. Slik er det også andre veien, selv om noen idioter roper høyt. Selvsagt ikke? De har jo absolutt alt å tjene på at flest mulig andre tar vaksinen. Sånn med tanke på hvor mange som begrunner valget sitt med at vi ikke vet langtidsbivirkningene og de "vil vente og se".
PetterKanin Skrevet 14. desember 2021 #94 Skrevet 14. desember 2021 Tamsi skrev (4 minutter siden): Selvsagt ikke? De har jo absolutt alt å tjene på at flest mulig andre tar vaksinen. Sånn med tanke på hvor mange som begrunner valget sitt med at vi ikke vet langtidsbivirkningene og de "vil vente og se". Det er ikke slik at negative langtidseffekter ikke kan gå utover folk uvaksinertener glade i, så nei, det er på ingen måte selvsagt. 4
Gjest Tamsi Skrevet 14. desember 2021 #95 Skrevet 14. desember 2021 Paramount skrev (3 timer siden): Korona får fram det verste søppelet av holdninger i folk. "Det koster oss" .."vi vet hva en slik plass koster" ..litt av noen holdninger av en "helsearbeider". Slike helsearbeidere trenger vi virkelig ikke. Vedkommende bør snarest finne seg en annen jobb, som ikke "koster" så mye. Haha, for all del Som om vi ikke allerede har mangel på helsepersonell. Hele avdelingen min måtte gått på dagen, alle 50. Bare å legge ned hele sykehuset hvis alle som er drittlei og har uttalt seg lignende må bytte jobb. Dette er jo bare vanlig lunsjprat.
Gjest Tamsi Skrevet 14. desember 2021 #96 Skrevet 14. desember 2021 PetterKanin skrev (7 minutter siden): Det er ikke slik at negative langtidseffekter ikke kan gå utover folk uvaksinertener glade i, så nei, det er på ingen måte selvsagt. Ganske så nyttig tenker jeg allikevel det har vært, sånn totalt sett
PetterKanin Skrevet 14. desember 2021 #97 Skrevet 14. desember 2021 Tamsi skrev (5 minutter siden): Haha, for all del Som om vi ikke allerede har mangel på helsepersonell. Hele avdelingen min måtte gått på dagen, alle 50. Bare å legge ned hele sykehuset hvis alle som er drittlei og har uttalt seg lignende må bytte jobb. Dette er jo bare vanlig lunsjprat. Hvis de ikke respekterer sine padienter har de havnet på feil hylle. 2
Gibralfaro Skrevet 14. desember 2021 #98 Skrevet 14. desember 2021 1 minutt siden, PetterKanin said: Hvis de ikke respekterer sine padienter har de havnet på feil hylle. Jeg synes heller det understreker alvoret i situasjonen, som rundt 110.000 nordmenn over 45 år ikke har sett. 4
Gjest Tamsi Skrevet 14. desember 2021 #99 Skrevet 14. desember 2021 PetterKanin skrev (1 minutt siden): Hvis de ikke respekterer sine padienter har de havnet på feil hylle. Man trenger ikke respektere noen for å behandle dem eller opptre profesjonelt i øyeblikket. Har møtt nok av fyllekjørere, slibrige menn, slåsskjemper og kriminelle til å øve meg på det.
PetterKanin Skrevet 14. desember 2021 #100 Skrevet 14. desember 2021 (endret) Tamsi skrev (2 minutter siden): Man trenger ikke respektere noen for å behandle dem eller opptre profesjonelt i øyeblikket. Har møtt nok av fyllekjørere, slibrige menn, slåsskjemper og kriminelle til å øve meg på det. Jo, det trenger man. Klarer man ikke se mennesket bak er man ikke ikke på øangt næt profesjonell nok. Og ja, det kan nok være svært vanskelig til tider, så da må man i allefall være i stand til en av de øvelsene som krever allet minst i en slik sammenheng, slik som denne. Endret 14. desember 2021 av PetterKanin 2
Fremhevede innlegg