AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #1 Skrevet 14. desember 2021 Hei! Akkurat laget meg bruker her inne for å prøve å få noen råd, kanskje noen har vært i lignende situasjon. Jeg er en ung jente som satt inn en tampong på fredag, glemte litt at den var der og skulle ta den ut 8 timer senere ca da jeg kom det på. Da var hele tråden borte og tampongen sporløst forsvunnet. Jeg er dessverre helt sikker på at den ikke har gått ut av seg selv, eller at jeg har glemt meg.. var min første dag med sterk blødning, og nesten til og med hele dagen etterpå kom det ingen blod, så har jo vært noe oppi der som har stoppet opp blødningen da jeg ellers pleier og få kraftige blødninger. Dette har skjedd en gang før da den var helt sporløst forsvunnet og tråden også. Begynte å tvile på om den virkelig var der. Skulle da til lege men rett før etter 2 dager ca kom den ut av seg selv. Vet det er farlig og gå med den lenger enn 8 timer, men det gjorde at jeg ville se ann til mandag morning om den kom ut eller ikke. I går på mandag var den enda vekke, og fikk hastetime til lege. Hadde en sånn forferdelig vond undersøkelse, og legen mente først at h*n kunne se den, men så kunne h*n ikke det lengre etter mye graving. Har en følelse på at den ble dyttet ennå lenger opp. H*n sa at skjeden min var ganske dyp, og vanskelig å komme til, og klarte dermed ikke å finne den.. ville henvise meg til gynekolog samme dag på sykehus, da de ikke hadde tilstrekkelig instrumenter tilgjengelig på legekontor, men dette ble avvist. Skal tilbake igjen til en annen lege idag for nytt forsøk på å prøve å finne den. Har hatt kraftig hodepine og diaré nå ikveld/natt. Ikke feber ennå. Legevakt mente vente til legetime, ringe hvis jeg blir verre. Noen som har vært i samme situasjon der den rett og slett har forsvunnet langt oppi der?😱 Anonymkode: 366cb...f19
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #2 Skrevet 14. desember 2021 En jeg kjenner opplevde det og hun fikk den ut på legevakta. Vær forsiktig for du kan få blodforgiftning og det kan komme så brått på at du blir alvorlig syk i løpet av minutter. Høres helt utrolig ut at ikke du ble tatt inn akutt. Sikker på at den ikke har blitt presset ut når du har vert på do? Du burde iallefall slutte å bruke ob når dette skjer gjentatte ganger. Anonymkode: 26645...174 10
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #3 Skrevet 14. desember 2021 Kom deg på akutten! Det kan være blodforgiftning du har! Krev å få komme inn Anonymkode: 91ed1...2d8 4
Brukerjenta120 Skrevet 14. desember 2021 #4 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): En jeg kjenner opplevde det og hun fikk den ut på legevakta. Vær forsiktig for du kan få blodforgiftning og det kan komme så brått på at du blir alvorlig syk i løpet av minutter. Høres helt utrolig ut at ikke du ble tatt inn akutt. Sikker på at den ikke har blitt presset ut når du har vert på do? Du burde iallefall slutte å bruke ob når dette skjer gjentatte ganger. Anonymkode: 26645...174 Uff.. Ja skjønner ikke helt vitsen med at de ville at jeg skulle komme tilbake til samme legekontoret dagen etter for at en annen lege skulle prøve å gjøre undersøkelse der, når første legen sa at dem ikke hadde instrumenter der.. Er sent på dagen imorgen også så føler ikke det blir prioritert. Sykehuset som hadde avvist om gynekolog undersøkelse der tydeligvis! Dette fikk jeg vite etter å ha sittet og ventet der i over en time på hva vi skulle gjøre. Skal hvertfall aldri bruke ob igjen Er ganske sikker på det ja siden jeg ikke hadde noe blødninger i mange timer etterpå, så var jo noe der som har stoppet den
Brukerjenta120 Skrevet 14. desember 2021 #5 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kom deg på akutten! Det kan være blodforgiftning du har! Krev å få komme inn Anonymkode: 91ed1...2d8 Ja skal ringe dem nå igjen!😣
Silva Pluvialis Skrevet 14. desember 2021 #6 Skrevet 14. desember 2021 (endret) https://www.ung.no/oss/yGa9apzmdZZ1tC0nJoH7LG Slik jeg forstår det er det umulig at den forsvinner opp? Men kanskje du har fått infeksjon hvis du har gått med den for lenge. Ring legevakt ❤️ Endret 14. desember 2021 av Gjenferdet 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #7 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Akkurat laget meg bruker her inne for å prøve å få noen råd, kanskje noen har vært i lignende situasjon. Jeg er en ung jente som satt inn en tampong på fredag, glemte litt at den var der og skulle ta den ut 8 timer senere ca da jeg kom det på. Da var hele tråden borte og tampongen sporløst forsvunnet. Jeg er dessverre helt sikker på at den ikke har gått ut av seg selv, eller at jeg har glemt meg.. var min første dag med sterk blødning, og nesten til og med hele dagen etterpå kom det ingen blod, så har jo vært noe oppi der som har stoppet opp blødningen da jeg ellers pleier og få kraftige blødninger. Dette har skjedd en gang før da den var helt sporløst forsvunnet og tråden også. Begynte å tvile på om den virkelig var der. Skulle da til lege men rett før etter 2 dager ca kom den ut av seg selv. Vet det er farlig og gå med den lenger enn 8 timer, men det gjorde at jeg ville se ann til mandag morning om den kom ut eller ikke. I går på mandag var den enda vekke, og fikk hastetime til lege. Hadde en sånn forferdelig vond undersøkelse, og legen mente først at h*n kunne se den, men så kunne h*n ikke det lengre etter mye graving. Har en følelse på at den ble dyttet ennå lenger opp. H*n sa at skjeden min var ganske dyp, og vanskelig å komme til, og klarte dermed ikke å finne den.. ville henvise meg til gynekolog samme dag på sykehus, da de ikke hadde tilstrekkelig instrumenter tilgjengelig på legekontor, men dette ble avvist. Skal tilbake igjen til en annen lege idag for nytt forsøk på å prøve å finne den. Har hatt kraftig hodepine og diaré nå ikveld/natt. Ikke feber ennå. Legevakt mente vente til legetime, ringe hvis jeg blir verre. Noen som har vært i samme situasjon der den rett og slett har forsvunnet langt oppi der?😱 Anonymkode: 366cb...f19 Er det veldig avslørende om det var en han eller hun? Bare slitsomt å lese sånn hele tiden i innlegg når man ikke kan uttrykke seg riktig 👍 Anonymkode: 34e5a...97b 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #8 Skrevet 14. desember 2021 Sett deg på huk på badet og stikk fingrene dine oppi der. Vagina er ikke så stor at man da ikke kan kjenne hele vagina. Du skal kunne kjenne livmortappen med fingertuppene når du sitter på huk. Anonymkode: 4d211...aed 6
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #9 Skrevet 14. desember 2021 I svært få tilfeller det farlig. Slutt å overdriv. Du kommer ikke til å få blodforgiftning. Sett deg på huk, og kjenn etter med den lengste fingeren. Skjeden er 10 cm lang. Så langt forsvinner den ikke. Anonymkode: bbd2c...65c 4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #10 Skrevet 14. desember 2021 Skal ikke være nødvendig med lege eller legevakt. Men du må jo tørre å grave litt inni der. Den kan ikke forsvinne noe annet sted enn i skjeden. Finner du den ikke så er den ramlet ut (kan skje om du blør mye), eller så har du glemt at du tok den ut. Synes det høres rart ut at legen ikke fant den om den var der. Er ikke SÅ stort der inne liksom. Maks 20 cm dypt og sannsynligvis en del kortere. (Lurer på om det er trollunger her) Anonymkode: 5cec1...df0 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #11 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skal ikke være nødvendig med lege eller legevakt. Men du må jo tørre å grave litt inni der. Den kan ikke forsvinne noe annet sted enn i skjeden. Finner du den ikke så er den ramlet ut (kan skje om du blør mye), eller så har du glemt at du tok den ut. Synes det høres rart ut at legen ikke fant den om den var der. Er ikke SÅ stort der inne liksom. Maks 20 cm dypt og sannsynligvis en del kortere. (Lurer på om det er trollunger her) Anonymkode: 5cec1...df0 Vagina er i snitt 8 cm, ikke 20.... Anonymkode: 4d211...aed 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #12 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Vagina er i snitt 8 cm, ikke 20.... Anonymkode: 4d211...aed Den må jo nødvendigvis være dypere når enkelte kan ha sex med menn med 20 cm penis. Vet den er tøyelig, men likevel- er nok lengre. Uansett ts: anbefaler deg menskopp heretter. Veldig deilig når man får dreisen på det, slipper å skifte så ofte Anonymkode: b341c...485 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #13 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Den må jo nødvendigvis være dypere når enkelte kan ha sex med menn med 20 cm penis. Vet den er tøyelig, men likevel- er nok lengre. Uansett ts: anbefaler deg menskopp heretter. Veldig deilig når man får dreisen på det, slipper å skifte så ofte Anonymkode: b341c...485 Da må du nok google litt om vagina Gjennomsnittet er nemlig 8 cm. Hvis du hadde gjort gynekologiske undersøkelser på kvinner hadde du nok sett at kvinner som ikke er kåt ikke har en vagina på 20 cm Kanskje max 10. Derfor kan man nettopp kjenne livmortappen med fingertuppen når man setter seg på huk. Anonymkode: 4d211...aed 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #14 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): I svært få tilfeller det farlig. Slutt å overdriv. Du kommer ikke til å få blodforgiftning. Sett deg på huk, og kjenn etter med den lengste fingeren. Skjeden er 10 cm lang. Så langt forsvinner den ikke. Anonymkode: bbd2c...65c Hva faen? Man kan få tampongsyndrom og blodforgiftning og det advares på alle tampongpakker om dette at det er farlig å ha den der mer enn 8 timer fordi man kan få TSS "Toksisk sjokksyndrom (TSS) er en sjelden, men alvorlig tilstand, som skyldes giftstoffer fra streptokokk- eller stafylokokkbakterier. Tilstanden kjennetegnes av hurtig innsettende høy feber, oppkast, diaré, sår hals, muskelsmerter og hodepine. TSS kan angripe de fleste organer i kroppen og kan i løpet av 24 til 72 timer bli livstruende dersom rask behandling ikke igangsettes. Tilstanden er vanligst hos kvinner som hadde hatt tampong liggende inne lenge." Fra Norsk helseinstitutt Anonymkode: df7fb...15e 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #15 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Den må jo nødvendigvis være dypere når enkelte kan ha sex med menn med 20 cm penis. Vet den er tøyelig, men likevel- er nok lengre. Anonymkode: b341c...485 Vagina i opphisset tilstand ja. Med en tampong inni har man ikke akuratt vært gjennom 40 min deilig foreplay og er sprengkåt av å ha noe på størrelse med lillefinger inni der. Anonymkode: df7fb...15e 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #16 Skrevet 14. desember 2021 Sett deg på huk på gulvet og press godt nedover i skjeden. Kjenner du den overhodet ikke noe sted, når du beveger finger godt rundt overalt? Press ned godt mens du kjenner etter. Om du faktisk glemmer og i tillegg ikke får tak i dem kan du ikke bruke. Anonymkode: cc684...415 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #17 Skrevet 14. desember 2021 Hvordan forsvinner tråden også oppi der? Jeg sliter med å skjønne det... Pleier du å ha tråden på innsiden? Anonymkode: 2ad03...f59
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #18 Skrevet 14. desember 2021 Det er klin umulig at både tampong og tråd forsvinner oppi der. Enten har du ikke satt den inn eller så har den forsvunnet nedi do når du har gjort ditt fornødne. Anonymkode: 82c19...7aa 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #19 Skrevet 14. desember 2021 Det er noen ganger man glemmer å trekke ut tråden før man setter i da. Det har jeg gjort😅 Også trodde jeg at jeg hadde tatt den ut, da det ikke var noen tråd, og puttet en tampong til inn der.. Den satt der inne i over en uke, før jeg fikk merkelig utflod, og sjekket. Da kjente jeg litt av den, men fikk ikke tak på hverken den eller tråden. Og jeg prøvde å sitte i dusjen leenge, og gravde, og prøvde å «føde den ut». Men det var faktisk helt umulig, så jeg måtte på legevakt og få den fjernet. Og da sa de at jeg bare måtte komme inn med engang pga faren for TSS Anonymkode: 3d9a8...80b 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #20 Skrevet 14. desember 2021 Jeg synes det er veldig rart at legen ikke så den også ga opp. Og veldig rart at gyn.pol ikke ville ta deg inn, da det ikke er bra å ha den i for lenge. Den kan bøye seg og legge seg på tvers og derfor blir umulig for deg selv å kjenne, men rart at legen ikke klarte det. Anonymkode: c61a7...230
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå