Gå til innhold

Brystreduksjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, skal på konsultasjon for brystreduksjon på fredag. Til dere som har vært igjennom det, hva bør jeg huske å spørre om? Alt fra sårstell til sykemelding..

Takk for svar😃

Anonymkode: f6741...b80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få avklart om det er et telefon nummer du kan nå de på, uansett hvilken tid på døgnet! De fleste gir dette ut, men det kan også være fort gjort å glemme det

Greit å ha noen å ringe om det skjer noe eller om du bekymrer deg. Og bare å ha muligheten hjelper også

Anonymkode: e488a...137

Skrevet

Spør om du skal la såret være bløtt og rense det, eller om det skal danne seg skorpe og at du skal la det være i fred. Spør når du kan begynne med arr krem. Råder deg å handle inn arr krem på forhånd, for den kommer du til å ville ha senere 😅

Om det er sting, spør om det vil være kirurgen selv som fjerner disse om et par uker, eller om det er en sykepleier. Bare greit å vite, slik at man ikke forbereder seg på noe annet

Skrevet

Spør ang matinntak i tiden etter operasjonen. Jeg ble ikke fortalt dette men fant ut i senere tid at man skal unngå mye salt mat. Og ikke bruke nikotin! Da kan man få styggere arr

Skrevet

Jeg jobber som spl og var tilbake i jobb etter 10 dager. Gjorde løft i tillegg. Alle tråder er innvendige og skal ikke fjernes. Man skal tape i minimum 3 mnd etterpå for å få penest mulig arr. Mine er bare tynne hvite streker. Alle sår behandles tørt. Med tørre kompresser. De er som regel vanntette. De skal sitte så lenge som mulig hvis de ikke er gjennomblødd. 

Anonymkode: c5a7d...e6f

Skrevet

På operasjonsdagen vil du (mest sannsynlig) få masse info. På konsultasjonen snakket jeg med kirurg om ønsket størrelse. Det er et visst krav til hva de MÅ fjerne hvis operasjonen skal dekkes av det offentlige, og jeg fikk avklart med kirurg at ønsket størrelse var realistisk, med tanke på hva de måtte fjerne. Øvrige spørsmål og problemstillinger tok jeg på selve operasjonsdagen. 

Jeg ble operert på Aleris og fikk mye info på papir - og det var veldig greit. Da kunne jeg lese infoen om og om igjen hvis jeg ble usikker på noe. 

Anonymkode: 85012...f48

Skrevet

Vær forberedt på rimelig store og synlige arr som går rundt og ned fra brystvorten. Sjekk før og etter bilder på google. Har ei venninne som angret dypt 

Anonymkode: 83cc2...1b7

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke komme på noe, men tok i 2020. Er veldig fornøyd 😊

Anonymkode: fbd77...5ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...