Gå til innhold

Vaksinering av barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Lucille skrev (2 minutter siden):

du har lov å være uenig, men stråmannsargumentasjon er bare bedritent. Jeg har ikke tenkt å ofre noen barn. Det er ikke noe som tilsier at verken sykdommen eller vaksinen er skadelig for barn. Men et stengt samfunn er det. Og jeg ønsker for mine barn at de skal få møte sine eldre slektninger og venner fysisk, og beholde dem i live.

Så du skal holde dine eldre slektninger i livet for alltid? 

Barn kan få lavere immunforsvar og stå dårlig rustet til fremtidige virus hvis de vaksineres. Det sier Bukholm i NHI. 

Koronaviruset, Geir Bukholm | Bukholm om potensielt dårlige utsikter for fremtidige virusvarianter: - En mulighet (nettavisen.no)

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Jytte skrev (På 14.12.2021 den 19.50):

Så du skal holde dine eldre slektninger i livet for alltid? 

Barn kan få lavere immunforsvar og stå dårlig rustet til fremtidige virus hvis de vaksineres. Det sier Bukholm i NHI. 

Koronaviruset, Geir Bukholm | Bukholm om potensielt dårlige utsikter for fremtidige virusvarianter: - En mulighet (nettavisen.no)

ja jeg forventer evig liv for dem, og vil ofre barn og geitekillinger for å oppnå det. Det var vel nøyaktig det jeg skrev 🙄

#stråmann

Tar med et sitat fra artikkelen du lenket til:

- Vi er ikke veldig bekymret, men det er løftet som en mulighet. Det som er fint med mRNA-vaksinene vi har nå, er at de gir en betydelig grad av cellulær respons. Det gir en større bredde enn for eksempel influensavaksinen, som en typisk smal vaksinerespons, forteller assisterende FHI-direktør Geir Bukholm til Nettavisen.

Endret av Marcie
  • Liker 1
Skrevet
Lucille skrev (11 minutter siden):

ja jeg forventer evig liv for dem, og vil ofre barn og geitekillinger for å oppnå det. Det var vel nøyaktig det jeg skrev 🙄

#stråmann

Tar med et sitat fra artikkelen du lenket til:

- Vi er ikke veldig bekymret, men det er løftet som en mulighet. Det som er fint med mRNA-vaksinene vi har nå, er at de gir en betydelig grad av cellulær respons. Det gir en større bredde enn for eksempel influensavaksinen, som en typisk smal vaksinerespons, forteller assisterende FHI-direktør Geir Bukholm til Nettavisen.

sitat: 

- Vi ser jo det av barn som blir vaksinert med den (influensavaksinen, red.anm.) har enda større behov for å re-vaksineres når det kommer nye influensavarianter, nettopp fordi bredden i immunresponsen ikke er god nok, fortsetter Bukholm.

Likevel kan ikke FHI utelukke at vaksinering av barn med koronavaksiner kan føre til en dårligere immunrespons mot ulike varianter av viruset barnet vil støte på senere i livet. Det kontra om barnet i stedet hadde gjennomgått asymptomatiske eller milde koronainfeksjoner i ung alder.

• Liker 7
Skrevet

Tråden er ryddet for kommentar til moderering. Elaine Marley, mod.

Skrevet

No har dei byrja vaksinere 5-12 år globalt. FHI har ikkje tatt stilling endå.

• Opprett ny...