Gå til innhold

Therese Lien

supermamz

Anbefalte innlegg

Japp skrev (Akkurat nå):

Tja, det har jo ikke kommet frem av seg selv. Hvis ingen hadde fulgt de og annonsører ikke hadde brukt de så ville de ikke kunne livnære seg (og vel så det) på det.

Det er jeg klar over. 
Systemet er sånn, og det er like patetisk som selve «yrket»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sprite skrev (9 minutter siden):

Jeg kommer A L D R I til å respektere de som har dette som jobb. Og jeg bruker ordet jobb ironisk her. 
Jeg kommer A L D R I til å la være å dømme de som «jobber» med dette. 
Det er ikke en jobb. Det er en idiotisk patetisk ting som har kommet frem av folk som er late og ikke gidder å gjøre noe skikkelig.

Og ikke få meg til å begynne med at de tjener såpass som de gjør. 
Det er et HÅN mot sykehusansatte,barnehagearbeidere,butikkansatte etc. 

De som holder landet igang! 
Så ikke snakk til meg om å passe meg ang snakk om dette «yrket». Det er patetisk! 

Enten du liker det eller ikke så er de også med og holder landet i gang, betaler skatt. 

Om du velger og la de være et hån mot deg som har valgt et annet yrke så er det takk og lov frivillig å være influencer for de som ønsker å prøve det. Er glad jeg ikke er det, er stolt autorisert helsepersonell, men lar meg heldigvis ikke hånes av den grunn. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (2 minutter siden):

Enten du liker det eller ikke så er de også med og holder landet i gang, betaler skatt. 

Om du velger og la de være et hån mot deg som har valgt et annet yrke så er det takk og lov frivillig å være influencer for de som ønsker å prøve det. Er glad jeg ikke er det, er stolt autorisert helsepersonell, men lar meg heldigvis ikke hånes av den grunn. 

Ok? Dette svaret ga meg absolutt ingenting bortsett fra at det viser meg hvor høyt oppe på hesten din du sitter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprite skrev (7 minutter siden):

Det er jeg klar over. 
Systemet er sånn, og det er like patetisk som selve «yrket»

Det vil vel alltid være yrker/bransjer som noen kan se på som unødvendig. 

Siden du misliker det så sterkt, kan jeg spørre om hva du gjør for å gjøre noe med saken utover å være irritert på yrket her inne?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp skrev (Akkurat nå):

Det vil vel alltid være yrker/bransjer som noen kan se på som unødvendig. 

Siden du misliker det så sterkt, kan jeg spørre om hva du gjør for å gjøre noe med saken utover å være irritert på yrket her inne?

Hva jeg gjør? Hva kan man gjøre?  La være å kjøpe noe fra disse idiotene? Hva mer Kan man gjøre? Let me know !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprite skrev (Akkurat nå):

Hva jeg gjør? Hva kan man gjøre?  La være å kjøpe noe fra disse idiotene? Hva mer Kan man gjøre? Let me know !

Idioter? Det var jo også en måte å betegne folk man ikke kjenner.

Nei, altså jeg spurte deg om det jeg. Jeg har ikke noe svar på hvordan influenser bransjen skal bli borte, men jeg er heller ikke så sint på de som er i bransjen.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Japp skrev (Akkurat nå):

Idioter? Det var jo også en måte å betegne folk man ikke kjenner.

Nei, altså jeg spurte deg om det jeg. Jeg har ikke noe svar på hvordan influenser bransjen skal bli borte, men jeg er heller ikke så sint på de som er i bransjen.

Nei om noen vet så Fortell gjerne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo slik at verden er ikke rettferdig. Det finnes forballspillere som tjener millioner bare for å være i en ball, andre som er født inn i rikdom, millioner av mennesker jobber hele døgnet bare for å brødfø seg og familien, og andre opplever de sliter daglig med harde jobber og såvidt får det til å gå rundt

Jobber selv i helsevesenet og tjener veldig lite i forhold til f.eks Therese. Ville jeg byttet? Tja, lønn, arbeidsdager og slik kanskje, men aldri i livet ville jeg eksponert meg selv på dette viset til «hele verden» . Hun har tatt dette valget og gir med det underholdning til mange som synes det er en grei avkobling fra en travel hverdag å se på lett underholdning. Hun tjener sine egne penger og bidrar med det godt inn i statskassen.

Firmaet hun selger klær gjennom bidrar med penger til gode saker og neida, de utvikler ikke egne produkter, men selger likevel som bare det.
Må legge til at det samme gjør de fleste bedrifter. Har selv en lampe kjøpt på IKEA som jeg syntes var fin. Så kom ett mer fornemt familiemedlem på besøk og trodde det var en designlampe til 50 000,- Vet nærmer undersøkelse var disse to utrolig like, og slike likheter vil det være i alt fra lamper, sko, arkitekthus og tekniske dupeditter. Vi er ett hermesamfunn og sånn er det bare. 

Så kan man gjerne synes at det er ekkelt og klein at Therese blir sliten av å få ett nytt bord. Likevel har hun såpass mange følgere at det har betalt det fine bordet og disney turen. Avfølg om du synes det er så teit. For min del følger jeg hverken Sarah eller Monica lenger da jeg ikke liker måter de fremstår på (og hvem de eksponerer) men heldigvis så tar det meg ett sekund å avfølge. Råder mange av dere andre til å gjøre det samme og slippe daglige frustrasjoner og sjalusiutbrudd. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvario skrev (2 minutter siden):

Nå er det jo slik at verden er ikke rettferdig. Det finnes forballspillere som tjener millioner bare for å være i en ball, andre som er født inn i rikdom, millioner av mennesker jobber hele døgnet bare for å brødfø seg og familien, og andre opplever de sliter daglig med harde jobber og såvidt får det til å gå rundt

Jobber selv i helsevesenet og tjener veldig lite i forhold til f.eks Therese. Ville jeg byttet? Tja, lønn, arbeidsdager og slik kanskje, men aldri i livet ville jeg eksponert meg selv på dette viset til «hele verden» . Hun har tatt dette valget og gir med det underholdning til mange som synes det er en grei avkobling fra en travel hverdag å se på lett underholdning. Hun tjener sine egne penger og bidrar med det godt inn i statskassen.

Firmaet hun selger klær gjennom bidrar med penger til gode saker og neida, de utvikler ikke egne produkter, men selger likevel som bare det.
Må legge til at det samme gjør de fleste bedrifter. Har selv en lampe kjøpt på IKEA som jeg syntes var fin. Så kom ett mer fornemt familiemedlem på besøk og trodde det var en designlampe til 50 000,- Vet nærmer undersøkelse var disse to utrolig like, og slike likheter vil det være i alt fra lamper, sko, arkitekthus og tekniske dupeditter. Vi er ett hermesamfunn og sånn er det bare. 

Så kan man gjerne synes at det er ekkelt og klein at Therese blir sliten av å få ett nytt bord. Likevel har hun såpass mange følgere at det har betalt det fine bordet og disney turen. Avfølg om du synes det er så teit. For min del følger jeg hverken Sarah eller Monica lenger da jeg ikke liker måter de fremstår på (og hvem de eksponerer) men heldigvis så tar det meg ett sekund å avfølge. Råder mange av dere andre til å gjøre det samme og slippe daglige frustrasjoner og sjalusiutbrudd. 

Ahh. Det gode gamle sjalusikortet. 
Never gets old🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprite skrev (10 minutter siden):

Ok? Dette svaret ga meg absolutt ingenting bortsett fra at det viser meg hvor høyt oppe på hesten din du sitter. 

At de også er med og holder landet i gang? Det ga deg ingenting? Greit du ikke er enig, men det er kun fakta. At mine tanker ikke ha deg noe, helt ok, ikke noe nytt. 

Hvem er det som sitter og slakter andres yrke? Og ser ned på andre pga det? Ikke jeg, så hvem sitter på sin høye hest? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvario skrev (16 minutter siden):

Så godt og realt oppsummert!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprite skrev (14 minutter siden):

Ahh. Det gode gamle sjalusikortet. 
Never gets old🤣

Jeg fikk mye mer ut av det innlegget enn sjalusikort. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (19 minutter siden):

At de også er med og holder landet i gang? Det ga deg ingenting? Greit du ikke er enig, men det er kun fakta. At mine tanker ikke ha deg noe, helt ok, ikke noe nytt. 

Hvem er det som sitter og slakter andres yrke? Og ser ned på andre pga det? Ikke jeg, så hvem sitter på sin høye hest? 

Holder landet i gang? Hvordan det? Uføretrygdede sosialklienter betaler også skatt, men de holder jo ikke landet i gang ( og nei jeg har ikke noe imot denne gruppen) Og ingenting av det influencere gjør er samfunnsnyttig. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nussepus skrev (3 minutter siden):

Holder landet i gang? Hvordan det? Uføretrygdede sosialklienter betaler også skatt, men de holder jo ikke landet i gang ( og nei jeg har ikke noe imot denne gruppen) Og ingenting av det influencere gjør er samfunnsnyttig. 

Inntektene til influensere er gjerne høyere enn mye andre inntekter og dermed innebærer det jo flere skatteinntekter. Og noen av influensere gir penger til gode saker.

Jeg sier ikke at bransjen kun er fryd og gammen, men det kan ikke stikkes under en stol at det faktisk genererer skatteinntekter til landet vårt.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley
Sprite skrev (1 time siden):

Jeg kommer A L D R I til å respektere de som har dette som jobb. Og jeg bruker ordet jobb ironisk her. 
Jeg kommer A L D R I til å la være å dømme de som «jobber» med dette. 
Det er ikke en jobb. Det er en idiotisk patetisk ting som har kommet frem av folk som er late og ikke gidder å gjøre noe skikkelig.

Og ikke få meg til å begynne med at de tjener såpass som de gjør. 
Det er et HÅN mot sykehusansatte,barnehagearbeidere,butikkansatte etc. 

De som holder landet igang! 
Så ikke snakk til meg om å passe meg ang snakk om dette «yrket». Det er patetisk! 

Men hvem skal avgjøre hva som er en «ordentlig» jobb? Jeg vet ikke helt om jeg ville sagt at influensere er late, for det har vi vel lite forutsetninger for å faktisk vurdere. De som tjener bra med penger på det har skjønt hvilket potensiale det ligger i å være det og har sånn sett funnet seg en gullgruve. Og så kan veien dit bestå at mindre heldige og noen ganger uetiske eller ulovlige ting (thinspo, sharenting, overforbruk, manglende merking av reklame etc.). Og det siste er jeg enig i bør kritiseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (45 minutter siden):

Ja, er med og holder landet i gang, på lik linje med andre yrker, enten man liker det eller ikke...... 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lily Of the Valley skrev (33 minutter siden):

Generelt sett tenker jeg at det er en forskjell på å snakke ned andre bare for å gjøre det og det å kritisere influensere som enten bryter lovverk eller driver uetisk. Det er nå engang slik at om man velger et liv som influenser, så må man tåle kritikk av den virksomheten man driver. 

Hun har da strengt ikke brutt lovverket? Hvilken lover har hun brutt?

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (9 minutter siden):

Ja, er med og holder landet i gang, på lik linje med andre yrker, enten man liker det eller ikke...... 

på hvilken måte? På å selge dyrt kinaræl oppegående folk absolutt ikke kjøper? 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley
Blue Berry skrev (17 minutter siden):

Hun har da strengt ikke brutt lovverket? Hvilken lover har hun brutt?

Jeg skriver generelt sett. Ikke om denne personen spesielt. Mitt poeng er at det må være legitimt å kritisere influensere. Men er selvsagt imot usaklige angrep 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (1 time siden):

på hvilken måte? På å selge dyrt kinaræl oppegående folk absolutt ikke kjøper? 

Ved å tjene penger på det de jobber med og bidra til skatteinntekter. Det er jo faktisk fakta enten man liker det de holder på med eller ikke 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...