Gå til innhold

Therese Lien

supermamz

Anbefalte innlegg

Vinterland skrev (12 minutter siden):

Det kommer nok på hva du velger å skrive til influenseren? Hvis DU skriver til en person er DU den som har tatt førstegangs kontakt med den personen. Om influenseren da velger å svare deg, offentlig eller ikke er nå da opp til influenseren . Ikke deg, du tok jo valget ved å sende meldingen, eller? 

Problemet er at det finnes i praksis ingen måte å gi tilbakemeldinger, input eller kritikk til en influenser uten å bli hengt ut med navn og rykte. Selv TL har lagt ut snapper hun har fått av følgere (med fornavn og profilbilde) hvor en helt grei tilbakemelding latterliggjøres og målet åpenbart er å henge ut brukeren/meningen.

Jeg kan godt ha en ærlig diskusjon med en influenser med fullt navn oss i mellom, men jeg stoler ikke på at influensere generelt ikke sekundet jeg snur ryggen til bruker navn, bilde og melding for å drite meg ut og høste sympati.

Så hvorfor skal jeg ta den risikoen og være avhengig av dagsformen eller tolkingen til influenseren?

Selv TL har jo tidligere lagt ut spørsmål til følgerene sine, og når hun får noe som er kritikk så bruker hun det til innhold. Med navn. Og alt.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vinterland skrev (43 minutter siden):

Gi opp snart? Har jo fortsatt ikke fått svar på spørsmålet som er nokså enkelt å få svar på. Ingen grunn til stygt språk her for det du. 

Hvorfor «avfølge» noen , for så å ha så mange meninger om en person? 

Skal svare deg med t-skje så raskt du klarer å formulere en fornuftig årsak til at du så sterk etterspør noe ganske så urelevant for både meningene mine og trådens tema. Er det ulovlig å ha meninger om andres jobb selv om man ikke følger dem? Får man ikke ha mening om hvordan andre yrker utøver sin jobb uten å ha tilknytning til selve mennesket eller yrket man har en mening om? Please, kom med noe vettugt så skal jeg mate deg med glede🤭

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterland skrev (43 minutter siden):

Personen kommer med påstander , da er det naturlig å spørre om opphavet til påstanden ? Det er ikke et skikkelig vanskelig eksamen spørsmål som skal besvares her, kun sannheten. 

Rams opp alle påstandene du mener jeg kommer med, og hvorfor de må ha en kildehenvisnig, grunnlag, whatever så skal jeg svare deg. Vi kan være saklig eller usaklig, det er helt opp til deg fruen fra Hadeland..ops mener Vinterland🤭

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (43 minutter siden):

Sånn som mange influensere deretter henger ut vedkommende som de ikke liker? Nei. Vil du skrive navnet ditt her?

Trollet fra Hadeland sin datter er den beste i landet til å henge ut folk, og at eplet ikke faller langt fra stammen vet vi jo.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (6 minutter siden):

Skal svare deg med t-skje så raskt du klarer å formulere en fornuftig årsak til at du så sterk etterspør noe ganske så urelevant for både meningene mine og trådens tema. Er det ulovlig å ha meninger om andres jobb selv om man ikke følger dem? Får man ikke ha mening om hvordan andre yrker utøver sin jobb uten å ha tilknytning til selve mennesket eller yrket man har en mening om? Please, kom med noe vettugt så skal jeg mate deg med glede🤭

Så vidt meg bekjent er det ingen lov mot det, men føles det riktig eller godt å gjøre det? Bidrar man i samfunnet ved å nedsnakke andre mennesker i deres jobb eller privat liv? 

Det som det finnes lov mot er hatefulle ytringer, mobbing etc. 

Igjen, tenk litt på tanken : Hadde jeg skrevet alt jeg skriver om denne influenseren med mitt eget fulle navn bak? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterland skrev (2 timer siden):

Om du tok det personlig var ikke det meningen😀 
Du trenger ikke takke meg for det, ytringsfrihet i det landet her. 
Du har fortsatt ikke svart meg på hvorfor man skal bry seg om en annen person når du ikke engang følger den personen?  Er det ikke lettere å la den personen være enn å snakke negativt om dem?

Vinterland skrev (24 minutter siden):

Personen kommer med påstander , da er det naturlig å spørre om opphavet til påstanden ? Det er ikke et skikkelig vanskelig eksamen spørsmål som skal besvares her, kun sannheten. 

Og hvorfor jeg må vite det? Jo fordi når man har en påstand om andre mennesker eller ting, som i dette tilfelle er feil lurer jeg på hvor man får den informasjonen fra. Om det er noe man tror, tenker eller har hørt er det vel bedre å si det. 

Og for det andre, disse trådene om diverse influensere handler jo kun om å snakke negativt om dem og deres liv. Såfremt dere ikke kjenner disse privat, så ser dere nok bare en liten del av livet dems gjennom et kamera. De som leser her inne ser brukernavn som nedsnakker andre mennesker støtt og stadig, ville dere turt å satt deres eget navn bak deres egne kommentarer? 

Du spør om HVORFOR PERSONEN SKAL BRY SEG OM EN ANNEN PERSON MAN IKKE EN GANG FØLGER?

Det er ikke noe en person har påstått du har spurt om... 

Igjen, hvorfor skal du vite det? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Xmasclovn skrev (9 minutter siden):

Trollet fra Hadeland sin datter er den beste i landet til å henge ut folk, og at eplet ikke faller langt fra stammen vet vi jo.

Trollet fra Hadeland 😂👏

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterland skrev (6 minutter siden):

Så vidt meg bekjent er det ingen lov mot det, men føles det riktig eller godt å gjøre det? Bidrar man i samfunnet ved å nedsnakke andre mennesker i deres jobb eller privat liv? 

Det som det finnes lov mot er hatefulle ytringer, mobbing etc. 

Igjen, tenk litt på tanken : Hadde jeg skrevet alt jeg skriver om denne influenseren med mitt eget fulle navn bak? 

Bidrar du i samfunnet ved å sitte her?

Om jeg hadde sagt til TL at jeg synes innholdet hennes i SoMe er kjedelig og repeterende, at det gir meg ingenting av i inspirasjon eller lyst å følge under eget navn? Ja. Og at jeg dermed har valgt å avfølge henne til fordel for andre mer givende influensere? Også ja. 

Hvordan vet DU at jeg ikke har gjort det allerede?

Endret av Xmasclovn
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (4 timer siden):

Noen er på'n igjen med å få i gang brukerdebatt. Bare å overse. 

Minner meg alt for mye om en annen bruker som plutselig er borte. Er det samme bruker? 

• Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (1 minutt siden):

Minner meg alt for mye om en annen bruker som plutselig er borte. Er det samme bruker? 

I såfall, gansketeit egentlig🙊

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (2 minutter siden):

Det skal man ikke se bort i fra, da det er en ny i tillegg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (36 minutter siden):

Du spør om HVORFOR PERSONEN SKAL BRY SEG OM EN ANNEN PERSON MAN IKKE EN GANG FØLGER?

Det er ikke noe en person har påstått du har spurt om... 

Igjen, hvorfor skal du vite det? 

Bibbi_ skrev (33 minutter siden):

Trollet fra Hadeland 😂👏

Les svaret mitt en gang til så får du svar på ditt spørsmål😀 

Oppdater meg gjerne , men trollet fra Hadeland? Er det et forsøk på mobbing mot noen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (33 minutter siden):

Bidrar du i samfunnet ved å sitte her?

Om jeg hadde sagt til TL at jeg synes innholdet hennes i SoMe er kjedelig og repeterende, at det gir meg ingenting av i inspirasjon eller lyst å følge under eget navn? Ja. Og at jeg dermed har valgt å avfølge henne til fordel for andre mer givende influensere? Også ja. 

Hvordan vet DU at jeg ikke har gjort det allerede?

Ja akkurat nå gjør jeg det, når jeg ser hvilket vepsebol jeg har gått inn i her nå😆

Har du avfulgt, eller ikke? Blir nesten litt forvirrende her. Har du avfulgt kan du vel la være og da😀 

Okey, la oss gi dere en utfordring her nå. Kan dere si 1 positiv ting om TL her nå? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vinterland skrev (8 minutter siden):

Ja akkurat nå gjør jeg det, når jeg ser hvilket vepsebol jeg har gått inn i her nå😆

Har du avfulgt, eller ikke? Blir nesten litt forvirrende her. Har du avfulgt kan du vel la være og da😀 

Okey, la oss gi dere en utfordring her nå. Kan dere si 1 positiv ting om TL her nå? 

Nå følger jeg ikke Therese eller lagt igjen mye kommentarer i tråden her. Men hvorfor kan ikke du lage ett innlegg i tråden her om TL om du liker hva hun driver med, om du føler det er så ufortjent mye negativt? I steden for å gå rett i strupen på brukere her, det blir brukerdebatt når du legger opp til på den måten. Så rapporter de innleggene som du mener strider mot reglene her i tråden på KG. Er sånn det fungerer. Hvis du bare er ute etter enkelte brukere så blir bare tråden stengt ned og rydder for innlegg som du også har brukt tid og energi på å lage. 

Endret av GulleGull
Rettet skrivefeil
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterland skrev (19 minutter siden):

Haha, hvorfor skal vi det? 😂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterland skrev (29 minutter siden):

Driver vi med spørreleken nå? Der du glatt hopper over alle spørsmål stilt til deg, men iherdig stiller alle andre spørsmål. I såfall hvor relevant det for tråden eller bærer frukter for videre diskusjon. Det blir litt kjedelig å svare deg på ting som står svart på hvitt og som du kunne ha fått svar på ved å faktisk lese hva som blir skrevet. 

Og hvorfor skal vi si en positiv ting om TL? Hva er poenget med den utfordringen?

Endret av Xmasclovn
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Bibbi_ skrev (23 minutter siden):

Haha, hvorfor skal vi det? 😂

Hvorfor man skal si noe positivt om noen? Får da lærer man kanskje noe i denne verden her? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterland skrev (47 minutter siden):

Hun er flink til og tur med pelsdotten😊

Endret av elskersommer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (18 minutter siden):

Driver vi med spørreleken nå? Der du glatt hopper over alle spørsmål stilt til deg, men iherdig stiller alle andre spørsmål. I såfall hvor relevant det for tråden eller bærer frukter for videre diskusjon. Det blir litt kjedelig å svare deg på ting som står svart på hvitt og som du kunne ha fått svar på ved å faktisk lese hva som blir skrevet. 

Og hvorfor skal vi si en positiv ting om TL? Hva er poenget med den utfordringen?

Du har fått svar på alle dine spørsmål har du ikke? Jeg venter fremdeles på mine.. Sitter det så langt inne å innrømme at man er et nett-troll ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (2 minutter siden):

Hun er flink til og tur med pelsdotten😊

Bra👍 Bytt ut «pelsdotten» med hunden så får du 6’r😀

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...