Gå til innhold

Therese Lien


supermamz

Anbefalte innlegg

Teflonhjernen skrev (1 time siden):

Det blir nok flashet ut på snap ganske snart vil jeg tro 😉 

Det ligger på Finn. Nr 15 ifølge bildene hun delte nå 👌🏻 Skal være visning den 16.september egentlig, så da har de fått forhandlet seg frem til kjøp uten ordinær budrunde tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klittings skrev (3 minutter siden):

Det ligger på Finn. Nr 15 ifølge bildene hun delte nå 👌🏻 Skal være visning den 16.september egentlig, så da har de fått forhandlet seg frem til kjøp uten ordinær budrunde tydeligvis.

Jepp. Det stemmer. Akkurat samme bilder hun la ut som er i annonsen. Annonsen blir nok snart merket med solgt og visning avlyst pga bud privat. Sabla surt for andre som eventuelt kunne tenkt seg å se på huset. Snakker av erfaring der… Men det er jo lov.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klittings skrev (58 minutter siden):

Det ligger på Finn. Nr 15 ifølge bildene hun delte nå 👌🏻 Skal være visning den 16.september egentlig, så da har de fått forhandlet seg frem til kjøp uten ordinær budrunde tydeligvis.

Hvilke bilder har hun delt? Der hun går tur med hunden hver gang? Eller har hun slettet noe?

Edit. Fikk de opp når man gikk gjennom snap igjen 🤔

Endret av Angel75
La til et avsnitt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig små tomter det er der, under 500 kvm. Bare en liten stripe gress foran huset. Det er jo takterrassen og terrassen med basseng men allikevel lite hage. Men det ser gjennomgående ut for området ut der på kartet.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VildeS skrev (19 minutter siden):

Så utrolig små tomter det er der, under 500 kvm. Bare en liten stripe gress foran huset. Det er jo takterrassen og terrassen med basseng men allikevel lite hage. Men det ser gjennomgående ut for området ut der på kartet.

Det er jo ganske vanlig med mye hus. Det er fortetningspolitikk. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ninaen skrev (1 time siden):

Det er jo ganske vanlig med mye hus. Det er fortetningspolitikk. 

Bare det ikke tar fyr i en av husene en varm og vindfull dag🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (15 minutter siden):

Bare det ikke tar fyr i en av husene en varm og vindfull dag🙈

Ja- fy da har de et problem 😳syns det er rart at man kan bygge så store hus på så små tomter. Må være andre reguleringsbestemmelser på de tomtene der. Her hvor jeg bor, hadde man aldri kunnet bygge på så stor andel av tomtearealet. I boligområdet her så er tomtene dobbelt så store. Og kan ikke se for meg huset vårt på en halvparten så stor tomt, det må bli å bo som sild i tønne 😅 syns forøvrig huset de har kjøpt var fint sånn ellers. Veldig fin fasade på baksiden eller hva man kaller det…? Ser nokså kjedelig ut fra veien- men baksiden var veldig flott! 👌🏻 fin planløsning var det også! Skjønner at de falt for det huset av flere grunner. Ikke minst prismessig. Det første huset de falt for var veldig dyrt. Det var veldig fint, men hadde en merkelig planløsning spør du meg.. Men det hadde en super beliggenhet i front mot vannet. Spennende å se når de flytter, og hvordan de får det der ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frublå skrev (1 minutt siden):

Ja- fy da har de et problem 😳syns det er rart at man kan bygge så store hus på så små tomter. Må være andre reguleringsbestemmelser på de tomtene der. Her hvor jeg bor, hadde man aldri kunnet bygge på så stor andel av tomtearealet. I boligområdet her så er tomtene dobbelt så store. Og kan ikke se for meg huset vårt på en halvparten så stor tomt, det må bli å bo som sild i tønne 😅 syns forøvrig huset de har kjøpt var fint sånn ellers. Veldig fin fasade på baksiden eller hva man kaller det…? Ser nokså kjedelig ut fra veien- men baksiden var veldig flott! 👌🏻 fin planløsning var det også! Skjønner at de falt for det huset av flere grunner. Ikke minst prismessig. Det første huset de falt for var veldig dyrt. Det var veldig fint, men hadde en merkelig planløsning spør du meg.. Men det hadde en super beliggenhet i front mot vannet. Spennende å se når de flytter, og hvordan de får det der ☺️

Likte også layout og stil. Men liker litt mer luft og natur rundt huset da. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frublå skrev (1 time siden):

Ja- fy da har de et problem 😳syns det er rart at man kan bygge så store hus på så små tomter. Må være andre reguleringsbestemmelser på de tomtene der. Her hvor jeg bor, hadde man aldri kunnet bygge på så stor andel av tomtearealet. I boligområdet her så er tomtene dobbelt så store. Og kan ikke se for meg huset vårt på en halvparten så stor tomt, det må bli å bo som sild i tønne 😅 syns forøvrig huset de har kjøpt var fint sånn ellers. Veldig fin fasade på baksiden eller hva man kaller det…? Ser nokså kjedelig ut fra veien- men baksiden var veldig flott! 👌🏻 fin planløsning var det også! Skjønner at de falt for det huset av flere grunner. Ikke minst prismessig. Det første huset de falt for var veldig dyrt. Det var veldig fint, men hadde en merkelig planløsning spør du meg.. Men det hadde en super beliggenhet i front mot vannet. Spennende å se når de flytter, og hvordan de får det der ☺️

Reguleringsbestemmelsene avhenger av når de er vedtatt og hvilke gjeldende vedtak som ligger til grunn. Nå er det fortetting sin gjelder i alle store/sentrale byer og kommuner. Man løser det ofte ved at disse prosjektene har krav til et felles grøntareal/lekeareal. For selv eneboliger er da ofte del av «fellesprosjekt», selv om det selges som selveier. I motsetning til for 30-50 år siden da «alle» sto for bygging/prosjektering av sitt eget hus. Men helt enig i at det er tett og trangt. Jeg hadde aldri orka å bo sånn. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (9 timer siden):

Bare det ikke tar fyr i en av husene en varm og vindfull dag🙈

Store deler av Norges befolkning bor i blokk, bygårder og rekkehus. Og du bekymrer deg over brannsikkerheten til murhus som står med flere meter mellomrom og er bygget for 12 år siden? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frublå skrev (9 timer siden):

Ja- fy da har de et problem 😳syns det er rart at man kan bygge så store hus på så små tomter. Må være andre reguleringsbestemmelser på de tomtene der. Her hvor jeg bor, hadde man aldri kunnet bygge på så stor andel av tomtearealet. I boligområdet her så er tomtene dobbelt så store. Og kan ikke se for meg huset vårt på en halvparten så stor tomt, det må bli å bo som sild i tønne 😅 syns forøvrig huset de har kjøpt var fint sånn ellers. Veldig fin fasade på baksiden eller hva man kaller det…? Ser nokså kjedelig ut fra veien- men baksiden var veldig flott! 👌🏻 fin planløsning var det også! Skjønner at de falt for det huset av flere grunner. Ikke minst prismessig. Det første huset de falt for var veldig dyrt. Det var veldig fint, men hadde en merkelig planløsning spør du meg.. Men det hadde en super beliggenhet i front mot vannet. Spennende å se når de flytter, og hvordan de får det der ☺️

Therese og familien bor i et byggefelt og i Kristiansand har de rekkehus. Jeg tror de liker å ha folk rundt seg. De har jo nabo-sammenkomster i Våler. Og på Campingen har de masse folk rundt seg. 
Det er helt fantastisk for barn å vokse opp slik.  

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella50 skrev (36 minutter siden):

Therese og familien bor i et byggefelt og i Kristiansand har de rekkehus. Jeg tror de liker å ha folk rundt seg. De har jo nabo-sammenkomster i Våler. Og på Campingen har de masse folk rundt seg. 
Det er helt fantastisk for barn å vokse opp slik.  

Jeg bor også i byggefelt med mange barn som løper inn og ut, men har likevell litt luft rundt eiendommen. Men det er smak og behag det altså. Så da liker de det helt sikkert👌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke bygd så tett som det kanskje se ut som. Det er avstand mellom husene. Det brant faktisk i ett av husene der ute for et par år siden, men var aldri noen fare for husene rundt. 
Det er ikke mye hage, men de fleste av husene har mye terrasser. Huset de har kjøpt er veldig fint, mye finere enn det første de ville ha. 
Det er veldig fint på den delen av Dvergsnes, eneste er at det kan blåse en del der. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella50 skrev (3 timer siden):

Therese og familien bor i et byggefelt og i Kristiansand har de rekkehus. Jeg tror de liker å ha folk rundt seg. De har jo nabo-sammenkomster i Våler. Og på Campingen har de masse folk rundt seg. 
Det er helt fantastisk for barn å vokse opp slik.  

Ja, det var ikke det jeg mente heller.. Da misforsto du meg. Syns husene ligger veldig tett der med veldig små tomter. Men det er selvfølgelig smak og behag. Har ingenting med det å ha folk rundt seg å gjøre. Bor selv i boligfelt og er veldig fornøyd med det på alle måter. Bare at husene her har større tomter- og litt mer luft. Var det jeg mente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VildeS skrev (16 timer siden):

Så utrolig små tomter det er der, under 500 kvm. Bare en liten stripe gress foran huset. Det er jo takterrassen og terrassen med basseng men allikevel lite hage. Men det ser gjennomgående ut for området ut der på kartet.

Så lenge jeg hadde hatt stor takterrasse og en grønn flekk, så hadde jeg vært strålende fornøyd. Liker litt hage, men ikke for mye, så smak og behag :) Vi har i dag enorm hage, og det er mye arbeid. Ikke bruker vi hele hagen heller. Sitter stort sett på terrassen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skulle gjerne bodd sånn😊 drømmer om hus i tettere nabolag og minst mulig hage men stor terrasse 🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frublå skrev (2 timer siden):

Ja, det var ikke det jeg mente heller.. Da misforsto du meg. Syns husene ligger veldig tett der med veldig små tomter. Men det er selvfølgelig smak og behag. Har ingenting med det å ha folk rundt seg å gjøre. Bor selv i boligfelt og er veldig fornøyd med det på alle måter. Bare at husene her har større tomter- og litt mer luft. Var det jeg mente!

Beklager, da misforsto jeg. Det var ikke meningen.  Jeg bor i Bergen. Og her bor vi tett i tett. Og jeg elsker det. Noen foretrekker større tomt, og flytter lengre ut av sentrum. Vi er forskjellige. 😃
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommersalat skrev (På 7.9.2024 den 10.40):

Jepp. Det stemmer. Akkurat samme bilder hun la ut som er i annonsen. Annonsen blir nok snart merket med solgt og visning avlyst pga bud privat. Sabla surt for andre som eventuelt kunne tenkt seg å se på huset. Snakker av erfaring der… Men det er jo lov.

Har noen link til annonsen? Finner det ikke på Finn - verken til salgs eller solgte boliger…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...