Gå til innhold

Therese Lien

supermamz

Anbefalte innlegg

Mammairene skrev (3 timer siden):

Ja er nok lurt å droppe butikk. Jo bedre. Men har forstått dette er laget i Kina så synes prisen er høy. 

Det til Monica er nok sikkert produsert på samme sted som TL og SE sitt. Men snitt og utseende på kjolene ser mye penere ut. Men helt klart dyrt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mammairene
elskersommer skrev (4 timer siden):

Det til Monica er nok sikkert produsert på samme sted som TL og SE sitt. Men snitt og utseende på kjolene ser mye penere ut. Men helt klart dyrt

Bare husker jeg så en snap at mannen til Monica besøkte Kina. Derfor jeg trodde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kittkatt
Mammairene skrev (1 time siden):

Bare husker jeg så en snap at mannen til Monica besøkte Kina. Derfor jeg trodde det.

Men… dere er klar over at store messer for denne type produksjon ofte er i land som Kina? Som er det han var på på et tidspunkt. Klær laget i Kina er ikke automatisk synonymt med dårlig kvalitet. Det er en myte fra fortiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kittkatt skrev (På 15.6.2024 den 1.01):

Denne hageserien får jeg litt noia av. Den er så klein, og jeg klarer ikke å se på eller ta det seriøst. 🫡

Har sett et par episoder - helt merkelig og kaotisk prosjekt! 

Hun som er med, er det hun samme som har skrevet bok med Stine Skovli (mulig jeg husker etternavnet til Stine feil)? Stine er så utrolig flink, hun har virkelig et bra konsept og jeg tror boka hun gir ut nå er kjempebra. Men blir så skuffet hvis det er samme dame…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Ellevill said:

Har sett et par episoder - helt merkelig og kaotisk prosjekt! 

Hun som er med, er det hun samme som har skrevet bok med Stine Skovli (mulig jeg husker etternavnet til Stine feil)? Stine er så utrolig flink, hun har virkelig et bra konsept og jeg tror boka hun gir ut nå er kjempebra. Men blir så skuffet hvis det er samme dame…

Det er samme dame ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser litt på siden til By Lien. Å på de siste 12 kjolene som hun har hatt slipp på så er det kun 1 kjole som har solgt ut og kun 4 størrelser på 12 kjoler som er solgt ut.

Så hun har ett stort varelager igjen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unodostrez

Bare det å stille opp i en sånn artikkel viser behovet for å bevise noe….. Herlighet så flaut! Se også Yummymummy på snap idag. Veldig relevant mtp Lien og Sara 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unodostrez skrev (13 minutter siden):

Bare det å stille opp i en sånn artikkel viser behovet for å bevise noe….. Herlighet så flaut! Se også Yummymummy på snap idag. Veldig relevant mtp Lien og Sara 

Tviler sterkt på at hun har ringt avisen for å få de til å skrive dette da. Journalister ringer opp folk for å få kommentarer og lager sin historie og overskrift ut fra dette.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unodostrez
yesmam skrev (1 minutt siden):

Tviler sterkt på at hun har ringt avisen for å få de til å skrive dette da. Journalister ringer opp folk for å få kommentarer og lager sin historie og overskrift ut fra dette.

Og da kan man vel strengt tatt begrense hva man svarer…… 

evt velge fullt kjør, med bilder med hund 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yesmam skrev (7 minutter siden):

Joda.

Men det er opp til Therese da å ta stilling til å uttale seg eller velge å svare med "ingen kommentar" eller lignende. Det har hun åpenbart ikke gjort. For her har hun både uttalt seg og samtykket til trykk med bilde.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (1 minutt siden):

Joda.

Men det er opp til Therese da å ta stilling til å uttale seg eller velge å svare med "ingen kommentar" eller lignende. Det har hun åpenbart ikke gjort. For her har hun både uttalt seg og samtykket til trykk med bilde.

Selvsagt kommenterer hun om hun blir spurt. Det er jo god reklame for henne det. Skulle likt å sett de som ber om å få kommentert bra tall og de sier ingen kommentar......

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unodostrez skrev (9 minutter siden):

Og da kan man vel strengt tatt begrense hva man svarer…… 

evt velge fullt kjør, med bilder med hund 

Tror nok de fra avisa velger bilder jeg, sikkert noe de har i arkivet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

yesmam skrev (34 minutter siden):

Selvsagt kommenterer hun om hun blir spurt. Det er jo god reklame for henne det. Skulle likt å sett de som ber om å få kommentert bra tall og de sier ingen kommentar......

Nei det er ikke selvsagt, og jeg synes ikke dette er god reklame. Generelt sett vil jeg påstå at å hevde seg selv ved å rakke ned på andre er dårlig reklame og noe enhver bedriftseier bør avstå fra å gjøre. Har man ikke noen argument som står for seg selv uten å vise at en tjener mer enn "konkurrenten" så har man i bunn og grunn ingenting å fare med.

I praksis så driter hun seg ut her. Som jeg viste til tidligere så er den store forskjellen i omsetning på hele 2,4% - samtidig som at Therese sin bedrift er vesentlig mer sårbar økonomisk og har dårligere likviditet i forhold til den hun sammenligner seg med. Så hele forsøket faller jo i fisk.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (12 minutter siden):

Nei det er ikke selvsagt, og jeg synes ikke dette er god reklame. Generelt sett vil jeg påstå at å hevde seg selv ved å rakke ned på andre er dårlig reklame og noe enhver bedriftseier bør avstå fra å gjøre. Har man ikke noen argument som står for seg selv uten å vise at en tjener mer enn "konkurrenten" så har man i bunn og grunn ingenting å fare med.

I praksis så driter hun seg ut her. Som jeg viste til tidligere så er den store forskjellen i omsetning på hele 2,4% - samtidig som at Therese sin bedrift er vesentlig mer sårbar økonomisk og har dårligere likviditet i forhold til den hun sammenligner seg med. Så hele forsøket faller jo i fisk.

Joda, men husk at journalister skriver det de vil.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yesmam skrev (1 minutt siden):

Joda, men husk at journalister skriver det de vil.....

Det er en litt rar påstand?

Journalister kan ikke skrive hva de vil ut i fra fri fantasi. Det vil være et brudd på både lover og etiske regelverk. Avisen har i tillegg et redaktøransvar for at det som skrives er sannferdig. Selvfølgelig kan en journalist farge en artikkel med sin subjektive mening om noe, men om journalisten her med viten og vilje har vinklet denne saken på denne måten uten at Therese Lien aktivt har bidratt med det som fremstår som henne, så vil dette være i strid med Vær Varsom-plakaten og Therese kan (om hun vil) få den fjernet fra avisen og få avisen til å komme med en offentlig beklagelse.

Noe som skjer fra tid til annen når en journalist tråkker feil. Men om Therese synes denne er grei og lar den stå slik så er det ikke annen tolkning her enn at hun faktisk står inne for den vinklingen journalisten har her uavhengig av om dette var det hun sa i utgangspunktet eller ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 hour ago, elskersommer said:

Dette er så flaut🙈

Å har da TL regnet med alt Isabell tjener på Nude beauty,Ivorie,Isabel raadA/S og Snapchat? Tror nok det er ett hav av forskjell her

Jeg tror att tallene vil være mye høyere hos Isabel Raad i 2024

Tror kanskje Raad flyttet mye av firmaet sitt til Dubai for skattefordelene og derfor er det bare inntjening før hun flyttet som ble offentliggjort

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Snublefot62 skrev (På 21.6.2024 den 10.02):

Dette er influensene på sitt beste.

Her står altså Therese Lien, i sin egen lille person, og skryter over at hun tjente MER enn Isabell Raad. HELE 2.4% mer enn Isabell Raad i driftsinntekter. Er ikke det fantastisk dere? Virkelig verdig et oppslag i lokalavisen det der. I beste agurktid.

Det de kanskje glemte å ta med fra regnskapet er to vesentlige ting.

For det første har Isabell Raad AS en opptjent egenkapital på 2,6 million mot Therese Lien AS sin på... *trommevirvel*... obligatoriske 30k. Det er en STOR forskjell og viser at Therese tømmer selskapet fortløpende for penger (og må skatte av det) mens Isabell er lur og tar ut kun ved behov og lar resten stå til fremtidige investeringer eller utbytte.

I tillegg er det verdt å bemerke at Therese har over 1 mill mer i kortsiktig gjeld i selskapet enn Isabell Raad.

Jeg hadde vært flau om jeg hadde stått frem i lokalavis med behov for å skryte over at jeg tjente mer enn noen andre, når forskjellen er såpass liten og det er åpenbart at den man hevder seg over har bedre drift og sterkere økonomi enn seg selv. Det er flaut.

Og husk folkens - det er ingen verdiskapning ut fra disse inntektene. Det er ren inntekt fra å vise meningsløst innhold på Snapchat og Instagram blandet med masse skjult reklame.

Den bedriften hun har som faktisk driver med verdiskapning gikk nærmere millionen i underskudd...

Mye å rope hurra for?

Til å ha en dypt religiøs investor (David og Maren Reme) som er opptatt av «tiende» (tiendedel av årets avling eller husdyrbestand som ifølge Bibelen skulle skjenkes til Gud eller prestene, skatt, opprinnelig tiendepart, av avling eller inntekt), så er det utrolig hvor gode løgnere disse i Reme stallen er. Ikke nok med å bryte budet om å ikke  lyve, så klarer de altså på kynisk vis å fremheve seg selv gjennom å skryte på seg å være større enn Raad og Funky. Selv om journalister ikke kan regne, så er det lite moral å spore hos disse Reme folkene for å korrigere feil info så lenge de kan tjene på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...